Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 14-06-2010
- SM 2,7 Carb.
- C6 (2005-2012) 2.2 hdif exclusive
- ID/DS 23 injection electronique Pallas
- Saxo vts 1.4
- GS/GSA 1220 Pallas
- Xantia 1.9 TD Break
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Het onderdeelboek geeft aan dat de slinger met de versierde knop alleen op een model 75 Pallas zou horen, 76 zou dan dus alweer gelijk zijn aan de overige uitvoeringen. Kan je het helaas niet vanuit een praktijkvoorbeeld bevestigen.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Misschien (en dit is een volledig ongefundeerde theorie) kwam er al iets van Cimos de Franse kant uit. Waarvan ze meteen na de ontdekking dat de specs niet goed waren ze aan de bel hebben getrokken. En toen moest de “misproductie” alsnog verkocht worden, weggooien is zunt.
Ik kan namelijk geen logische reden verzinnen om voor 1 productiejaar een afwijkend component te maken dat geen ander doel dient dan een sierstukje. Tenzij je ze voor niets hebt gekregen of ze over hebt. Dan kun je er je premium uitvoering nog mee opleuken, dat gebeurt wel vaker in de praktijk.
Ik heb een GS Pallas uit 77 gevonden op een Duitse klassieker verkoopsite en daar waren de zilveren rondjes zichtbaar.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Er zijn wel meer onderdelen specifiek voor het eerste modeljaar van de Pallas, zoals de grijze sierlijsten (i.p.v. zwarte). Dus dat de raamslinger dan ook al na 1 jaar weer gelijkgetrokken met de rest is niet eens zo onwaarschijnlijk.