Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Vandaag twee storingen, twee auto’s.
Bij mijn vriend ging de V6 over in zijn nood-programma.
Gelukkig dicht bij de dealer in Rhoon. Een bobine kaduuk.
Is gelijk, zij het na de lunchpauze, vervangenen en we rijden weer.
Ik heb hier ooit wat gelezen over foute bobines en coulance regeling, maar kan het niet meer terug vinden.
We zijn tweede eigenaar, auto (iets) meer dan 3 jaar oud en flink wat km’s.
Is een coulance verzoek hier op z’n plaats ?
Ook vandaag, maar dan bij de 2.0 iets naars: Fibraties en nare geluiden als je het koopelingspedaal indrukt, je voelt trillingen in het pedaal en je hoort aandrijvingsgeluiden. Met de motorkap open, klinken ze nog veel enger.
Morgenochtend naar de dealer Gouda, ik vrees….
Duimen maar,
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Re: Vandaag is een slechte C5 dag !
Ronald_Xantia schreef:Vandaag twee storingen, twee auto’s.
Bij mijn vriend ging de V6 over in zijn nood-programma.
Gelukkig dicht bij de dealer in Rhoon. Een bobine kaduuk.
Is gelijk, zij het na de lunchpauze, vervangenen en we rijden weer.
Ik heb hier ooit wat gelezen over foute bobines en coulance regeling, maar kan het niet meer terug vinden.
We zijn tweede eigenaar, auto (iets) meer dan 3 jaar oud en flink wat km’s.
Is een coulance verzoek hier op z’n plaats ?Ook vandaag, maar dan bij de 2.0 iets naars: Fibraties en nare geluiden als je het koopelingspedaal indrukt, je voelt trillingen in het pedaal en je hoort aandrijvingsgeluiden. Met de motorkap open, klinken ze nog veel enger.
Morgenochtend naar de dealer Gouda, ik vrees….Duimen maar,
Gr. Ronald
die bobine van de V6 kost net geen 30 euro….
en nee helaas daar zit geen garantie op na 3 jaar..
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 532
Geregistreerd: 23-09-2005
- 2CV 2CV 6 club
- C1 c1 ambiance
- DS 3 DS3 1.6 AIRDREAM So Chic E-HDI 90
- DS 4 1.6 eHDI Business
Gelukkig is het vandaag donderdag de 13e….
Na BX-ZX-Xant-Xant-xx-XM-xx-Xant-2CV (1985) + C5-1 (14-4-2006 tot 1-2-2008) en C5-2 (1-2-2008 tot 23-1-2014, 2.0HDiF 16V Break BVA6 Image (2008)), vanaf 23-1-2014 een zwarte DS3 1.6e-HDi So Chic van 10-2011. en vanaf 05-12-2014 een rode DS4 1.6 e-HDi Business van 09-2011
Bobine klinkt natuurlijk heel duur.
Totaal aantal Berichten: 532
Geregistreerd: 23-09-2005
- 2CV 2CV 6 club
- C1 c1 ambiance
- DS 3 DS3 1.6 AIRDREAM So Chic E-HDI 90
- DS 4 1.6 eHDI Business
Rene, lees nou eens het hele draadje.
Een bobine kost bij Johan ca. € 30, voor jou echter € 300….en je weet, een nul is niks
Na BX-ZX-Xant-Xant-xx-XM-xx-Xant-2CV (1985) + C5-1 (14-4-2006 tot 1-2-2008) en C5-2 (1-2-2008 tot 23-1-2014, 2.0HDiF 16V Break BVA6 Image (2008)), vanaf 23-1-2014 een zwarte DS3 1.6e-HDi So Chic van 10-2011. en vanaf 05-12-2014 een rode DS4 1.6 e-HDi Business van 09-2011
Van problemcar.nl:
Auteur [C5 V6 2002] PERMANENTE STORIN OVERSLAAN IN CILINDERS
ywcit
44 berichten sinds
15-02-2005 Geplaatst op 23 september 2005 om 17:15:49
————————————————————————————————————————
Wij hebben een c5 v6 de ES9J4S motor en daar hebben wij plm om de 25000 km last van dat er een paar bobine’s defect gaan
wij hebben de inj comp. al geupdate , bougie’s vervangen enz.
kent iemand dit probleem.
mvr yucit
GOVA
231 berichten sinds
14-01-2004 Geplaatst op 24 september 2005 om 15:28:03
————————————————————————————————————————
Er zijn problemen geweest bij de bobijnen.
Deze zijn goed na N° 353-1 (gegraveerd onder de connector).
Is de wagen een automaat?
————————————————————————————————————————
Of dit voldoende is voor coulance, misschien niet in jouw geval. Overigens, die bobine is misschien niet zo duur, maar de vervolgschade wel (2 katalysatoren als je er mee door rijdt). en dan komt een coulance vraag meer in de buurt.
Als een fout bekend is dan kan een fabrikant zich niet er van af maken met een beroep op verlopen garantie. En dit is kennelijk een bekend probleem, maar niet bekend genoeg voor een algehele terugroep actie. Een fabrikant maakt in zo’n geval een afweging over kosten van coulance en gezeur vs kosten van een terugroep actie.
Bij mijn C5V6 staan overigens heel andere nummers in de bobines ingegraveerd, te weten 4-172 en 5-??? Ik ga er maar vanuit dat ik een andere serie heb en er dus geen last van heb….
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Re: Vandaag is een slechte C5 dag !
oldenhage schreef:Ronald_Xantia schreef:Vandaag twee storingen, twee auto’s.
Bij mijn vriend ging de V6 over in zijn nood-programma.
