Sinds 3 weken kan ik niet meer opladen aan mijn wallbox (pulsar plus). De lader is prima maar bij aansluiten krijg ik direct het bericht in de auto dat het laden voltooid is..Na veel geprobeer kreeg ik vorige week ineens weer verbinding maar nu weer niet. Dit is heel frustrerend.. Ben al bij de garage geweest en daar werkte de auto vorig week aan 2 laders gewoon goed.. De app geeft aan dat het laden onderbroken is. Wie heeft een tip?
Je schrijft dat de lader prima is, maar hoe stel je dat vast?
Als je de stekker erin steekt, wordt er eerst een boel info uitgewisseld tussen de auto en de lader. Er wordt onder andere gecheckt of de aarding oké is, maar er zijn nog meer dingen die gecheckt en “afgevinkt” worden.
Pas als dat allemaal oké is, schakelt het relais in de wallbox de spanning in en kan er stroom gaan lopen richting auto.
Uit het feit dat in de garage alles wel goed liep, maak ik op dat er bij het uitwisselen van die info tussen jouw wallbox en de auto iets niet goed gaat. En dat zal dan een probleem zijn in de wallbox, naar ik denk.
Hoe lang heb je die al, en heb je er garantie op?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor