bogaard77 schreef:Cees78 schreef:Je zult versteld staan van het resultaat als je de bediening van de hoogteregelaar in orde hebt gemaakt.
Cees (ook op weg naar de 6894 berichten) Wat ben je toch een forum beest!
Precies! Niet blind aan de afstelling op de stabilisatorstang gaan draaien!
Ik ben inmiddels een stuk wijzer geworden! De stel klem op de stabilisator stang aan de bestuurders kant zat los!!!!!! De andere klem met de stang die richting passagiers kant gaat, deed helemaal niks tijdens het afstellen. Vervolgens kwam ik er achter dat ik die stang er zo maar uit kon trekken. Dus links staat de wagen hoogte nu goed en rechts staat ze in haar hoogste stand. Nu maar eens uitzoeken waar de de loszittende stang heengaat zodat het zaakje weer kan gaan monteren…...
Dus alle suggesties zijn weer welkom! Ik was zonder jullie nooit zo ver gekomen dus nogmaals bedankt!
Het is al gezegd maar toch zeg ik het nogmaals: ga niet aan hoogteregelaars prutsen als je onder de wagen ligt. ZOu erg zonde zijn als je verpletterd wordt door je DS.
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Het is al gezegd maar toch zeg ik het nogmaals: ga niet aan hoogteregelaars prutsen als je onder de wagen ligt. ZOu erg zonde zijn als je verpletterd wordt door je DS.
Ik ben nog van plan om een hoop godinnen te veroveren in mijn leven, en als ik met pensioen ga, hopelijk voor elke dag van de een aparte ds! Ik weet niet of het zo daadwerkelijk gaat lopen? maar het idee is leuk en daar past verpletterd worden niet bij! Gelukkig neem altijd wel voorzorgs maatregelen en waarschijnlijk kan ik dit klusje doen vanuit de kofferbak of de zijkant? In iedergeval bedankt voor het medeleven!
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
lopezdijkstra schreef:[
Ik ben inmiddels een stuk wijzer geworden! De stel klem op de stabilisator stang aan de bestuurders kant zat los!!!!!! De andere klem met de stang die richting passagiers kant gaat, deed helemaal niks tijdens het afstellen. Vervolgens kwam ik er achter dat ik die stang er zo maar uit kon trekken. Dus links staat de wagen hoogte nu goed en rechts staat ze in haar hoogste stand. Nu maar eens uitzoeken waar de de loszittende stang heengaat zodat het zaakje weer kan gaan monteren…...
Dus alle suggesties zijn weer welkom! Ik was zonder jullie nooit zo ver gekomen dus nogmaals bedankt!
Ok beetje les is hier op zn plaats:
Er zit maar 1 hoogte regelaar per as! de stang die jij eruit hebt getrokken loopt normaliter naar de koplamp hoogte verstel systeem in de rechterkant van de auto!
Met de linkerstelmof stel je dus de hoogte links en rechts tegelijk!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:lopezdijkstra schreef:[
Ik ben inmiddels een stuk wijzer geworden! De stel klem op de stabilisator stang aan de bestuurders kant zat los!!!!!! De andere klem met de stang die richting passagiers kant gaat, deed helemaal niks tijdens het afstellen. Vervolgens kwam ik er achter dat ik die stang er zo maar uit kon trekken. Dus links staat de wagen hoogte nu goed en rechts staat ze in haar hoogste stand. Nu maar eens uitzoeken waar de de loszittende stang heengaat zodat het zaakje weer kan gaan monteren…...
Dus alle suggesties zijn weer welkom! Ik was zonder jullie nooit zo ver gekomen dus nogmaals bedankt!Ok beetje les is hier op zn plaats:
Er zit maar 1 hoogte regelaar per as! de stang die jij eruit hebt getrokken loopt normaliter naar de koplamp hoogte verstel systeem in de rechterkant van de auto!Met de linkerstelmof stel je dus de hoogte links en rechts tegelijk!
Maar hoe komt het dan dat de auto nu opeens scheef staat? En wat raar dat ze zo’n hele stangen systeem hebben voor alleen de koplamp hoogte?
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
lopezdijkstra schreef:
Maar hoe komt het dan dat de auto nu opeens scheef staat? En wat raar dat ze zo’n hele stangen systeem hebben voor alleen de koplamp hoogte?
Tsja, vloer niet recht, bol druk niet gelijk, stabilisator stang voor niet ok uitgelijnd, lagerschalen van die stang verrot, achter draagarm lagers verrot( not likely)...veercylinders niet ok…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
@bogaard77: Lopez zegt toch dat de stabilisatorstang niet vast zit, hoe zit dát dan? Kan dat echt komen, doordat de vering niet in orde is?
Overigens is het leuk om te melden dat een goeie vriend van me zijn DS eens een nieuwe set aandrijfassen heeft gegeven. Ding was nogal “schokkerig” hehe.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Totaal aantal Berichten: 25570
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
CX-power schreef:@bogaard77: Lopez zegt toch dat de stabilisatorstang niet vast zit, hoe zit dát dan? Kan dat echt komen, doordat de vering niet in orde is?
.
nee hij zegt dat de KLEM niet vast zat… De stabilisator stang bedient via die klem de hoogte regelaar.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ja, wist al dat de stabilisatorstang de klem bedient. Maar ff terug gelezen en ik las niet goed.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.