roetmeting afgeschaft?!?
hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 567

- CX ambulance
Gepost: 12 april 2006 02:16 PM

gister is mijn broer zijn bx diesel naar de keuring geweest;
op kleinigheidje na goed gekeurd Cool

ik vroeg hem hoe het met de roetmeting zat
(wetende dat ons APK-adresje graag sjoemeld met de roetmeting)
en hij vertelde me dat de keurmeester zei dat de roetmeting niet meer nodig is… afgeschaft, mede door zijn (de keurmeester) toedoen…

is dit nieuws of is dit nieuws?!?

weten de keurmeesters hier op het forum meer?
ik vind het persoonlijk een goede ontwikkeling!!

het lijkt me goed om het roetgehalte te meten en een bepaalde waarde toe te laten maar de wijze waarop….

ben benieuwd naar jullie reacties

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 12 april 2006 02:18 PM
  [ # 1 ]

Re: roetmeting afgeschaft?!?

hugo schreef:

gister is mijn broer zijn bx diesel naar de keuring geweest;
op kleinigheidje na goed gekeurd Cool

ik vroeg hem hoe het met de roetmeting zat
(wetende dat ons APK-adresje graag sjoemeld met de roetmeting)
en hij vertelde me dat de keurmeester zei dat de roetmeting niet meer nodig is… afgeschaft, mede door zijn (de keurmeester) toedoen…

is dit nieuws of is dit nieuws?!?

Naar mijn weten is de roetmeting versimpeld, maar niet afgeschaft. Hierover is al (uitvoerig) geschreven op het forum.

Profiel  

hugo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 567

- CX ambulance
Gepost: 12 april 2006 02:19 PM
  [ # 2 ]

nou, in dit geval is er niet gemeten dus dat is inderdaad erg versimpeld Laughing  Laughing

ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”

Momenteel Volvo V70 en een Punto

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 12 april 2006 02:32 PM
  [ # 3 ]
hugo schreef:

nou, in dit geval is er niet gemeten dus dat is inderdaad erg versimpeld Laughing  Laughing

Ziehier.

Of jouw keurmeeester wel of niet keurt is zijn persoonlijke verantwoordelijkheid. Mocht er een steekproef komen van de RDW dan zal hij zijn keuring toch moeten kunnen verantwoorden. Nu stelt de roetmeting op zich weinig meer voor nu de kans dat de auto met een steekproef alsnog wordt afgekeurd is niet zo heel groot meer. Toch weet ik niet of deze keurmeester het helemaal begrepen heeft.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook