Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Niets nieuws, maar dat je door matig onderhoud later altijd de prijs betaald, of in vele gevallen de volgende eigenaar.
Hoe dan ook, bij de vorige apk 2 jaar geleden zijn de nippels los geweest om de remklauwen door te spoelen, en nu is er een afgebroken. Pech kun je hebben. Gelukkig kreeg ik ‘m eruit onder schade aan de remklauw, dus das dubbel mooi. Over het algemeen ben ik erg tevreden over de staat van de auto en komt ‘t weinig voor dat bouten vastgeroest zitten.
Vandaag nog 2 remslangen vervangen, alles ging mooi los
De CO waarde bleek rond de 4,5 te schommelen en was niet bij te regelen op de luchtmassameter. Dus de enige andere turbo2 luchtmassameter (zonder dekseltje) die ik nog had gemonteerd met als verschil dat hij erg hoog stationair bleek te lopen. Na dit afgesteld te hebben bleek de CO waarde een factor 10 kleiner.
Donderdag poging tot afmelden.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goed bezig!!!
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Goedgekeurd zonder opmerkingen, lekker weer 2 jaar sturen.
Wel de co schroef een volle slag uitgedraaid, ivm minder soepel verloop in t lage toerengebied. Dat was daarmee ook opgelost.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Lange tijd niks aan de cx gedaan, hij blijft maar rijden.
Gisteren echter ineens oplichtende lampjes: stop en laag hydrualiekniveau. Halve motorruimte onder de LHM. Eerste verdachte: de hydrauliekpomp. Een goed moment om de (ooit erin gebeunde BX?) pomp te vervangen door een CX hydrauliekpomp.
Na de opspanbeugel in ere hersteld te hebben (was eea aangelast om de andere pomp op spanning te kunnen zetten) en alles gemonteerd te hebben: lekkage niet over. De drukregelaar bleek niet de juiste kunststof kap te hebben, waardoor de retourleiding een lekkage, door schuren tegen de steun van de drukregelaar, had opgelopen. Goed moment om deze “modificatie” ook ongedaan te maken. Dus een andere kap+ veer etc van een cx drukregelaar gepakt en gemonteerd, slang hersteld.
Lekkage opgelost. Het hydraulieksysteem komt ook meteen veel sneller op druk, winst!
CX GTi Turbo 2 - All Black
Omdat de uitlaat kwa geluid leek op een lege oliedrum waar wat knikkers in rond stuiterden, is vandaag een nieuwe voordemper geplaatst. De voorste uitlaatsteun bleek gescheurd. Die is ook vervangen.
Het geluid is nu weer prima. Bij stationair een licht donkere toon maar tijdens rijden merk je er nagenoeg niks van.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Je kunt weer vooruit . Mijn ervaring is trouwens dat je in de auto sowieso niet zo heel veel van het uitlaat geluid meekrijgt, maar buiten de auto is een wat donkere timbre wel mooi.