Dus je kan nu alle kanten uit? Ik ben benieuwd wat er komt.
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik ook
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bert123 schreef:Dus je kan nu alle kanten uit?
Ja, wat aanschaf van een klassieker betreft kan ik van alles doen. Ik wil sowieso een auto van voor 1965, met genoeg ruimte voor een kind en hond, meer dan 160 pk en niet duurder dan 60.000 euro.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik zit meteen te piekeren wat er toen zoveel vermogen had - Amerikanen uitgezonderd. Maar leuk budget om een zoektocht te starten. Veel zoekplezier.
De keus is dan minder groot:
- Jag met 3.8 liter, of een Daimler.
- Amerikaan met V8
- Anders engels met V8 of grote 6 in lijn ?
Er zijn er veel meer, maar de beurs geeft ook een grens aan, dan vallen de meeste “exoten” en “sportwagens” af.
Ook een late “Adenauer” Benz past niet in dit budget als ik het goed heb.
We lezen wel wat het gaat worden.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Zo’n prachtige goed onderhouden 164 is voor de volgende eigenaar een ware traktatie.
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Citroensmgz schreef:De keus is dan minder groot:
- Jag met 3.8 liter, of een Daimler.
- Amerikaan met V8
- Anders engels met V8 of grote 6 in lijn ?
Er zijn er veel meer, maar de beurs geeft ook een grens aan, dan vallen de meeste “exoten” en “sportwagens” af.
Ook een late “Adenauer” Benz past niet in dit budget als ik het goed heb.We lezen wel wat het gaat worden.
Een Italiaans raspaard is me ook te fragiel, los van de prijs en kosten. Engels is leuk, Amerikaans is gewoon te onhandig groot. Er zijn nog wel wat mogelijkheden bij Alfa en een Mercedes coupé zou ook nog kunnen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
We laten ons verrassen
To err is human, not to err is divine.
break23m schreef:Ik zit meteen te piekeren wat er toen zoveel vermogen had - Amerikanen uitgezonderd. Maar leuk budget om een zoektocht te starten. Veel zoekplezier.
De Jaguar XK motor kwam in 1948 en de 3.8 liter in de E Type heeft 265 pk en is een heerlijke gretige motor.
Hij heeft zijn onderhoud nodig, maar daar draait Yuri zijn hand niet voor om en als hij goed wordt behandeld is het een prima motor, waar in de jaren 50 vijf keer Le Mans mee is gewonnen.
Daarbij vind ik persoonlijk de Jaguars uit die jaren prachtig en ook het interieur. Ik heb een oude S type gehad met de 3,8 motor en die heeft dezelfde achterwielophanging als de E type, prachtige interieurs, heerlijke motor en het rijdt heerlijk.
Maar het moet je smaak zijn, net als dat ik de DS Pallas een van de mooiste auto’s ooit vind.
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mijn budget is een stuk lager dan dat van Waterman, ik ben uiteindelijk in een Rover 3 Litre Automatic beland uit 1962. Ontzettend leuk rijden en best comfortabel - maar vermogen zit daar niet in, het tempo ligt op DS19 niveau. De latere V8 van Rover kwam maar net in de buurt van het wens-vermogen van Waterman, maar die zijn dan te jong. In Engeland kom je dan inderdaad bij Jaguar uit. Of meteen door naar Rolls Royce en Daimler 4.5 V8. Of de kleinere merken als Jensen of Bristol - ook leuk. Een Mercedes 300 voldoet aan de criteria, een Alfa Romeo 2600 of Lancia Flaminia haalt het vermogen niet. Ik ben bijna jaloer op de zoektocht
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het probleem van die Bristols is dat ze allemaal RHD zijn. Ik heb een Range Rover gehad met rechtse besturing en die heb ik uiteindelijk omgebouwd omdat ik knettergek werd van rechts sturen. Een P5B als coupé staat nog wel op de lijst. Is wel iets te nieuw maar vanwege de zeer klassieke uitstraling kan ik daar mee leven. De V8 is eenvoudig naar 170 pk te tillen. Een Jensen is leuk om te zien maar verder op alle fronten een verschrikkelijke teringauto. Dat wordt ‘m niet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Met 60 mille heb je meer dan voldoende keus uit prachtige en interessante auto’s.
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een Jaguar MK2 bekeken, leuk, rijdt ok, maar ik mis iets. Spaakwielen vind ik vreselijk bv en die dunne raamstijltjes ogen zo fragiel ofzo.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
dat snap ik wel, vind zo’n mkII er met stalen velgen ook veel beter uitzien eigenlijk.
is de Daimler V8-versie niet wat voor je?
dunne raamstijlen, tja… dan wordt het de Mitsuoka Viewt
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die Daimler v8 is eigenlijk gewoon een MK2 met een V8 met te weinig vermogen, een andere grill en geen middenconsole. Leuk hoor, maar ook weer die koets van de mk2 met veel glas en dunne raamstijlen. Ik weet het niet, wat ik al zei, het oogt een beetje breekbaar allemaal.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste