3 van de 41
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Waterman’s Jag: op de film!
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 03 december 2022 06:22 PM
  [ # 31 ]

Op mijn CX had ik zo’n ding met zuignappen en een veigheidsbandje. Dat bandje heeft op de terugweg uit Oostenrijk fijn de lak opgeschuurd Mad . Het systeem dat jij hebt ziet er geweldig uit, maar ik zou bij deze auto de lak er niet aan durven te wagen op de Autobahn.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 december 2022 07:39 PM
  [ # 32 ]

Los van de lak ben ik ook bang dat de hele zwik er af komt bij 150+…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 03 december 2022 08:27 PM
  [ # 33 ]
waterman schreef:

Wat een mooie auto! Gefeliciteerd!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 december 2022 03:43 PM
  [ # 34 ]

Dank bravo

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 december 2022 11:24 AM
  [ # 35 ]

Ik heb van de week contact gehad met de garage waar de Jag staat. Ze zijn er lekker mee bezig en hebben een zooitje onderdelen besteld. Levertijden voor spullen uit het VK zijn echter wel een dingetje dus het kan nog even duren voor alles in huis is. Daarnaast gaan ze de klepspeling meten en afstellen waar nodig en de hele handel met de bougiekabels verbeteren.

Het afstellen van de klepspeling is nog wel een klusje omdat dan de nokkenassen er uit moeten. Maar, voor kerst heb ik m’n auto thuis. Nog ff geduld dus. In de tussentijd heb ik een paar van de ontbrekende stukken uit de set boordgereedschap gevonden op eBay, dus die zijn onderweg. Ook een setje originele werkplaatsdocumenten zitten in de PostNL pijplijn.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4913
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 10 december 2022 04:38 PM
  [ # 36 ]

Dat kleppen stellen is idd wel een klusje want de stelplaatjes zitten tussen de klepsteel en de nokvolger, dus dat is meten, opschrijven, nokkenassen er uit, plaatjes meten met de micrometer want er zit een deukje in van de klepsteel, rekenen welk plaatje er voor in de plaats moet, de boel weer monteren en opnieuw meten.

En als het goed is ben je dan klaar, maar heb je een foutje gemaakt en klopt er een of een paar nog niet, dan mogen de nokkenassen er weer uit.

Maar het houdt je van de straat en het is best wel lekker sleutelen want je kunt er goed bij. Denk er wel om dat er verschillende nokkenassen zijn en verschillende klepspelingen. Zo moet mijn 2.8 een kleinere klepspeling hebben als de 4.2.

En ik heb een jaar of wat geleden een nieuwe set bougiekabels er in gebeund en dat was een wereld van verschil.

Succes.

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 11 december 2022 07:15 PM
  [ # 37 ]

Bij mijn klassiekers: kleppendeksel eraf, beetje draaien voor de juiste timing en met behulp van een voelermaatje de afstand goed zetten. Klaar Wink

VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 11 december 2022 07:25 PM
  [ # 38 ]

That said, voor iedereen die wel eens kleppen gesteld heeft van een XUD/DW8 PSA-dieseltje is het eigenlijk gesneden koek. Goed, een stuk of wat kleppen meer en een extra nokkenas om uit te bouwen, maar in ruil daarvoor kun je er bij een Jaguar wél goed bij…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 11 december 2022 07:35 PM
  [ # 39 ]

Dan hebben jouw klassiekers geen DOHC.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 december 2022 07:43 PM
  [ # 40 ]
Jeroen Simons schreef:

Bij mijn klassiekers: kleppendeksel eraf, beetje draaien voor de juiste timing en met behulp van een voelermaatje de afstand goed zetten. Klaar Wink

Zo’n auto had ik ook. Dat is simpel en simpel is saai.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bert123
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 09-10-2015

Gepost: 11 december 2022 08:03 PM
  [ # 41 ]

Voor mij is het als beginnend sleutelaar nog wel een uitdaging om kleppen te stellen bij mijn simpele Suzuki Alto uit ‘88.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4913
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 11 december 2022 11:32 PM
  [ # 42 ]

Het mooie van de Jaguar XK motor is dat de distributie wordt aangedreven met twee duplex kettingen. De onderste blijft gewoon zitten want die drijft een tussentandwiel aan en de bovenste drijft de nokkenassen aan en die twee tandwielen zitten met twee of vier bouten tegen de nokkenas aan.

Dus die fixeer je met een tie wrap zodat de ketting op zijn plaats blijft en je neemt de bouten er uit vandaan. En dan kun je vrij makkelijk de nokkenassen verwijderen en je kunt er heel goed bij komen.

En in de nokkenassen zitten duidelijke merktekens en in het boordgereedschap zit een tooltje om de nokkenassen exact op hun plek te zetten, dus als je een beetje kunt beunen is dat geen enkel probleem.

Profiel  
 
bert123
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 09-10-2015

Profiel  
 
bert123
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 09-10-2015

Gepost: 12 december 2022 06:53 PM
  [ # 44 ]

Iets meer werk….

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 december 2022 06:57 PM
  [ # 45 ]

Prachtig project inderdaad en zeer zeldzaam om nog een nieuw in Nederland geleverde mk1 te vinden. Die dingen zijn nauwelijks verkocht bij ons. Ze waren namelijk behoorlijk duur hier, rond de 17.000 gulden. Ter vergelijking: een DS was 10.000 gulden

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
3 van de 41
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook