Ik wil een extra oliekoeler laten monteren op het blok van mijn C6….alleen niemand weet hoe!
Een Landrover specialist wil helpen maar hij heeft een tekening van het blok nodig voor meer info. Ik heb de klantenservice van Citroën gebeld maar kreeg het gevoel dat ik van hun niet veel hoef te verwachten.
Wie kan mij verder helpen?
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Waarom wil je een extra oliekoeler plaatsen?
Heb je iets aan deze site?
Motorolie wordt te heet bij zware belasting, met caravan s’zomers op lange hellingen.
Hoe hoog wordt de temperatuur dan onder die omstandigheden?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
johnfred schreef:Ik wil een extra oliekoeler laten monteren op het blok van mijn C6.
Kan er helemaal naast zitten, maar volgens mij ben je met symptoombestrijding bezig.
M.a.w. pak de oorzaken aan, niet de gevolgen.
En ik had hier https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/241903/ verder gegaan en niet een nieuw topic gestart.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ik heb dit probleem al eerder in een ander topic aan de orde gesteld. Helaas kan de Citroën specialist waar ik verder heel tevreden over ben, mij niet helpen.Suggesties die in het vorige topic werden gedaan nam hij niet over.
Ik wil deze motor graag heel houden door de olietemperatuur onder zware omstandigheden op normaal niveau te houden.
Extra koelcapaciteit moet naar mijn idee veel ellende voorkomen…
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
johnfred schreef:Helaas kan de Citroën specialist waar ik verder heel tevreden over ben, mij niet helpen.
Civer lees ik in jouw andere topic.
Mijn advies, ga eens naar dé C6-specialist van Europa, https://www.oldenhage.com/
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
De vraag blijft: hoe hoog wordt die temperatuur dan?
In dat andere draadje is aangegeven waar de limiet ligt.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gewoon deze even scoren en inpluggen.
En dan de app Torque op de mobiel, via Bluetooth even koppelen en dan kan je volgens mij gewoon de olietemperatuur realtime volgen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986