1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Ander Blok in de visa
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 12 april 2006 01:37 AM

1 goeden dag

ik dacht vanavond goh wat voor blok zou ik in een visa kunnen leggen. Zelf zat ik eerst al te denken aan een 1400 kantelblok uit een Bx met daarom een dubbele weber van een 205.

Dus nu dacht ik als 205 het zelfde blok als de visa en Bx heeft gebruikt zou een 1.6 GTI dan niet in een visa passen?

Toen ging ik kijken na motorvermogen en dat was 105 pk (toch leuk voor een visa) maar een visa GTI heeft ook een 1600 motor met 105 pk.

Heeft de peus 205 1.6 GTI zelfde motor als de visa GTI???

Is dit makkelijk uit te wisselen???
lijkt mij wel leuk, en mensen verwachte dit nooit van een visa

Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 12 april 2006 01:53 AM
  [ # 1 ]

Klopt, de 205 motor is dezelfde als die in de visa gti….
Bovendien, met het front van een c15(of omgekeerd natuurlijk) kun je een hoop leuks doen: 2.1 TD bijv. Smile

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 12 april 2006 01:43 PM
  [ # 2 ]

staat hier http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=169625 dat de 205 motor in de Gti ligt
misschien een 1.9 in lepelen? Confused

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 12 april 2006 01:53 PM
  [ # 3 ]

Let op:

Wil je een XU motor (willekeurig welke) in een Visa hangen, moet de basis een Visa diesel of 16 GTI zijn. Die heeft namelijk de bovenste motorsteun en het juiste subframe.

Een 1100 of boxer Visa heeft niet de juiste motorsteunen om er een XU blok in te hangen. Je kan natuurlijk dapper met het lassapparaat aan de gang gaan, maar dat lijkt me een lastige weg te gaan.

Verder kun je als je de wegligging ook goed wilt aanpassen de 205 1.9 gti voorasdelen op de Visa klussen. Biedt mogelijkheid tot flinke jetsers van schijven. Kijk eens op http://www.205gti.com wat mogelijk is. Als de 1.9 gti wielophanging past, biedt dat hele leuke mogelijkheden.

Toch lijkt me een eenvoudige visa met een 72 pk bx 14 blok ook al buitengewoon geinig.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 april 2006 02:29 PM
  [ # 4 ]
mpostma schreef:

Toch lijkt me een eenvoudige visa met een 72 pk bx 14 blok ook al buitengewoon geinig.

HEt 104tje dat ik van een BX14 blok voorzag ging al zo akelig hard dat je echt geen 205 gti nodighebt! Het peutje liep probleemloos 175 km/h (harder durfden we niet!)  Laughing

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 12 april 2006 03:23 PM
  [ # 5 ]

In een Visa 1100 kun je wel een 150 motor van de BX sport kwijt…..
Met de Visa 2-cylinder valt weinig te beginnen.
Met de Visa Diesel kun je alle kanten op. (Ik heb er één…... Wink )

Test

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 12 april 2006 03:31 PM
  [ # 6 ]

Ik vroeg het me maar zo maar af Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 12 april 2006 04:16 PM
  [ # 7 ]
Thijsvandebles schreef:

In een Visa 1100 kun je wel een 150 motor van de BX sport kwijt…..

De 150 motor heeft toch weinig met de BX Sport te maken.

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 12 april 2006 04:37 PM
  [ # 8 ]

Inderdaad, 150 blok lijkt mij dat achterovergekantelde 1.4 ding wat je waarschijnlijk wel in een Visa 1100 kwijt kunt.

Het sport blok had ook wel zo’n nummer als naam, maar welk nummer?

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 12 april 2006 04:41 PM
  [ # 9 ]
voge schreef:

Inderdaad, 150 blok lijkt mij dat achterovergekantelde 1.4 ding wat je waarschijnlijk wel in een Visa 1100 kwijt kunt.

Het sport blok had ook wel zo’n nummer als naam, maar welk nummer?

Geen idee welk nummer, maar het was in elk geval een XU blok.

Edit: 159B blok.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 12 april 2006 07:43 PM
  [ # 10 ]
kakanox schreef:

159 krijg je vlgs mij niet in een Visa hoor.. tenzij je idd er een halve GTI/205 voorin last…

Lijkt mij prima te doen, kleine tip: ga voor een 2.0T Laughing

Als je een Visa 16 GTI als basis neemt, moet je het blokje zo in de steunen kunnen hangen. Of de carbs passen tussen de radiateur, of de dynamo nog tussen de radiateur past “is left as exercise for the reader”.

Maar je moet het sportblok zonder meer in de steunen van een Visa 16 GTi kunnen hangen zonder te lassen. Met een Visa 11 RE of boxer wordt het uitgangspunt natuurlijk wel heel anders.

Als je toch met XU blokjes bezig bent is een 2.0 T16 zelfbouw natuurlijk nog lolliger. Maar ja, er is nog een verschil tussen erover kletsen en het daadwerkelijk uitvoeren.

Bovendien, een hufterproof visa 14 E maken (op basis van BX 14 E blok) is waarschijnlijk ook al erg grappig en niet zo gecompliceerd (plug en play)

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 12 april 2006 07:46 PM
  [ # 11 ]
mpostma schreef:

Bovendien, een hufterproof visa 14 E maken (op basis van BX 14 E blok) is waarschijnlijk ook al erg grappig en niet zo gecompliceerd (plug en play)

en dan nog even dubbele weber van 205 erop he Wink  Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 12 april 2006 08:23 PM
  [ # 12 ]

Maarreh…... ‘n Visa Gt of een 14S is toch al gewoon uitgerust met een 150 motor met dubbele carburateurs (80pk)....? Waarom het wiel opnieuw uitvinden? ‘n Chrono haalt uit deze combinatie zelfs 93pk!

Gr Martijn

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 12 april 2006 08:28 PM
  [ # 13 ]

Wat dacht je van een TD12 in een Visa D?

zou toch ook (met wat creativiteit qua ruimte) plug en play moeten zijn?

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 12 april 2006 08:33 PM
  [ # 14 ]
Martijn de Ruijter schreef:

Maarreh…... ‘n Visa Gt of een 14S is toch al gewoon uitgerust met een 150 motor met dubbele carburateurs (80pk)....? Waarom het wiel opnieuw uitvinden? ‘n Chrono haalt uit deze combinatie zelfs 93pk!

Gr Martijn

Klopt. Maar waar vind je die nog? Een 11 ombouwen met behulp van een sloop BX (natuurlijk wel een die niet meer te redden is Wink ) is best een optie.

@EW: the sky is the limit. Natuurlijk: het is mogelijk.

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 12 april 2006 09:51 PM
  [ # 15 ]

een echte held hangt er een ZPJV6 in Razz

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook