Het testen van het hydraulische systeem blijft een belangrijke en ook lastige klus. Eerder hadden wij hier een draaiboek en ook een film over gepubliceerd. Maar door vaak te testen kom je steeds achter nieuwe dingen en belangrijker: andere en meer betrouwbare testmethoden.
Zo waren we er al langer achter dat het afsluiten van het stuurhuis met een voelermaatje en dan de inslagfrequentie meten regelmatig een foute conclusie oplevert.
Om die reden hebben we de film helemaal herzien.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Als je toch bezig bent met onderhoud, doe vet of olie op de leidingen, wartels en aansluitingen. Amper moeite en later groot sleutel plezier als alles lekker loskomt.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Vraagje. Hoe draai je een afsluitmoer van een achterveercilinder van een ID DS los en weer vast zonder de oppervlakte van de moer te beschadigen. Het gaat om de moer waar de “brede kant” van de lekzak op zit gemonteerd (de veerbolzijde). Suggesties voor geschikt gereedschap? Dank!
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Ik deed er een doek omheen en draaide hem daarna met een pijptang los/vast. Zo vast zitten die opsluitmoeren niet.Oh ja, die ring bij mij is nog onbeschadigd. Durf je dat niet aan dan zul je zoiets als een veerbollentang moeten maken in de juiste maat https://www.citroen-forum.nl/?ACT=25&fid=17&aid=12589_FvhoH9tL83d3kmNVM5QJ&board_id=1
http://www.hagen-schildkamp-techniek.eu/mainframe.html
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/182380/P480
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.