Totaal aantal Berichten: 623
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Jammer, niets meer aan te sleutelen dus
Fraai hoor
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Mooie auto, veel plezier ermee !
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Dat ziet er goed uit,zeldzamer dan een mk2!
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Mooi! Als het dan toch een Jag moet zijn, dan en MkI inderdaad.
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Dat is een mooie klassieke kar, proficiat en veel plezier ermee!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jaaps schreef:Jammer, niets meer aan te sleutelen dus
Fraai hoor
Het is Engels dus er gaat vast wel iets stuk
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Daarom was Lucas ook mee. “Prince of darkness” hahahahaha
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Mooi!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
bogaard77 schreef:Daarom was Lucas ook mee. “Prince of darkness” hahahahaha
Nooit problemen gehad met Lucas meuk, anders dan normale slijtage, dus voor mij een totale onzinkreet en ook Bosch, Ducelier, Paris Rhone en al die andere meuk gaat wel eens kapot.
En idd is de MK1 zeldzaam maar vooral omdat hij vrij kort is gefabriceerd en er is ook niks mis met de MK2, een van de mooiste Jaguars ooit.
En dan die 3.8 motor, wat ik persoonlijk de fijnste motor vind omdat hij als hij goed in orde is een bak vermogen en koppel heeft waar je U tegen zegt en je gaat gewoon met 1000 rpm in de vierde over een rotonde en geen enkel protest.
Ja maar de 4.2 dan hoor ik je denken en dat zal ik je uitleggen: de XK motor kwam als 3.4 liter met een boring van 83 en een slag van 106 mm. Loopt prachtig en hij werd opgeboord naar 87 mm en werd zo 3.8 liter. Maar er zit dezelfde kop op, dus heb je rondom een randje van 2 mm overstek en dat is geen probleem.
Dan komt er een 2.4 liter welke weinig vermogen heeft en een 2,8 liter met de boring van 83 mm en een slag van 86 mm. Dus een ingekorte 3.4. waarmee in het begin zuigerproblemen waren en waardoor hij door een paar journalisten met te weinig hersens werd afgefakkeld, want het is een prima motor die graag flink in de toeren gaat.
En dan komt de 4.2, met een boring van 92 en een slag van 106 mm en om die 92 mm te halen moeten cilinder 1 en 6 verder naar voren en achteren en cilinder 3 en 4 moeten dichter naar elkaar. Maar er zit nog steeds dezelfde cilinderkop op en in feite past die niet meer. Het gevolg is op vier cilinders een overstek van rond een cm aan een kant, nadelig voor de spoeling want het blijft wel een hemi.
Maar dat vind ik niet het grootste probleem. Door die grote boring bleef er te weinig ‘vlees’ over voor de kopbouten, dus die werden vervangen door studs welke helemaal tot beneden in het cilinderblok zitten en die zwemmen dus in de koelvloeistof. Het gebeurt wel dat die doorrotten en als je dan de kopmoer los wil draaien breekt hij en altijd onderin en dat stompje kun je niet bij komen, dus mag je op zoek naar een ander cilinderblok.
Dus voor mij de 3.8 liter, maar daarvoor mag je flink in de buidel tasten want een 4.2 koop je voor weinig, maar de 3.8 is veel zeldzamer en als ik er een vind hang ik hem in mijn XJ.
Veel plezier er mee Yuri, het is een mooie en fijne auto.
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Leuk ding Naar mijn mening veel mooier dan de MKII - alhoewel ik wel altijd een beetje moet wennen aan het smalle spoor achter - maar als voormalig DS rijder mag ik daar natuurlijk niks van zeggen.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
https://www.erclassics.nl/citroen-hy-1964-c3445/
100 bonsai paardjes erin en dan voldoet deze aan de zoekcriteria
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
break23m schreef:Leuk ding Naar mijn mening veel mooier dan de MKII - alhoewel ik wel altijd een beetje moet wennen aan het smalle spoor achter - maar als voormalig DS rijder mag ik daar natuurlijk niks van zeggen.
Eens, en omdat de spats achter dicht zijn lijkt het helemaal op een DS. Wat absoluut niet op de DS lijkt is de bij Moss gebouwde versnellingsbak. Dat ding heeft de reputatie oersterk maar een secreet in de omgang te zijn. Die reputatie is mijns inziens volledig terecht. De 1 is ongesynchroniseerd en de synchromesh op 2,3,4 heeft een gebruiksaanwijzing zo dik als een telefoonboek. Wat een loeder. Het wennen aan die bak gaat wel ff tijd kosten denk ik
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Han S schreef:
Veel plezier er mee Yuri, het is een mooie en fijne auto.
Dank je wel Han.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Niets te danken Yuri en ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen.
Ik heb drie keer een MK2 gehad en er ook een deel aan gerestaureerd met veel laswerk, dus ik ken hem vrij behoorlijk en ik vind ze beiden mooi, de 1 en de 2 dus en het is voornamelijk een kwestie van smaak, maar ze verschillen niet veel.
Het dashboard van de 1 oogt wat klassieker dan de 2 en wat je mooier vindt mag iedereen zelf bepalen. De Mk1 is wel erg zeldzaam geworden.
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Na je bezwaar over dunne raamstijlen dacht ik al, waarom geen Mk1… En inderdaad, alsjeblieft geen spaakwielen! Prachtige auto, geniet ervan!