Gelukkig dicht bij de dealer in Rhoon. Een bobine kaduuk.
Is gelijk, zij het na de lunchpauze, vervangenen en we rijden weer.
Ik heb hier ooit wat gelezen over foute bobines en coulance regeling, maar kan het niet meer terug vinden.
We zijn tweede eigenaar, auto (iets) meer dan 3 jaar oud en flink wat km’s.
Is een coulance verzoek hier op z’n plaats ?Ook vandaag, maar dan bij de 2.0 iets naars: Fibraties en nare geluiden als je het koopelingspedaal indrukt, je voelt trillingen in het pedaal en je hoort aandrijvingsgeluiden. Met de motorkap open, klinken ze nog veel enger.
Morgenochtend naar de dealer Gouda, ik vrees….Duimen maar,
Gr. Ronald
die bobine van de V6 kost net geen 30 euro….
en nee helaas daar zit geen garantie op na 3 jaar..
Oohhhh, 3 tientjes, dan zullen we het inderdaad maar nergens meer over hebben.
Met de 2.0 staat het er minder mooi voor. Lagers van de drukgroep kapot, koppelt nog prima, maar met een flinke herrie.
Is 750 voor een nieuwe koppeling reeel Oldenhage ?
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Balen man! 750 Euro kan aardig kloppen…er moet nogal wat aan de kant en eruit!
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
René van Maren schreef:Balen man! 750 Euro kan aardig kloppen…er moet nogal wat aan de kant en eruit!
Tis wel een beetje pech, maar goed de auto was relatief goedkoop, ex-leaser gekocht bij een handelaar zonder garantie. Dan moet je ook wat tegenslag incalculeren. Maar voor hetzelfde geld gaat die koppeling nog 50k mee.
Ben toch al een mazzelaar want hij doet het gewoon op LPG
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Oldenhage 0252-687766
Gewoon even bellen!
Goh, als we het toch over slechte dagen hebben voor de C5. De mijne bulderde vandaag. Nu vragen de meesten zich af, Bulderen??
Gisteren zijn mijn winterbanden weer omgeruild voor de normale banden EN ik heb bij de Tango getankt. Nu weet ik niet wat de oorzaak is van het bulderen maar mijn C5 doet het. Het is zo’n vervelend geluid wat je hoort alsof je met je hoofd verkeerd in de wind staat. Je hoort het pas vanaf een kilometer of 90.
Tevens heeft de C5 een beetje tegensputterend karakter zo rond de 80 km/uur. Dan zit de automaat al in zijn 4 en draait de motor 1700-1800 toeren. Het lijkt wel alsof dat net te laag is of zo, ze draait niet echt lekker op die snelheid, alsof de aandrijfassen zitten te rammelen in hun lagers. Iemand een idee???
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
mijne deze week , 4 nieuwe injectoren , vandaag de 13-de keuring en kleine beurt, linkerfusee kogel vervangen. Hopen nu alles goed ! Rijd weer fantastisch..
C5 2.0 v16 Break lpg3
Gisteren was ook geen beste C5 dag.
Mijn C5 is gisteren wat verandert voor wat betreft het achteraanzicht. Door er mee achteruit tegen een lantaarnpaal aan te rijden. In een bocht voor de parkeerplaats op een éénrichtingsweg staat een vrachtwagen de toegang tot de parkeerplaats te blokkeren. Ik kom er aan rijden en zie dat ik die parkeerplek niet op kan en ga tegen de linkerkant van de weg rijden en kijk of ik nog langs de vrachtwagen kan. Ineens rijdt die combinatie achteruit. Ik schrik, stop, gooi mijn Française in de R en druk op de claxon om de chauffeur te attenderen dat er iemand achter zit. Op dat moment gingen mijn achteruitrijsensoren piepen en ik rem….
Helaas was de lantaarnpaal toch sneller. Gelukkig ging het heel zachtjes en heb ik zelf niets. De bumper heeft de grootste klap opgevangen en is ook niet beschadigd, maar er zit een zekere afdruk in de kofferklep. De vrachtwagenchauffeur reed ondertussen weg. Heeft volgens mij niet eens gemerkt dat er iemand achter hem zat. Ik en mijn mooie Française zijn toch wel in hun trots geraakt .
WOF
WOF
De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Even voor de goede orde forumleden en moderators:
Het is niet mijn bedoleling om een ´klaagdraadje´aan te voeren over wat er mis is en kan gaan met onze geliefde mobiel.
Wat betreft bobine en coulance, vraag ruim beantwoord.
Wat betreft koppeling, dat is nu ook duidelijk, kapoet, moet vervangen.
Ik nodig iedereen uit om probelemen en vragen over probelemen hier te melden, daar is een forum voor, maar liefst in een eigen draadje.
Mod, wat mij betreft kan hij op slot.
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Daar is ie weerrrrrrr
Edit, draadje weer open, want ik kreeg een verzoek per PB
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Ronald_Xantia schreef:René van Maren schreef:Balen man! 750 Euro kan aardig kloppen…er moet nogal wat aan de kant en eruit!
Tis wel een beetje pech, maar goed de auto was relatief goedkoop, ex-leaser gekocht bij een handelaar zonder garantie. Dan moet je ook wat tegenslag incalculeren. Maar voor hetzelfde geld gaat die koppeling nog 50k mee.
Ben toch al een mazzelaar want hij doet het gewoon op LPGGr. Ronald
750 euro is een normale prijs, ik doe het er graag voor.
en eindelijk eens iemand die nuchter tegen het kopen van een tweede hands auto aankijkt!!! Moeten we vaker hebben op het forum dat soort mensen.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115