Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
break23m schreef:Da’s ook een argument in een auto zonder kreukelzones ...
Aan de achterkant zitten ook geen kreukelzones. Als je daar over nadenkt kan een langere remweg juist ook een voordeel zijn. Je kunt zelf voldoende afstand genoeg houden van je voorganger wegens besef van de langere remweg, over een appende, bumperklevende achtervolger heb je minder controle. Als die achterligger op tijd schrikt en harder remt dan jij wordt de kans op een staartbotsing ook kleiner omdat je er als het ware remmend van wegrijdt
Wat banden betreft. Ik gebruik mijn hobby auto’s recreatief. Het gaat dus niet over ritten door wind en weer, met haast en beslommeringen. In die zin kan ik dus niet echt beoordelen of het ene merk beter rijdt dan het andere.
Ik heb wel het gevoel dat banden een onderdeel uitmaken van het totaalplaatje van een auto. Als voorbeeld: een AMI op Mabors zie ik als als Hugo op Lidl-slippers. Een DS op Vredesteins, het ziet er uit alsof de Michelins niet leverbaar waren. Maar voor een Engelse auto kan Vredestein weer wel want die Engelsen reden op Dunlop en die lijken best wel op Vredesteins.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
bogaard77 schreef:bij een duitse test jaaaren geleden kwamen de vreetfestijns er echt slecht uit. Bij 100km/h een noodstop had de vredestijn een 15!! meter langere remweg dan de XVS….
Zonder de maat en op welke auto ze getest zijn zegt dat nog helemaal niks.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Inderdaad Aardappeleter, zo zie ik het ook. Het maakt daarnaast ook uit door wie ze getest zijn. Het valt best op dat ADAC/ANWB/sommigebandenboeren ieder jaar nieuwe testwinnaars aanwijzen. Ieder jaar nieuwe banden (ver)kopen lijkt het doel. De generatie Goed Getest is eigenlijk in de volgende test daarom al Kwalitatief Uitermate Teleurstellend
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mwah. Ik zie Michelins eigenlijk altijd heel redelijk uit de tests komen bij dit soort consumentenorganisaties. Ik zou ook niet weten welk belang zij hebben bij banden verkoop, het is de BOVAG niet.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
aardappeleter schreef:bogaard77 schreef:bij een duitse test jaaaren geleden kwamen de vreetfestijns er echt slecht uit. Bij 100km/h een noodstop had de vredestijn een 15!! meter langere remweg dan de XVS….
Zonder de maat en op welke auto ze getest zijn zegt dat nog helemaal niks.
Diverse auto’s, onder andere onder een Ds21, een Austin Healey en onder een Volvo. 3x kut. Genoeg info?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Beste break23m. Belang genoeg. Heel veel consumenten baseren zich op tests en influenzers.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jeroen Simons schreef:?.. Het valt best op dat ADAC/ANWB/sommigebandenboeren ieder jaar nieuwe testwinnaars aanwijzen. Ieder jaar nieuwe banden (ver)kopen lijkt het doel…
Ja het is één groot complot allemaal hè? Echt, die onzin die je nu loopt te verkondigen voegt niets toe.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
break23m schreef:
Je hebt natuurlijk wel gelijk, bladveren zakken uiteindelijk door. De achterveren zijn nog te koop (800 pond een set). De torsiestaven van de voorwielophanging zijn bij deze auto opgebouwd uit bladen en zijn dus eigenlijk torderende bladveren. Die lijken niet zomaar te koop. Schokbrekers lijken nog goed te werken, dus die staan ook iets lager op het verlanglijstje. Strak sturen wordt het sowieso nooit met zo’n ding.
Bladveren zakken door maar 800 pond is een boel geld dus ik snap dat je daar ff mee gaat wachten. Het mooie van torsievering is dat het soort van afstelbaar is. Daar kun je best goede resultaten mee behalen, als het mogelijk is op de P5. De dempers: vaak lijken ze nog prima. Tot je eens nieuwe monteert en je het verschil merkt. Ik geloof dat ze voor de P5 best betaalbaar zijn, en ze zijn zelf te monteren. Denk er nog eens over na
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
aardappeleter schreef:bogaard77 schreef:bij een duitse test jaaaren geleden kwamen de vreetfestijns er echt slecht uit. Bij 100km/h een noodstop had de vredestijn een 15!! meter langere remweg dan de XVS….
Zonder de maat en op welke auto ze getest zijn zegt dat nog helemaal niks.
Op de DS, met dus een maat vergelijkbaar met een P5.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Eindelijk komt er weer beweging in: de oorzaak van de benzinelucht is gevonden. De Rover ingenieurs blijken de P5 voorzien te hebben van een aftap plug op de tank, maar wel zo dat je die niet kunt zien met de tank in de auto. Beetje nutteloos dus. Zelfs de Rover specialist had dat niet op het netvlies. Die aftapplug zat niet helemaal goed dicht. Via een opening bovenin een chassis deel wordt de druppende benzine keurig opgevangen in het chassis. Dus nooit benzine in de kofferruimte of onder de auto. Echt heel goed en lang over nagedacht. Plugje dicht, chassis netjes handeld van binnen, tank er weer in en opgelost. Andere problemen, zoals een automaat die niet in de P-stand ging, waren al opgelost. Nu gaat de auto naar de spuiter om lak beschadigingen bij te werken, zodat de carrosserie min of meer wintervast is. Met wat geluk kan ik dit jaar weer rijden.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Top. Ja, dat Engelsen rare dingen doen was me na mijn Range Rover al duidelijk, maar nu ik zelf ook weer “iets” Engels heb val ik wederom van de ene verbazing in de andere. Wie anders drijft er z’n ruitenwissers aan door middel van een tandheugelkabel bv..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Grinnik - een hele stap voorwaarts na de ruitenwissers op motor-vacuum. Ik zie in de Rover vooral de insteek waarom simpel als het ook ingewikkeld kan’. Vertrouwd gevoel voor een voormalige DS rijder.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
herkenbaar. Net zoiets als de plus-aan-massa. Wie verzint dat nou, en bovenal: why…
https://mgaguru.com/mgtech/electric/et098.htm
gelukkig is mijn Jaguar al helemaal omgebouwd naar min-aan-massa.
O, nog een puntje: we hadden het in dit topic over banden. Mijn Shaguar is dus ook voorzien van 4 (nieuwe) Vredestijn Sprint Classic banden. Ik kan er helemaal niets mee en ik ben er nu echt van overtuigd dat de wegligging veel beter wordt met andere banden. Dus, ik ga zodra het kan over op Michelins.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Hoort er dan niet gewoon Dunlop onder, Waterman?