Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Beste forummers, Zojuist is mij een ongerestaureerde DS21 halfautomaat 3e neus 2e dashobard aangeboden. Nu heb ik in het verleden al een paar keer een webside gebruikt waarin je kunt opzoeken uit welk jaar het betreffende chassisnummer komt. Ik kan nu alleen die site niet meer vinden. Weten jullie welke ik bedoel? Een lange lijst met welke chassisnummers in welk jaar zijn gebouwd. In mijn herinnering een canadese site?
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Mocht de Canadese site niet meer bestaan: Je kunt het conservatoire raadplegen.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Ik heb net in het boek ‘de originele Citroen DS’ gekeken, hier staan alleen de serienummer reeksen in van de Franse, Belgische en Britse fabriek. Als jouw auto een oorspronkelijk hier gebouwde auto is, kan ik het dus voor je opzoeken. Als het een in Zuid-Afrika gebouwde auto is, eh, dan niet.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ja, gebouwd in Frankrijk; stuur links, maar staat inderdaad hier in ZA
Chassis nr 4601878
Op een plaatje daaronder staat 0030 048341
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Chassis nr 4601878 hoort bij een DS21 Berline Hydraulic, uit het begin van modeljaar 1968.
Volledige range
1968: 4600000-4620761 - DS21 Berline hydraulique.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ahhh super! Dankjewel!
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
het plaatje waar dat 2e getal op staat, is dat de motorcode? Dan zou er waarschijnlijk op het plaatje ook de motorcode moeten staan, dat is origineel ‘DX’ voor een DS21, modeljaar 1968.
edit, nu ook de website gevonden die je waarschijnlijk bedoelt: http://www.hd19.net/technique/numeros_de_serie/numero_serie_presentation.htm
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
wat betreft het 0030 nummer.
Dat is het coque nummer
Troisième période: de 1966 à 1969
La plaque indique toujours “ANDRE CITROEN Sté Ame Paris”.
Mais, avec l’arrivée de la 21 au millésime 66, on a changé de séries de numéros pour tous les modèles:
0030 (DS21)
0031 (DS21M)
0032 (DS21 cabriolet, BVH ou BVM)
0033 (DS19A 1966-68 puis DS20 1969)
0034 (DS19MA 1966-68 puis DS20M 1969)
0035 (ID21F/FH)
0036 (ID19A 1966)
0039 (ID19B 1967-68, ID20 1969, ID19MA pour marché italien “IDSuper” 1967-68)
0041 (break ID19FA 1966-68 puis ID20F)
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Mooie combi van bouwjaar en uitvoering, post je wel even een foto als het doorgaat?
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Tuurlijk!
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Hier een hoop fotos; https://photos.app.goo.gl/hkBr8PPHBZf24Ta67
Wat zien jullie? Ik zie ex-italiaanse auto, verpallast (dakrand, leeslamp, handgreep op B stijl, maar geen chromen gaspedaal, en gewoon DS op de C-stijl)
Ik zie een auto die erg moe is; Sludge in de kop, radiator kapot, gekke rolgordijnjes met parkers door de bekleding, lek dak (dus verroest frame) maar deuren spatborden etc lijken niet te rot. Ik heb t al veeeeel erger gehad. Verder; Nieuwe banden nodig, (heb 3 jaar geleden de laatste 4 185 15 van Zuid-Afrika gekocht) maar grootste punt is; het is een non-runner. Eigenaar zegt vanwege startmotor bedrading probleem, maar dan denk ik; dan start je hem toch met de hand??? en dus ook geen idee van de stand van zaken van de hydrauliek, maar dat zal wel std zijn (= stuurhuis versleten, bollen stuk (niet zon probleem voor mij) maar natuurlijk ook de BVH hydrauliek op en moe.)
Zien jullie iets wat ik niet zie? Barst los, heb een bod gedaan (eigenlijk 4; een voor als hij loopt en hydrauliek interval is meer dan 20 seconden, een bod voor interval 10-20 seconden, een voor interval onder 20 seconden en een voor non runner) en als hij akkoord is ga ik m over 2 weken halen
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 24-12-2016
- C5 Tourer 2.0 HdiF Confort
- ID/DS DS21 BVH '67 Pallas
Verpallast? Niet uit te sluiten, maar mijn ‘67 pallas heeft exact hetzelfde interieur inclusief alle details, rondom zelfde strips en rubbers. Schild op C-stijl klopt volgens mij ook, pallas gaspedaal is een RVS kapje voor zover ik weet.
Spannend!
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Stef,
Net als OB73 zie ik niks wat me doet twijfelen aan de originaliteit van de Pallas-uitvoering. Typisch “vergeten” dingetjes bij een ver-Pallasificatie zijn de kunststof handgreepjes voor de motorkap-ontgrendeling (check!), tapijt over de verwarmingsbuis bij de pedalen (check!) en de verchroomde slotvangers (check!). Jammer van die zonwering door het leer heen, maar verder lijkt ze op de foto’s grotendeels compleet en origineel, dus afhankelijk van de roest lijkt het mij geen kansloze auto. Alles afhankelijk van de prijs natuurlijk. Laat je ons weten hoe het verder gaat?
- Oscar -
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Over de motor: een hydraulique kun je aanslingeren.
Normaliter moet je dan het knopje met rubber bekleding rechts van het stuurwiel omzetten/indruikken om de koppelingscilinder drukloos te maken.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
“Gewoon DS” op de C stijl bij een Pallas is correct voor een 68-er. Er stond volgens mij pas “Pallas"op de C stijl vanaf modeljaar 72.
Zoals de heren hierboven al aangeven lijkt dit een originele Pallas.
Altijd al een zwak gehad voor de 68’er, 3de neus met het prachtige 2de neus dashboard.. Maar 1 jaar zo geleverd!
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
En de opleg klinken op de deuren. Die moesten ook op. Veel mooier en ergonomischer dan de inleg klinken.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn