Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 14-06-2010
- SM 2,7 Carb.
- C6 (2005-2012) 2.2 hdif exclusive
- ID/DS 23 injection electronique Pallas
- Saxo vts 1.4
- GS/GSA 1220 Pallas
- Xantia 1.9 TD Break
Is het nodig de cilinderkoppen na motor revisie na te trekken, na bvb 1000 km, bij de GS motor?
Kan er in het handboek niets over terug vinden, dus zou denken dat het in principe niet nodig is, maar misschien dat de ervaringen anders zijn?
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Is niet nodig.
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Nee, want er zit geen koppakking tussen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 14-06-2010
- SM 2,7 Carb.
- C6 (2005-2012) 2.2 hdif exclusive
- ID/DS 23 injection electronique Pallas
- Saxo vts 1.4
- GS/GSA 1220 Pallas
- Xantia 1.9 TD Break
Duidelijk!
Dank voor de reacties.
Wat ik me herinner; we trokken de moeren zo’n 10% zwaarder aan dan aangegeven, werkte prima, dan zaten de koppen beter volgens de inmiddels gepensioneerde monteurs. Dus we deden wat de kenners ( in 1980 ) ons vertelden, en dat werkte goed. Maar natuurlijk alles op uw eigen risico en verantwoording.
niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud
Bij levering vanaf de dealer indertijd was voorgeschreven na 1000km kopnatrekken.
Maar in de praktijk ( behalve dan bij die 1000km) deden we het niet na kop de en montage
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper