Weinig te melden. De auto doet gewoon waar die voor gemaakt is: rijden.
Wel piept ie bij stevig remmen rechtsachter, en zakt de achterkant met enig geknak snel in. Dus de remmen/draadarmlagers/remcommando dienen nagezien te worden… wanneer ik er tijd voor kan vrijmaken….
Nog een leuk nieuwtje: De zwarte prestige is inmiddels belastingvrij,.. dat ie voorlopig nog niet zal rijden vanwege laswerk aan de rechter dorpel en een lek stuurhuis, want geen tijd… tja…
CX GTi Turbo 2 - All Black
Vandaag even tijd gemaakt voor de voortrein. Onder toeziend oog van de kids de ashoezen wielzijde en remblokjes vervangen. Was nodig.
Straks lekker werken
CX GTi Turbo 2 - All Black
De wagen reeds steeds minder fijn, bokken bij toerentallen boven 2000-2500. De uitlaatgassen roken erg “rijk”. Bij onderzoek bleek de rising rate drukregelaar de brandstofdruk te laten oplopen tot soms 6 bar. Na dissectie bleek het primaire membraan flink stug en uitgehard.
Een originele brandstofdrukregelaar heeft de taak voorlopig overgenomen. De wagen rijdt weer goed, maar mist wat oempf bij acceleratie.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Apk komt eraan, maar nu nog een extra klusje
Vanmorgen een knapje gehoord bij het openen van de achterklep. Helaas blijkt de achteruit gesprongen. Hij is nog niet uit elkaar gevallen, waarschijnlijk dankzij de achterruitverwarming…
Nu met spoed op zoek naar een andere achterruit!
CX GTi Turbo 2 - All Black
Dan is het NU het moment om dekens of doeken onder de ruit te leggen ! als je de deur hard dichtgooit, gaat ie stuk, en heb je vele uren werk, en met een doek eronder ben je zo klaar. Bij mijn gs in de jaren 90 hetzelfde gehad, op oudejaars avond, nét voor het vuurwerk bijna thuis, en natuurlijk denk je dat het een rotje was, maar toen het zicht naar achteren weg was, had ik het pas door. Dus leg er voldoende doeken onder, bespaart je echt veel narigheid. succes.
niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud
Inmiddels andere achterruit erin geplakt.
Uitlaat gasdicht gemaakt door de achterste demper te vervangen door rechte pijp.
Achterbumper gericht en gelast (kleine aanrijding gehad met een paaltje). Het resultaat is niet optimaal maar voorlopig acceptabel. Goed moment om eea antiroest te behandelen achter de bumper.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Goed bezig!!
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Evan schreef:Uitlaat gasdicht gemaakt door de achterste demper te vervangen door rechte pijp.
Ben ik toch razend benieuwd wat dat doet voor het geluid ... Zit er geen dubbele pijp onder jouw auto?
Ik reed al een jaar met lekke achterdemper. Dat geluid was iets sportief, zonder storend te zijn. Ik vind de originele uitlaat vrij stil. Nu is de achterdemper vervangen door 2 stukken buis van dezelfde diameter als de rest van de uitlaatpijp. Wat niet veel moeilijker is dan de uitlaat vervangen en t leek me een leuk experiment. Of t voor t vermogen veel doet geen idee.
Door de turbo en 1e demper is t uitlaatgeluid nog steeds relatief beschaafd. Bij een motor zonder turbo zou ik dit niet zonder meer gedaan hebben.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 19-03-2021
- GS/GSA club C-matic
- ID/DS super
- CX 25 prestige automatic
Ik heb ooit een GTI tegengekomen met rvs uitlaat zonder achterdemper, ik weet niet welke voordemper eronder zat, maar het geluid was echt goed, het gebrul paste naar mijn inzien heel goed.
Afgelopen weekend gewijd aan het vervangen van de draagarmlagers achterzijde. Ik had zo’n vermoeden dat ze niet zo goed waren. Dat bleek na losnemen van de stabilisatorstang pas goed. Daar ging meteen iets bij mis: ‘t draad van de achterste bout linkerzijde was aardig ingevreten en daardoor niet meer bruikbaar. Hier is een andere draagarm voor in de plaats gekomen. Beide draagarmen hebben een smeernippel gekregen.
De remleidingen braken (natuurlijk) af bij de remklauw. Van 1 remklauw brak de ontluchtingsnippel af. Dit is weer goed gekomen na de truc van er een moer oplassen.
Alles weer gemonteerd met anti-seize pasta zodat het over 10 jaar weer los komt, als dat nodig mocht zijn.
Er bleek (opnieuw) lekkage bij de leidingnippel op de RA veercilinder. Dit is opgelost door er een nieuw rubbertje in te steken.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Goed bezig!
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ergens vind ik het toch weer bijzonder, vooral die ontluchtingsnippels die gaan vastzitten. Bij goed onderhoud gaan de ontluchtingsnippels toch minimaal elke 2 tot 4 jaar eens een keer los?
Wat is je punt nu precies?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Evan schreef:Wat is je punt nu precies?
Dat je vaker onderhoud moet doen
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.