Ik heb besloten om de versnellingsbak zwart te spuiten. Of het origineel is bij een 35er weet ik niet maar anders is er zoveel groen.
Na al een hele tijd geen tijd vrij te hebben kunnen maken voor de traction ga ik weer langzaamaan beginnen met de deuren. Ik heb ze helemaal uit elkaar gehaald en als het weer het toe laat ga ik ze zaterdag stralen.
Mijn 11D blok is ook aan een revisie toe, ik wil zoveel als mogelijk zelf doen. Heb jij de cilinderbussen zelf uit het blok gehaald of heb je dit door het revisiebedrijf laten doen? Ik wil namelijk proberen of ik dit zelf kan.
Totaal aantal Berichten: 15700
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Die bussen staan los in het blok zodra je de cilinderkop er af hebt gehaald. Terugplaatsen is iets gecompliceerder, omdat ze een fractie boven het blok uit moeten steken om te verzekeren dat de papieren voetpakkingen goed afdichten en ze aan de bovenkant gasdicht zijn.
Zelf eruit gehaald. Eruit getikt met een stuk stevig hout. Moet je zelf wel lukken.
Totaal aantal Berichten: 10292
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ja, ze kunnen een beetje vast zitten vanwege ketelsteen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik ben begonnen met het stralen van de deuren
DSCN7990 by D Caris, on Flickr
DSCN7994 by D Caris, on Flickr
DSCN7999 by D Caris, on Flickr
DSCN8000 by D Caris, on Flickr
omdat de deur aan de buitenkant nogal veel pitting had, heb ik deze nog eens na gestraald. Maar zoals bekend kun je niet te lang op dezelfde plek stralen anders vervormt het materiaal. Ik heb de deur ingestreken met fertan. Mijn bedoeling is om de deur op te schuren (zodat de fertan alleen in de pitting zit) en dan te plamuren en in de 2k epoxy primer te spuiten. Hoe denken jullie daarover?
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Wat een ontzettend mooi werk! Mooi om te zien dat je het ook echt grondig doet!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*