Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
De afgelopen weken druk me andere klusjes rond het huis bezig geweest, maar vandaag weer wat aandacht aan de trax geschonden.
Het stukje onder de motorkap is aan de beurt.
De elementen hebben hier wat invloed op gehad.
Klaar? Eigenlijk niet.
Toch even geparkeerd en aan de volgende begonnen.
Alleen nog wat vijlen
En bij deze is het klepjes dus afgebroken, tegen het scharnierende gedeelte aan.
Eraan gebakken in de hoop dat de hoek nog klopt.
Met wat gehamer om hem weer goed recht erin te krigen.
Zit eng netjes. Mooi. Biertje.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 15694
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Smakelijk.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Misschien een dure oplossing maar voor zo’n pitting zou JB weld daar niet goed voor zijn?
Wat heb jij daar nu gebruikt?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gewoon plamuur. Aluminium als het sterk moet zijn en niet zal buigen. Standaard als er een beetje flex in het plaatwerk kan zitten.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik ben al weken aan het kwintetten met velgen. Ik bleek vier velgen met ventilatiesleuven van een 4 cilinder te hebben en één zonder ventilatiesleuven van een 15. Mijn trax is van 51, dat betekent dat er geen ventilatiesleuven in de velgen horen. Ik moest dus op zoek naar vier velgen voor een 15 zonder ventilatiesleuven. Deze bestel je niet zomaar even op een website. Na heel veel bellen heb ik er twee gevonden in Wognem, één in Anna Paulowna en één in Schiedam.
Dit setje laten zandstralen en poedercoaten.
Tzt nog een likje doorzichtige kit in de daad waar het hart op de velg zit, maar dit is dus klaar. Daarnaast heb ik dus nog eea laten zandstralen. Om te beginnen is deze origineel Nederlandse kentekenplaat met provinciaal nummer nu kaal.
Ik vond het eng, maar ik heb ook de motorkappen laten zandstralen.
Ze hebben het zijdezacht gedaan, ik heb er wel vertrouwen in dat ze nog mooi recht zijn.
Tenslotte ook de achterklep. Deze was niet zo fris meer.
Hier zit nog wel wat werk aan. Gelukkig is het al weer bijna weekend.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
We beginnen eigenlijk echt op te schieten met het plaatwerk.
Ten eerste heb ik besloten dat ik de kofferbakklep niet ga opknappen. Ik ga op zoek naar een nieuwe. De scharnieren zijn niet netjes sterk te krijgen, de bol in het hart van het wiel wordt nooit meer netjes en de plaat aan de binnenkant moet eraf en dat wordt ook lelijk. En dan is er ook nog deze scheur die me niet eerder was opgevallen.
Ik ga de komende dagen de bekende adressen weer eens afbellen…
En dan ga ik meteen op zoek naar een vervanger voor deze:
Dit is ook bijna niet meer netjes te krijgen. Een probleempje. Ik heb geen idee meer waar dit van is? Kan iemand mij verklappen waar dit stukje plaatwerk zit? Dat zoekt wat makkelijker.
En dus nog twee achterdeuren, daar moet ik ook naar op zoek.
Goed, naast het koopwerk, gaat het verder best aardig. Deze motorkap hoeft helemaal niets mee te gebeuren.
Deze heeft voor en achter bij het kraalscharnier wat liefde nodig en wat deukjes.
En dan kan hij in de primer.
De zwarte is op, we gaan over op grijs
Dan de afdekplaat van het wieltje. De grootste deuken zijn er al uit gehamerd.
Plamuren.
En in de primer.
De binnenkant opschuren en in het rood.
En de nummerplaathouder nog opgeschuurd en in het rood gezet.
Dat was het. Nog een paar stukkken en wat shoppen, dan is het plaatwerk af.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ben benieuwd hoe het er straks in het totaal uit gaat zien.
Succes met de laatste loodjes.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gelukkig heb ik inmiddels een nieuwe tunnel gevonden:
Deze hoeft alleen geschuurd en in de lak. Ik ben er erg blij mee want je komt ze niet vaak tegen.
Daarnaast heb ik nog een pareltje gevonden.
Hij is niet helemaal als nieuw…
En her en der een klein scheurtje.
Naar de zandstraler gebracht en in de epoxy gezet. En dat zie je dat hij nog in hele goede staat is.
Je ziet vooral de originele puntlassen.
Her en der een klein puntje dat nog bijgewerkt moet worden.
En bij de scharnieren is hij ook heel aardig. Een paar kleine scheurtjes die makkelijk gelast kunnen worden.
Ik ben er heel blij mee omdat het me heel veel werk gaat besparen. De originele zou ook nooit meer zo mooi worden als deze. Een andere keer ga ik hiermee verder.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 15694
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Mooi klepje, maar waar hoort die tunnel? Komt me niet bekend voor.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Is specifiek 6 cilinder. Zit om de dynamo en ventilator heen zodat de lucht efficiënter door de radiator gezogen wordt.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 15694
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik had al een vermoeden dat het Six-specifiek was
Totaal aantal Berichten: 7771
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Zeg Reetje, hoe staat het er voor met de Six?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!