Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Han S schreef:Een goede en mooie 120 heb je niet meer voor 75 mille.
Toch zijn XK’s de laatste tijd behoorlijk is prijs gezakt. De hele dure en over the top gerestaureerde xk’s blijven ook veel langer staan nu een goeie xk, vaak een oudere restauratie of een auto met wat gebruikssporen, best wel betaalbaar is. Ik heb 2 XK 150’s gezien, coupes, voor rond de 60k die gewoon heel netjes en bruikbaar waren. Helaas ongeschikt voor mij omdat hond + kind gewoon niet fatsoenlijk mee kunnen.
De komende dagen ga ik nog eens wat Jaguars bekijken in ieder geval.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De XK is 2 persoons. Maar dat je Jags gaat bekijken is mooi, de MK10 420G is de grootste, daar past de grootste hond nog in.
En met die heerlijke 3.8 motor met drie carbs is hij snel hoor.
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
jantje1948 schreef:Ik zie dat de stoterstangen voor de uitlaatkleppen niet door de nokkenas bediend worden. Waardoor wel? Niet te zien op de tekening namelijk.
Je kunt dat op die tekening niet goed zien, maar de uitlaatkleppen worden wel degelijk door de nokkenas gestuurd. Die stoterstang staat in lijn met de inlaat stoterstang, dus op de tekening zie je ‘m niet. Maar op de tuimelaaras aan de inlaatkant is er in plaats van in- en uitlaattuimelaar naast elkaar een inlaattuimelaar en een ‘tussentuimelaar’. Vanaf die laatste loopt er overdwars een stoterstangetje naar de tuimelaaras aan de uitlaatkant, waar de kleppen dus weer met nog een tuimelaar bediend worden.
Dit is er een aardige schematische weergave van:
Die BMW M328 (en in het verlengde daarvan de Bristol 85C en 100A machines) heeft hemisferische verbrandingskamers, waardoor het noodzakelijk werd om de kleppen in een V op te stellen. Om dat te kunnen doen met een nokkenas in het blok had BMW deze opstelling bedacht. Die techniek werd vervolgens na de oorlog, inclusief een BMW 328 Mille Miglia, gevorderd door de Britten waarna Frazer-Nash en Bristol dit type motor nog een tijdlang hebben gebouwd. Overigens begreep ik dat de Britten ook Fritz Fiedler, destijds oppertechneut bij BMW, hebben laten overkomen om een en ander bij te dragen aan o.a. de Bristol 400.
Maar goed, dat even ernstig terzijde over Bristol. Nou ben ik eens benieuwd wat er dan uiteindelijk die Volvo op gaat volgen, want of dat wel een Bristol wordt is nog ernstig afwachten volgens mij
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Zo kom je ze ook nog tegen.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Allemachtig wat een werk. Geen project meer voor mij…. ook geen Alfa 2600. Leuke auto, maar fragiel en de onderdelenvoorziening is beperkter dan gewenst. Paar Jaguars bekeken ook: MK10 valt af, te groot, te lomp. Een S-type doet het ook niet echt voor mij. Ik weet ook zeker dat het géén automaat moet worden. Handbak, minimaal schijfremmen op de vooras en vrouw, kind en hondje moeten mee kunnen. Morgen een nieuwe dag auto’s kijken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De XJ6 kwam in 1968 en is dus te jong, maar wel een fijne auto en klein vergeleken met de MK10.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vanmorgen vroeg op pad gegaan, in een dag heen en weer. Dat wordt een latertje want het spoor, dat werkt echt niet..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Volgens mij gaat die voorlopig niet verder dan Hamburg.
https://bahnblogstelle.com/193730/fernverkehr-nach-gueterzugunfall-bis-ende-november-beeintraechtigt/
en:
Mededeling van de Bentheimer Eisenbahn van 19-11-2022
Aufgrund der Zugkollision in Leiferde kommt es im Zeitraum vom 18.11.2022 bis mindestens 27.11.2022 zu Verspätungen und Zugausfällen im Bahnverkehr.
Betroffen sind alle IC-Züge der Linie 77 Berlin Ostbahnhof – Amsterdam Centraal. Die IC-Züge Amsterdam - Osnabrück - Hannover - Berlin enden und beginnen in Hannover Hbf. Die Halte in Wolfsburg, Stendal und Berlin entfallen.
Sobald uns neue Informationen vorliegen, werden wir Sie an dieser Stelle auf dem Laufendem halten.
Bitte informieren Sie sich nochmals vor Reiseantritt über ihre Verbindung in den Onlinereiseauskünften.
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
De trein - meer dan 170 pk, ruimte voor de hele familie, schijfremmen, niet al te fragiel en redelijke onderdelen voorziening. Alleen die handbak, die mist. Niet altijd even betrouwbaar, vind ik ook wel eens jammer. Toch gebruik ik de trein vaker dan m’n auto.
Razend benieuwd of je in Berlijn naar een droombolide bent gaan kijken.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
JKER schreef:Volgens mij gaat die voorlopig niet verder dan Hamburg….
Gelukkig hoefden wij niet helemaal naar het oosten, slechts een flink end..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En na een lange dag gisteren, met 3 treinen, bussen, wandelingen, metro en wachten is er witte rook:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Heb je ‘m gekocht met een defect koppakking?
IIg proficiat!
Even vroege Mk1, gefeliciteerd! 3.4 neem ik aan ?
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Mooi ding man, stuur aan de juiste kant!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het is een 3.4 saloon van december 1958, links gestuurd en voorzien van een frisse 3.8 motor, handbak met overdrive en vier schijfremmen. Daarnaast heeft de auto remupgrade gehad en is er verder nog een enorme waslijst een werkzaamheden en verbeteringen doorgevoerd.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste