Prachtige truck ,ja ooit hoop ik er ook een te kunnen kopen maar dat zal er wel niet van komen met de stijgende prijzen van de oldtimers.
Ik vind het gewoon een erg mooi model in wat voor staat dan ook .
Maar 1 U23 is ook al heel wat dus uiteraard ook blij mee.
Komt er een vlakke laadbak op met of zonder schotten?
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Prachtig mooi zeg!
zweefie schreef:Prachtige truck ,ja ooit hoop ik er ook een te kunnen kopen maar dat zal er wel niet van komen met de stijgende prijzen van de oldtimers.
Ik vind het gewoon een erg mooi model in wat voor staat dan ook .
Maar 1 U23 is ook al heel wat dus uiteraard ook blij mee.
Komt er een vlakke laadbak op met of zonder schotten?
Een vlakke vloer is wel de makkelijkste en goedkoopste oplossing, maar daar ben ik niet zo van. Er komen dus wel schotten op, maar dat plan is nog niet vastomlijnd. Ik mis momenteel de oldtimerevenementen om eens bij wat truckjes inspiratie op te doen.
Ik vind het (visueel) mooi als de achterschermen gedeeltelijk verzonken zijn in het zijschot maar wil uiteraard de vlakke laadvloer niet opgeven. Daarnaast wil ik het originele stalen vaatje “Poudre CRE” dat de militaire versies op de treeplanken hadden staan er weer op maken. En dat vereist een flinke laadvloerhoogte (tov de treeplank).
Kortom, stof tot nadenken, temeer ik iets dergelijks nog niet eerder heb gemaakt.
Het hulpchassis is nagemaakt, origineel in hout, complimenten voor de vorige eigenaar. Origineel lagen daar voor het korte chassis 5 stalen ligger overheen. Met staal heb ik ervaring en machines. Als ik daar al over zou gaan op hout betreed ik een nieuwe wereld. En dan nog een vloer, hang- en sluitwerk en 3 schotten en een klep.
Eerst maar het elektrisch helemaal opnieuw aanleggen.
Deze auto is overigens geen blijvertje; ook deze komt weer te koop. Ik ben (veel) meer een sleutelaar/restaurateur dan een rijder en het volgende project heeft zich al aangediend. Even een fikse ijskast zoeken waar ‘ie voorlopig in kan
Peugeot 304 S cabriolet, Peugeot Q3A, Alfa Romeo 166 JTD, Citroën Xantia 1,8i, Citroën type 23, Peugeot 304 cabriolet, Hyundai Ioniq 5
Lekker aan het bouwen
Dutch Classic Exhausts, iedere mooie auto verdient een RVS uitlaat!
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 19-03-2021
- GS/GSA club C-matic
- ID/DS super
- CX 25 prestige automatic
Aan zweefie,
Net een U23 gezien op tweedehands, staat in Lichtervelde Belgie
Zo goed als klaar, ik heb alleen nog geen laadstroom.
Volgende week kentekenkeuring bij de RDW in Heerenveen; ik hoop op een beetje knap weer…
Dutch Classic Exhausts, iedere mooie auto verdient een RVS uitlaat!
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat een onwijs mooi ding!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Lekker bezig, Sander.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Hij is echt mooi geworden!
CX GTi Turbo 2 - All Black