Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Vandaar heb ik de CX eens van stal gehaald. Het eerste zomerklusje zit er op. LHM vervangen. Zo gepiept en heel erg nodig.
Morgen nog even remmen spoelen.
Daarna kleppen stellen/nalopen. De radiateur lekt ook een beetje. De nieuwe ligt klaar.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Een tijdje terug zag ik een klein plasje onder de CX, ter hoogte van de radiateur. Deze bleek onder in de hoek een beetje nat.
Nu heb ik wel wat gebruikte staan maar een nieuwe is gewoon te koop dus besteld en daarna de boel vervangen.
Vervolgens heb ik de dynamo losgehaald (wat een gepruts bij zo’n 25 gti, dat had ik beter kunnen doen toen de radiateur er ook uit was).
Deze heb ik na laten kijken en meteen laten repareren. Diodebrug, lagers, koolborstels mochten vervangen worden.
Nu zit hij er weer in (zelfde opmerking als met het uitbouwen) en jawel, geen zwak brandend lampje meer op het dashboard en de laadstroom meter staat netjes in het wit.
Dat was dus nodig.
Volgende stap is om het blok met meters te vervangen en te zorgen dat de lampjes correct aangestuurd gaan worden.
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dynamo valt toch mee? Zeker zonder airco kan je er toch redelijk bij?
Maar wel weer lekker dat het allemaal in orde is
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
O, het is niet dramatisch maar met de radiateur er uit was hel veeel makkelijker geweest. Echt veel ruimte is er niet tussen lucht inlaat en radiateur.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Overigens haalde ik de dynamo vooral er uit omdat ik aan de gang wil met de airco en het inderdaad handig is om niet daarna nog de dynamo weg te moeten pakken.
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Valt ook te doen, die grote bout hoeft er niet helemaal uit, alleen een stukje eruit.
Ik laat de dynamo zo lang mogelijk in de v-riem hangen totdat die geheel vrij is om eruit te halen.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Het venijn zat hem er vooral in dat de aansluiting erg kort is. En ik met 2 steeksleuteltjes de moer moest lossen. De grote bout zat erg vast. Dan zit er vlak achter de dynamo ook nog een beschermplaat waardoor er weinig ruimte voor de handen is. Maar uiteraard lukt het allemaal gewoon. Alleen gaat het bij mijn 2200 carburateur een stuk sneller en makkelijker.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Dat hangen in de V snaar was inderdaad een fijn hulpje.
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
nou, 2 weken terug heb ik madame naar huis gehaald om de espace te kunnen stallen voor de winter.
Over niet al te lange tijd kan ze hier naast het huis in de garage en in de tussentijd moet ze even op de parkeerplaats.
Helaas wil ze nu niet meer aanslaan.
De accu was ook leeg, er lekt ergens stroom en ik was vergeten de accu los te koppelen. Na opladen van de accu bleek die het nog niet te doen dus een nieuwe besteld.
Deze zit er nu in maar ze wil nog steeds niet aanslaan.
Wel op remmenreiniger maar daarna niets. Ik verdenk de benzinepomp, al komt er wel benzine bij de buis naar de injectoren. De peut spuit er echter niet uit als ik de slang los haal.
Nu de vraag, hoe krijgt de pomp zijn stroom? is dat via een van de (orange) relais?
Testen en evt vervangen van de pomp zal wel niet zo makkelijk zijn op de parkeerplaats zo plat op haar buik.
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik weet niet wat ze hier precies ingebouwd hebben. Maar normaal wordt de brandstofpomp aangestuurd via een blauw Bosch relais. Geen idee waar die in dit geval zit, maar normaal onder de rechter koplamp.
Bekende plek dat de contacten corroderen met als resultaat wel starten niet aanslaan.
Totaal aantal Berichten: 43293
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hij start wel alleen slaat ie niet aan. Da’s wel een verschilletje
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
ja precies Ik zoek dat relais op.
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het kan ook nog een vervelende BDP sensor of stekker zijn. Afhankelijk van welk jaar ze de motor ingebouwd hebben heb je er 1 of 2. Als er een koude start injector op zit heb je waarschijnlijk 2 BDP sensoren.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
ik heb 1 bdp sesnsor. Er ligt een andere in het dashboardkastje
Verder heb ik net (als het goed is) het relais opgeduikeld. Het is een minispoeltje met schakeling die 2 dikke blauwe draden verbindt.
Daarnaast zit er elektronica in. Zo ja, dan heb ik de goede. Deze niet er niet super uit en het relais werkt niet als ik de sleutel om zet. terwijl er wel 12 volt Op een pin komt te staan als ik de auto op contact zet.
Ook lijkt er geen vaste spanning op 1 van de blauwe draden te staan. Er is wel een verbinding tussen een van de blauwe draden bij het relais en het + verdeelblokje bij de accu. Tussen dat blokje en accu zou dus wat mis kunnen/moeten zijn. Dat moet ik nog checken.