Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
1 goeden dag
ik dacht vanavond goh wat voor blok zou ik in een visa kunnen leggen. Zelf zat ik eerst al te denken aan een 1400 kantelblok uit een Bx met daarom een dubbele weber van een 205.
Dus nu dacht ik als 205 het zelfde blok als de visa en Bx heeft gebruikt zou een 1.6 GTI dan niet in een visa passen?
Toen ging ik kijken na motorvermogen en dat was 105 pk (toch leuk voor een visa) maar een visa GTI heeft ook een 1600 motor met 105 pk.
Heeft de peus 205 1.6 GTI zelfde motor als de visa GTI???
Is dit makkelijk uit te wisselen???
lijkt mij wel leuk, en mensen verwachte dit nooit van een visa
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Klopt, de 205 motor is dezelfde als die in de visa gti….
Bovendien, met het front van een c15(of omgekeerd natuurlijk) kun je een hoop leuks doen: 2.1 TD bijv.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
staat hier http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=169625 dat de 205 motor in de Gti ligt
misschien een 1.9 in lepelen?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Let op:
Wil je een XU motor (willekeurig welke) in een Visa hangen, moet de basis een Visa diesel of 16 GTI zijn. Die heeft namelijk de bovenste motorsteun en het juiste subframe.
Een 1100 of boxer Visa heeft niet de juiste motorsteunen om er een XU blok in te hangen. Je kan natuurlijk dapper met het lassapparaat aan de gang gaan, maar dat lijkt me een lastige weg te gaan.
Verder kun je als je de wegligging ook goed wilt aanpassen de 205 1.9 gti voorasdelen op de Visa klussen. Biedt mogelijkheid tot flinke jetsers van schijven. Kijk eens op http://www.205gti.com wat mogelijk is. Als de 1.9 gti wielophanging past, biedt dat hele leuke mogelijkheden.
Toch lijkt me een eenvoudige visa met een 72 pk bx 14 blok ook al buitengewoon geinig.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
mpostma schreef:Toch lijkt me een eenvoudige visa met een 72 pk bx 14 blok ook al buitengewoon geinig.
HEt 104tje dat ik van een BX14 blok voorzag ging al zo akelig hard dat je echt geen 205 gti nodighebt! Het peutje liep probleemloos 175 km/h (harder durfden we niet!)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
In een Visa 1100 kun je wel een 150 motor van de BX sport kwijt…..
Met de Visa 2-cylinder valt weinig te beginnen.
Met de Visa Diesel kun je alle kanten op. (Ik heb er één…... )
Test
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Ik vroeg het me maar zo maar af
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Thijsvandebles schreef:In een Visa 1100 kun je wel een 150 motor van de BX sport kwijt…..
De 150 motor heeft toch weinig met de BX Sport te maken.
Inderdaad, 150 blok lijkt mij dat achterovergekantelde 1.4 ding wat je waarschijnlijk wel in een Visa 1100 kwijt kunt.
Het sport blok had ook wel zo’n nummer als naam, maar welk nummer?
voge schreef:Inderdaad, 150 blok lijkt mij dat achterovergekantelde 1.4 ding wat je waarschijnlijk wel in een Visa 1100 kwijt kunt.
Het sport blok had ook wel zo’n nummer als naam, maar welk nummer?
Geen idee welk nummer, maar het was in elk geval een XU blok.
Edit: 159B blok.
kakanox schreef:159 krijg je vlgs mij niet in een Visa hoor.. tenzij je idd er een halve GTI/205 voorin last…
Lijkt mij prima te doen, kleine tip: ga voor een 2.0T
Als je een Visa 16 GTI als basis neemt, moet je het blokje zo in de steunen kunnen hangen. Of de carbs passen tussen de radiateur, of de dynamo nog tussen de radiateur past “is left as exercise for the reader”.
Maar je moet het sportblok zonder meer in de steunen van een Visa 16 GTi kunnen hangen zonder te lassen. Met een Visa 11 RE of boxer wordt het uitgangspunt natuurlijk wel heel anders.
Als je toch met XU blokjes bezig bent is een 2.0 T16 zelfbouw natuurlijk nog lolliger. Maar ja, er is nog een verschil tussen erover kletsen en het daadwerkelijk uitvoeren.
Bovendien, een hufterproof visa 14 E maken (op basis van BX 14 E blok) is waarschijnlijk ook al erg grappig en niet zo gecompliceerd (plug en play)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mpostma schreef:
Bovendien, een hufterproof visa 14 E maken (op basis van BX 14 E blok) is waarschijnlijk ook al erg grappig en niet zo gecompliceerd (plug en play)
en dan nog even dubbele weber van 205 erop he
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Maarreh…... ‘n Visa Gt of een 14S is toch al gewoon uitgerust met een 150 motor met dubbele carburateurs (80pk)....? Waarom het wiel opnieuw uitvinden? ‘n Chrono haalt uit deze combinatie zelfs 93pk!
Gr Martijn
Wat dacht je van een TD12 in een Visa D?
zou toch ook (met wat creativiteit qua ruimte) plug en play moeten zijn?
Martijn de Ruijter schreef:Maarreh…... ‘n Visa Gt of een 14S is toch al gewoon uitgerust met een 150 motor met dubbele carburateurs (80pk)....? Waarom het wiel opnieuw uitvinden? ‘n Chrono haalt uit deze combinatie zelfs 93pk!
Gr Martijn
Klopt. Maar waar vind je die nog? Een 11 ombouwen met behulp van een sloop BX (natuurlijk wel een die niet meer te redden is ) is best een optie.
@EW: the sky is the limit. Natuurlijk: het is mogelijk.
een echte held hangt er een ZPJV6 in
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.