Mag ik er dan ook even tegen in gaan.
Ik vind die peug velgen en meegespoten bumpers (op zijn minst) en evt bumperlip en spiegels best mooi staan.
Misschien spuit ik mijn bumper lippie ook wel een keer zilver
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
mpostma schreef:rb schreef:
Maar 15inch wielen i.c.m. 283mm schijven + klauwen) is m.i. een mooie noodzakelijke upgrade met het potentieel van de 16V.
Vergeet dan ook niet de achterremmen om de zaak terug in balans te brengen.
Ik had het wegliggingsaspect niet meegenomen in mijn eerdere overweging. In dat opzicht zijn de 205 speedlines een van de beste keuzes die je kan maken.
Toch vind ik de originele 14 inch speedlines estetisch gezien nog steeds het mooist. Mja, verbetering van de wegligging is ook een boeiend argument.
Persoonlijk vind ik dat Citroën met de BX16V de fout maakt die later met de Xantia Activa nog dunnetjes werd overgedaan: Te kleine wielen onder een sportieve uitvoering.
Dat het ontwerp past bij de auto (BX) of gewoon erg mooi is (Activa) is een overweging, maar zeker bij de BX 16V zijn 195/55/15’s of 205/50/15’s i.c.m. met een aangepast remsysteem (je hebt gelijk m.b.t. de achteras..ops:) een modificatie die erbij hoort.
Meegespoten bumperlippies (in kleur van de koets) vind ik niets, want het benadrukt het ‘opgeplakt zijn’.. Je ziet de lijn tussen bumper en lip erg duidelijk.
BTW: Moet dit stukje draadvervuiling niet een eigen -
“SZ-hoe dof ik mijn te koop staande, maar ik rij er toch wel graag mee, BX 16V op” -
draadje worden?
Inderdaad, eigenlijk wel…
Maargoed, de 16v van Tres Chic(de rode op de foto) vindt ik er een tikkie degelijker uitzien vanwege de in kleur gespoten details en het ontbreken van de logo’s.
Vreemd dat Citroën inderdaad met 14"is door blijven gaan, hetzelfde design in 15” zou mooi zijn geweest. En dat terwijl dat ze wel aan het stoeien zijn geweest met de gti wielen(van 5.5J naar 6J).
En dat terwijl de slechts 130pk tellende 205 GTI wel 15"kreeg…
De GTI wielen die ik nu aangeboden krijg zijn niet zo donker als op mijn afbeelding maar een beetje de middenweg tussen de kleur zoals ik ze heb gemaakt en de orginele kleur van de 205 velgen.
v.w.b. remmen:
Uit onderzoek is gebleken dat het niet mijn fusee’s zijn die een tik geven maar mijn remklauwen. mocht de auto dus niet weg gaan dan mag ik opzoek naar een leuk setje klauwen.
Al ben ik meer dan tevreden met de remkracht die ik nu heb.
Als ik hard rem treedt of de ABS in werking(zeg snelheden tussen de 70 en 50 km pu…)
Bij hoge snelheden(120+) hangen de passagiers in de gordels… (zoals Caroline ook wel gemerkt heeft bij het -hoe SZ met een 16v kan optrekken- ritje afgelopen zaterdag… ops:
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Ojeej, loze post ops:
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Simpele Ziel schreef:
Wat is jullie mening, orgineel houden/maken dat ding of a lá McDean: STYLEN!!
Wat denk je zelf???
PIMPUH….
Wittte spaak velgen eronder
bumper mee spuiten is niet echt pimpen dat is gewoon mooi maken.
bumperlip wel meespuiten veel mooier .
desnoods even overschilderbare kit in de naad spuiten voor een gladder resultaat. en spiegels meespuiten als ej dan toch bezig bent.
emblemen eraf halen wil ik wel keer voor je doen als je die eraf wilt hebben
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
neeeeh, beetje aanpassen, meer niet!! een 16V is al goed genoeg!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
McDean schreef:Simpele Ziel schreef:
Wat is jullie mening, orgineel houden/maken dat ding of a lá McDean: STYLEN!!
Wat denk je zelf???
PIMPUH….
Wittte spaak velgen eronder
bumper mee spuiten is niet echt pimpen dat is gewoon mooi maken.
bumperlip wel meespuiten veel mooier .
desnoods even overschilderbare kit in de naad spuiten voor een gladder resultaat. en spiegels meespuiten als ej dan toch bezig bent.emblemen eraf halen wil ik wel keer voor je doen als je die eraf wilt hebben
In tegenstelling tot die wonderschone BX van jou heb ik dus zwarte raamlijsten, dus die spiegels laat ik mooi zwart, eventueel van zwarte lak voorzien maar dat heeft zeker geen haast…eerst de bumpers maar…
@ Heleen, als ik permissie van jou heb om de logo’s eraf te halen komt er een setje 16soupapes logo’s vrij
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
eventueel help ik je dan wel met de logo`s
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Simpele Ziel schreef:
@ Heleen, als ik permissie van jou heb om de logo’s eraf te halen komt er een setje 16soupapes logo’s vrij
DOEN!!! :whoohoo :cheer4
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Even afwachten wat voor een reactie ik van Thijs v/d bles krijg…
Die schijnt een eventuele koper voor de 16v gevonden te hebben…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
het zijn geen velgen, dus het is off topic, maar wat denken jullie, zou ik soupapes logo’s op mijn 16V zetten? er komt eerdaags een setje vrij
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Zo, jij hebt ook vertrouwen in de verkoop he
lach me rot als ik v/d week zonder BX zit…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Staat heel mooi Hel1, maar heb je niet een grotere foto?
Zoals ik al aangaf tijdens het ritje in je 16V, vind ik deze velgen erg mooi staan op een donkerkleurige BX itt een lichtkleurige BX.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Staat heel mooi Hel1, maar heb je niet een grotere foto?
Zoals ik al aangaf tijdens het ritje in je 16V, vind ik deze velgen erg mooi staan op een donkerkleurige BX itt een lichtkleurige BX.
als het goed is, is het nu een grotere foto
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar