Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Fantastisch, zo’n vlak en strak afgewerkte sleutelruimte. Dat is een fraaie werkplek geworden. Daar is mijn beunhok van ver vanaf. En dicht bij huis is toch veel waard. Tot mijn grote schaamte zie ik dat Niels een hele uitgebreide reactie heeft geschreven op mijn niet goed functionerende hefbrug. Ik heb zijn berichten helemaal gemist. Grote dank voor het uitzoekwerk en duizend excuses voor het niet reageren. De brug is nog steeds niet goed in orde. Met de beschrijving van Niels kan ik wel meer verklaren. De brug werkt nu beter als in: de platforms komen beide omhoog, maar dat gaat nog niet goed synchroon. Met een auto erop waggelt de auto een beetje van links naar rechts. Het lijkt erop dat de brug de hoogte wel corrigeert, maar dan erg traag. Ik zou het systeem graag ontluchten, maar dat kan volgens de handleiding alleen als de brug helemaal in de hoogste stand staat. En dan gaat ‘ie scheeftrekken. De platforms torderen alsof één van beide cilinders wel druk opbouwt en de andere niet. Ik durf ‘m daarom niet tot de hoogste stand door te laten stijgen. Dalen gaat prima, maar wel in éen ruk door tot aan de grond. Eigenlijk zou het dalen moeten stoppen 40 cm boven de grond. De schakelaars heb ik met een metalen voorwerp (stuk ijzer) getest door met een spanningszoeker de uitgaande draden te meten. Nergens meet ik spanning, terwijl de aanvoerdaad wel spanning geeft. Ik ga met Niels’ beschrijving nog eens aan het meten. Meet een lichte auto (eend, 205) erop waggelt het meer dan met een zware (Benz W123).
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heb je al eens overwogen om de servicedienst van Autec te laten komen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Heb ik. Die hebben aan de telefoon geprobeerd te helpen, de installatiehandleidingen gestuurd en met hun servicedienst VL-test (als het ik dat goed heb onthouden) contact opgenomen. Zij gaven aan bruggen aan te sluiten op code en kleur van slangen en kabels zoals die meegeleverd worden. En die heb ik helaas net niet. Ik heb ook reparatiediensten van bruggen gebeld en die hebben het of te druk of komen niet in de buurt. Blijkbaar is het ook in die branche druk. Ik denk dat ik het beste toch maar weer contact kan opnemen met een reparatiedienst. Wel fijn dat jullie meedenken.
Gerald,
Misschien kun je via linkedin iemand vinden, als ik zoek op autec krijg ik dit:
https://www.linkedin.com/search/results/people/?geoUrn=[“102890719”]&keywords=Autec&origin=FACETED_SEARCH&sid=GvB
Om een of andere reden krijg ik de link niet werkend!
Misschien zit daar iemand bij die ervaring heeft met dit soort brug.
Mod heeft link gefixt
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
De link werkt nu. Ik ga zoeken en houd jullie op de hoogte.
Dank je mod!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Graag gedaan
Als je je bericht quote kun je zien hoe ik dat gedaan heb.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Hier wordt gesleuteld in een garage met de standaard breedte van 2,80 meter. Daar is prima in te klussen, maar het houdt aan weerszijden van je gemiddelde voertuig niet over qua ruimte.
Om deze reden heb ik een setje quickjacks aangeschaft. Maar ook deze zijn eigenlijk niet onder alle omstandigheden bruikbaar. De Cactus bijvoorbeeld, past er niet op zonder de ‘extension bars’. En ik was niet van plan deze speciaal voor dit voertuig aan te schaffen.
Idealiter wil ik een auto ook ‘gewoon’ op vier assteunen kunnen plaatsen. Het lastige is dat ik aan de zijkanten van de auto geen ruimte heb voor de garagekrik, tenzij ik de auto uit het midden parkeer. Dan lukt het aan één kant.
Zijn er mensen die ervaring hebben met het gebruik van een pneumatische luchtkrik met balg? Dat zou prima moeten werken lijkt mij.
