Bedankt voor het plaatsen van de foto,s
Het kenteken is ook al binnengekomen deze week het is de 02YE31 geworden.
Alle gegevens even bekeken maar wel jammer dat ondanks dat ik wel ruim voldoende gegevens had meegenomen ze er toch maar weer minimaal wat ingevuld hebben .
Niet meer dan type gs en ook geen trekhaak gewichten maar ja hij zal er niet minder om rijden.
Hoop dat ik volgende week weer helemaal beter ben zodat ik even platen kan bestellen .
Rijden zal ik er denk ik nog niet mee doen zolang er nog weer zout ligt.
Het is tenslotte een hobby auto en die wil ik daarvan gespaard houden.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Tss en dań ook nog registreren als hatchback… Maar er zit gewoon lekker wel een kenteken op. Bam.
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gefeliciteerd!
Tja, de RDW en type-registratie… De moed zakt je in de schoenen.
Nou na de nodige weken ziek geweest te zijn en het weer wat ik een oude auto niet aan wil doen vandaag dan eindelijk even met de gs kunnen rijden .
Viel niet tegen ,motor loopt op zich heel goed , denk dat de electronische ook wel goed doed aan de motor , verder ja een rammeltje en een piepje maar verder deed hij wat hij doen moest en ja drempels is natuurlijk een aardigheid om over heen te gaan dan is het echt een tapijtje .
Maar het is toch een feit ,na bijna 20 jaar rijd hij wel weer goed op de weg ,,in ik geloof september gekocht en nu zo ver is toch geen verkeerde prestatie.
Ben er in ieder geval wel blij mee , en je kunt aan de blikken van de mesen op de weg ook heel goed merken dat het geen dagelijkse verschijning is dat is natuurlijk ook leuk om mee te maken.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Super man, ik ben blij dat ze bij jou terecht gekomen is.
Zo het nu lijkt krijgt deze er een broertje of zusje bij , maar dan een break ,maar is pas zeker als hij op de aanhanger staat en in Nederland is maar dat weet ik binnen een paar weken zeker ,beter me zelf nog niet blij maken met een dooie mus.
Maar zolang ik mijn tijd daar nog niet aan besteed staat er nog wel een ander project ,geen Citroen maar een Peugeot 405 sri x4 ,eentje met fwd wat heel zeldzaam is maar die vergt veel aandacht na 20 jaar onaangeroerd buiten te hebben staan.
Het viel me trouwens op dat de voltmeter nog net voor het rode aan de hoge kant staat maar als ik de verlichting aan zet hij helemaal terug zakt naar de lage kant tegen het rode ,denk haast dat de voeding op het dasboard zo ver zakt en dan dus niet juist aan geeft ,maar eens meten met rijden ,accu is wel vol ,start in ieder geval vlot rond koud en warm.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het is geen voltmeter maar een ampèremeter. Check eens of de dynamo goed bijlaadt?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Bij mijn weten is het echt een volt meter ,een ampere meter zou veel dikkere draden hebben om het amperage aan te kunnen en die zitten niet aan het dasboard ,ampere meter geeft ook aan via een nulpunt op de meter ,had mijn Peugeot 403 wel
Heb hem al eens gemeten en laad wel bij ,lastige is dat hij stationair vrijwel niks doet dus eigenlijk alleen te meten met hoger toerental .
Aan een ampère meter hoeven geen dikke draden te zitten.
Wat je dan doet is de spanning meten over een shunt met een bepaalde weerstand die elders zit, en dat doe je met een voltmeter met dunne draden.
De meter wordt dan in ampère “gecalibreerd”.
Of jij een echte 12V voltmeter dan wel een stroommeting hebt, weet ik niet.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Een GS heeft standaard een voltmeter. Die heeft geen “middenstand” zoals een ampèremeter die wel heeft. Als de voltmeter met lopende motor links in het rode zit is de boordspanning minder dan 12v.. Als deze rechts in het rode zit dan is de boordspanning te hoog, denk aan meer dan 14 volt. Het is mogelijk dat de spanning zakt (in het gearceerde gebied) als er gebruikers aan staan en de motor stationair loopt. Of als er veel gebruik is, achterruitverwarming, koplampen en verstralers, ruitenwissers, stereotoren,….). Ook als de accu ver ontladen is kan tijdens de eerste rit de meter in het gearceerde gebied staan gedurende de eerste kilometers. Met een multimeter kun je eenvoudig meten hoe het voltage op het boordcircuit verloopt in diverse scenario’s. Omdat je een “nieuwe” auto hebt is het meten met een multimeter een goed idee want die is zekerteweten betrouwbaar.
Als je vreemde uitslagen ziet denk dan aan: accu(polen), dynamo of spanningsregelaar. Als je met de multimeter normale uitslagen hebt, denk dan aan je voltmeter (en dashboardstekkers).
@zweefie, Ik hoop dat je hier wat aan hebt voor je prachtige aanwinst.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Het is inderdaad een voltmeter die de boordspanning meet. Het kan geen kwaad om te controleren met een multimeter of de aanwijzing een beetje klopt. middenstand moet in principe overeen komen met 14,4V. Je kunt het meterje wat bijstellen bij teveel afwijking. Het werkt met een bi-metaaltje wat verwarmd wordt door een spoeltje.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb het schema nog eens bekeken en idd, bij de gs is het een voltmeter.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Had het instruktieboekje er ook al bij gepakt maar daar praten ze over een accu conditie meter maar hij gedraagt zich als een voltmeter dus dat zal het ook echt zijn ,ik heb nog wel een betrouwbare volt meter liggen van een vrachtwagen , denk dat ik die maar eens even op de accu aansluit zodat ik rijdend kan zien wat er gebeurt ,ben er ook niet bang voor dat hij niet laad ,hij gaat ten slotte mooi snel rond .
Ik heb nog een jeager dasboard gekocht wat wel eens in de pallas zat en zelfde als birotor maar daar zit een zelfde meter in .
Als het allemaal lukt dan zou die vast mooi staan in de break maar zo ver is het nog niet.
Het moet maar snel mooi weer worden ,dan maar eens lekker touren met de gs .