Totaal aantal Berichten: 27914
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Inmiddels weer voorzien van een nieuwe APK, zonder enige moeite.
Verder natuurlijk normaal jaarlijks onderhoud.
De automatisch dimmende binnenspiegel werkte niet meer, deze is gefixt bleek een breuk in de flatcable te zijn tussen de lichtsensor en de spiegel.
Wel fijn zo’n werkende automatisch dimmende spiegel
Totaal aantal Berichten: 27914
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb de gedurende de winter terwijl de winterbanden op de 5 zaten de Adriatique velgen laten opknappen, de platte vlakken heb ik opnieuw laten afdraaien.
Zo waren ze voordat ik ze wegbracht.
Ze zitten nu weer onder de C5.
Dat ziet er weer prachtig uit, mooie auto.
Totaal aantal Berichten: 27914
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Inmiddels weer een jaar verder, tijd voor een update. Ook weer APK gehad, bij de nieuwe roetmeting het aantal deeltjes erg weinig.
Paar dagen later werd het opeens koud in de auto, toen bleek koelvloeistofvat leeg terwijl het koelhuisje net vervangen was. Nu bleek er een ontluchtingspotje te zijn gaan lekken, simpele fix dus.
Daarna nog even heen en weer naar Duitsland gereden en alles is nog steeds droog.
Technisch is de auto in prima staat, qua uiterlijk ook alleen de lak heeft best veel krassen en de lak kan soms wat dof ogen. Niets bijzonder voor een auto met 230k op de teller maar toch ruimte voor verbetering.
Met de hand had ik al eens poging gedaan tot polijsten dan glimt het weer maar vaak voor wat kortere duur.
Tijd om wat nieuws te proberen, ik heb al jaren de ramen in een coating staan wat erg goed bevalt. Vorig jaar ook de velgen gedaan en deze zijn zo ook erg makkelijk schoon te houden. Dus waarom niet met de lak
Na het wassen ziet de auto er op een afstandje best ok uit.
Dichterbij is het toch een ander verhaal.
Bovenkant van de achterklep.
Hier ook op de motorkap zijn de krassen goed zichtbaar.
Dat lijkt er meer op!
Buiten is het nog mooier.
Nog paar foto’s omdat het kan.
Interieur ook niet vergeten.
Voor de geïnteresseerde nog even wat ik gedaan heb om de weer een stuk netter te krijgen. Perfect is het niet, maar was ook niet het doel.
Dit zijn de gebruikte middelen.
Van link naar rechts.
Eerst wassen met Bathe+
Daarna ijzer van de lak verwijderen met Iron
En teer verwijderen met Tar
In het doosje zit klei, daar haal je de rest van de vervuiling van de lak af
Delen die je niet gepolijst wil hebben afplakken
Polijsten met machine stap 1 (Grover, haalt krassen weg)
Polijsten met machine stap 2 (Fijner, geeft diepere glas en haalt laatste fijne krassen weg)
Zeer goed ontvetten met Prep (Polijstmiddelen laten olie resten achter)
Het kleine flesje bevat Gyeon One EVO, dit is de coating zelf en zou goed zijn voor 2 jaar bescherming
Het andere kleine flesje is Trim, dit is een coating voor de kunststof delen, geeft ook weer een diep zwarte mat look (dorpels en onderste deel achterbumper, maar ook de kop en achterlampen)
Ruiten schoon gemaakt met Glass, daar komt toch wat polijststof op, later ook de binnenkant
Interieur detailing voor het kunststof in het interieur
En als laatste het leder behandeld zodat het weer lekker zacht en soepel wordt
Het resultaat is eigenlijk boven verwachting, de auto oogt behoorlijk jonger.
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Potverdorie, hij staat er wel weer erg mooi bij zo!
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 25-12-2019
- C5 Aircross 1.2 Puretech eat8 130 Feel
- C4 (2004-heden) Ë-C4 Shine
Arjan, ongeloofelijk hoe fris je C5 er weer bij staat. Blijft een unieke mooie voiture.
Mon espoir et en pennes
BX 1.6 Chic
ZX 16v
Saxo 1.6 VTS 16V
XM 2.0 turbo ct
XM V6 3.0I Break
Xantia activa V6
C5 Tourer 2.0I 16V Ligne Business
C4 Cactus 1.2 PureTech 130 eat6 Shine
C5 Aircross 1.2 PureTech 130 Business plus
C5 Aircross 1.2 Puretech 130 eat8 Feel
ë-C4 Shine
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Arjan Verkade schreef:
Ik zit even te kijken naar de zetels…., zijn dat dezelfde die in een C6 zitten?
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 27914
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nee zeker niet, deze zijn specifiek C5. Er zitten zelfs meer verstelmogelijkheden op dan bij een C6, hier kan je het bovenste gedeelte van de rugleuning naar je schouders kantelen.
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Volgens mij zijn ze ook smaller, ik vond de stoelen van de C5 wat “beklemmend” zitten ten opzichte van de C6. Meer het gevoel in een sportkuipstoel te zitten.
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Dat beklemmende ervaar ik dus ook. Van de week een dag een C6 mee gehad en die vond ik heerlijk zitten.
De lederen zetel van Arjan’s C5 lijkt wat vlakker te zijn, niet van die hoge wangen.
Kan jij daar nog iets over zeggen Arjan?
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 27914
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik ervaar ze zeker niet als beklemmend. Al is dat natuurlijk persoonlijke voorkeur en afhankelijk van je postuur.
In de wat meer basis versies van een C5 zitten ook andere stoelen dan in een Exclusive. Ik geloof niet dat ik ooit in een niet Exclusive heb gereden dus daar heb ik geen ervaring mee hoe die zitten.
Ik kan me herinneren dat in mijn X7 exclusieve stoelen zaten die behoorlijk veel zijdelingse steun gaven, d.w.z. je zat “tussen” de zijwangen.
In vergelijking daarmee is de stoel van een C6 meer een fauteuil, de zijdelingse steun komt meer van de wangen van de rugleuning.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Arjan Verkade schreef:Ik ervaar ze zeker niet als beklemmend. Al is dat natuurlijk persoonlijke voorkeur en afhankelijk van je postuur.
In de wat meer basis versies van een C5 zitten ook andere stoelen dan in een Exclusive. Ik geloof niet dat ik ooit in een niet Exclusive heb gereden dus daar heb ik geen ervaring mee hoe die zitten.
Zeg je nu dat ik dik ben???
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1798
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Je hebt twee type stoelen in een C5 x7 , type caractere en type harmonie , die van arjan zijn “ harmonie “
Dat is overigens niet aan een exclusive voorbehouden ….
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera