Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het zou evenwel de moeite kunnen zijn om uit te zoeken of een deel van een E21 of E30 wel bruikbaar is, al dan niet met aanpassingen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Bij een E21 rand moet er zoveel aan gebeuren om de vorm goed te krijgen dat je net zo goed met vlak plaat kunt beginnen. Dat is echt een totaal ander profiel. Bij de E30 is dat nog veel meer aan de orde, aangezien de paraventroosters dan in de onderrand van het voorruitframe zitten. Dan mist er dus enorm veel materiaal.
Komt bij dat ze ook 40 jaar (E21) en 30 jaar (E30) uit productie zijn dus daarvoor wordt plaatwerk vinden er ook niet makkelijker op.
Maar goed. Er staat een krimp/strekmachine in bestelling. Die zou in de loop van de week of begin volgende week geleverd moeten worden en dan kan ik verder met dit werkstuk. Ik heb verder alleen nog het ruitenwissermechaniek schoongemaakt en de drager ervan opnieuw grijs gespoten zodat dat er weer een beetje fris uitziet en voor de rest is het de komende week, anderhalf, vooral wachten op spullen.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Derk, ik zag vanmiddag toevallig een aflevering van Jay Leno’s Garage en daar kwam een 2002 turbo langs en dat is toch hetzelfde model qua styling als de jouwe?
Enniewee, de waarde van die auto werd geschat op 175.000 dollar en mijn zwager had er vroeger een en die is waarschijnlijk naar de sloop gegaan.
Zo had ik gehoopt dat mijn Jag ook die kant op zou gaan qua waarde, maar dat heb ik niet goed gezien.
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Zo gaat het met een 1602 precies net zo Die zijn nog altijd duidelijk minder waard dan een 2002 terwijl het in wezen dezelfde auto is. De Turbo is overigens wel behoorlijk anders, zozeer dat die z’n eigen ontwikkelingscode heeft (02-serie is vanaf 1973 de E10, de Turbo is de E20). En er zijn er net geen 1700 van gebouwd, dat maakt ook uit.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Bizarre prijzen. Je zult je wrakje inderdaad vroeger naar de sloop gebracht hebben….
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die 175.000 dollar is wat overdreven. Hier in Europa betaal je voor een mooie Turbo tussen de 95.000 en ca 130.000 euro. Dat valt nog wel mee dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dit is wel wat voor je Derk. Het is dat het stuur aan de andere kant zit, anders deed ik een bod. Ziet er best mooi uit voor die prijs.
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 06-01-2019
- Berlingo MultiSpace 1.6 16v
wauw, sjieke wagen wel ja, dat zou ik ook niet erg vinden om in te rijden (of rond gereden te worden XD )
Het is de grootste Jag ooit en het rijdt fantastich en de prijs is erg okee.
Hennis heeft er een te koop voor € 33.750.
https://www.hennesautomobielen.nl/occasions/jaguar/420g-4-2-1967-first-owner-aut/—32747462
Ziet mijn oog het goed dat op de eerste foto van deze advertentie een stuk blik ligt wat lijkt op wat je nodig hebt?
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/bmw-1602-1802-2002-teile-motoren-innenausstattung/2315407384-223-26155
Edit: ik zag een stuk rooster, als in wellicht paravan. Maar dat rooster zit klaarblijkelijk in de motorkap? Naja, wellicht heeft deze adverteerder meer liggen.
Compleet koetsje voor zaagwerk is wellicht wat overkill?
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/bmw-2002-tii-restauration/2318026880-223-1501
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane
Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Die rail op de foto’s is ‘m inderdaad niet. Dat is meer E21 of dergelijks. Die kale koets is ruime overkill voor zaagwerk, want als dat inderdaad een 2002Tii is volgens chassisnummer ben je dan niet alleen in een koets van 4 mille aan het zagen maar ben je ook een auto van zomaar tussen de 40 & 50K aan het slopen. Dan moet het helemaal anders: kenteken op die kale koets halen en daar alles in overbeunen. Er kan later altijd nog een 2002Tii blok, differentieel, achterremmen en stabilisatoren in/aan gehangen worden…
Vandaag komen de onderdelen binnen die ik als laatste nodig heb, op de antenne na. Dat is mooi, want het gereedschap dat ik besteld heb heb ik als eerste nodig en dat komt dus pas ruimschoots als laatste binnen. Lekker stukje logistiek weer, maar dat heb je met bestellen via internet. Ik moet dus vanaf ergens vanmiddag een gigantisch kwetsbare regengootlijst op gaan zien te bergen voor onbepaalde tijd. Ik denk dat ik ‘m maar met een plakbandje aan de auto hang totdat daar werkelijk aan gewerkt kan worden, dan hoeft-ie daarna nog maar een paar dagen gevaarlijk rond te slingeren.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Het heeft zeker ook geen zin om nog eens bij deze te gaan kijken?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik zal m’n broertje even vragen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
2d schreef:Het heeft zeker ook geen zin om nog eens bij deze te gaan kijken?
Tja, ik weet het niet? Aan de ene kant is een gare 02 vaak ook juist in de voorruitsponning gaar, aan de andere kant heeft het langzamerhand bijna altijd zin om in ieder geval te gaan kijken. Het zou eens minder gaar zijn dan bij je eigen auto, dan kan het natuurlijk alsnog zorgen dat je een eind op weg bent: als er bij een andere koets bijvoorbeeld één hoek niet gaar is, ben je altijd al een hoek verder. En wie weet wat het anders nog voor spullen oplevert.
Dus tja.
Waar ergens ligt dat ding ook alweer?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Hier niet al te ver vandaan. Als het niet te hard regent ga ik er gerust nog eens heen voor wat doelgerichtere foto’s.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!