Of andere tips misschien?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
O.a. de Wegenwacht maakt gebruik van pneumatische hefkussens, deze zijn lager dan de genoemde 145 mm van de pneumatische krik.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kan je de garagekrik met de garagedeur open niet aan de voorkant/achterkant van de auto eronder schuiven? Dan krik je hem daar op en zet de de steuntjes gewoon netjes onder de dorpel.
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Misschien met een dwarsbalkadapter (dat woord zocht ik) op de garagekrik.
Edit: dat wordt ook al lastig. De bumperrand zit op 16 centimeter hoogte vanaf de vloer. De bevestiging van de draagarmen zit op zo’n 50-60 centimeter diepte vanaf dezelfde bumperrand. En dan moet ik de Audi nog op gaan meten.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gereedschap en onderdelen in de auto laden. Een plankje onder de auto bevestigen. Wachten op lekker sleutelweer en naar de gemeentepaal rijden. Landelijk zijn er overal serviceplekken om veilig te kunnen sleutelen onder de auto. Twee voorbeelden:
https://www.gelderlander.nl/default/verkeerspaal-komt-opeens-omhoog-auto-kapot~adf00cfa/?referrer=https://www.google.nl/
https://www.hln.be/bizar/vijftigste-auto-rijdt-zich-kapot-op-berucht-horrorpaaltje-in-nederlandse-stad-buurtbewoners-hangen-slingers-op~a5e1390b/?referrer=https://www.google.nl/
Wel even het juiste moment voor het op- en afrijden kiezen, kennelijk
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Mijn garage was toen ik hier kwam wonen net even te kort voor de Jaguar of de DS en dus heb ik er een stukje aangebouwd van 90 cm. Hij is nu 560 lang en 300 breed.
En tussen het huis en de garane heb ik een ruimte van 700 bij bijna 600 en die heb ik voor 3/4 overkapt met transparante golfplaten.
De garage heeft aan de straatzijde een roldeur en aan de woningzijde heb ik drie openslaande deuren met glas welke aan elkaar scharnieren. Dus ik kan ook aan de woningzijde een auto naar buiten rijden en lekker ruim sleutelen.
Voordeel is ook dat als ik binnen wil sleutelen, dan kan ik beide deuren openen en aan de voor en achterzijde makkellijk een garagekrik er onder schuiven.
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Ik heb een nieuw klushok; 30m2 en 4+ meter hoog. Foto’s volgen binnenkort. Ik overweeg een brug te plaatsen, maar ben een beetje aan het twijfelen tussen 2 koloms, 4 koloms of een schaarbrug à la Niels.
2 koloms heeft als voordeel dat alles goed bereikbaar blijft en dat het weinig ruimte in beslag neemt. Nadeel is dat ik het optillen mbv de armen altijd wat spannend vind in combinatie met evt. rotte dorpels. Ook kan je minder makkelijk een tweede auto stallen onder een hooggeheven brug.
4 koloms heeft als voordeel dat het de nadelen van een 2 koloms niet heeft en de als nadeel dat het voordelen niet heeft.
Schaarbrug zit er een beetje tussen in, minder bereikbaarheid, meer stabiliteit, weinig ruimtegebruik, geen extra stallingsplek.
Wat gebruikt men hier? Zie ik nog voordelen en nadelen over het hoofd?
Ik vind de bereikbaarheid bij de schaarbrug eigenlijk best goed, behalve midden onder de auto. Anders geformuleerd: als je aan de dorpels van je auto wil werken, wil je geen schaarbrug. En je kan er niet rechtop onder staan, mocht dat een vereiste zijn. Welke auto’s wil je er op kwijt? In het geval van je J7, zal de stallingsplek eronder hooguit voor een Donkervoort geschikt zijn.
Een 2 koloms (en 4 eigenlijk ook) zet je vast aan de grond, daarmee ben je niet meer flexibel. Mijn schaarbrug is verplaatsbaar. Kan handig zijn. Inbouwschaarbruggen zijn logischerwijs niet flexibel, maar gaan wel hoger. (de mijne gaat tot een meter oid).
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!