168 van de 175
« Eerste  < Vorige 166 167 168 169 170 Volgende >  Laatste »
   
Niels’ 77-er 2400 Pallas
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4892
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 08 maart 2023 08:04 PM
  [ # 2506 ]

Een kleine modificatie die ik ooit ergens online heb gelezen, maar ik weet niet meer waar: het beschermen van de onderste motorsteun. Die vinden zwemmen in olie niet zo fijn. Het blijkt dat de rubberen dop achterop de koplamp bijna perfect over deze motorsteun past. De steun heeft een pasvlak van 40mm, de dop heeft precies op die diameter een kleine vouw. Even uitsnijden, erom heen wippen en klaar. Eenvoudige aanpassing en snel uit te voeren:

De motorsteun aan bakzijde was inmiddels ook wat gaan zakken na 8,5 jaar en begon scheurtjes te vertonen. De CX club biedt gereviseerde exemplaren aan voor een schappelijke prijs en worden keurig verstuurd. Werkt op basis van borg, dus de oude gaat binnenkort retour. Ook dit is een eenvoudige en snelle klus:

Een wat meer ingrijpend karwei was het aanpakken van roest. Ik kwam achter het reservoir voor ruitenwisservloeistof een nare plek tegen. Het lijkt heel bereikbaar op de foto, maar het daadwerkelijk ontroesten tussen de twee lijfplaten is ronduit kut. Je zit met je hoofd klem vanwege de motorkap, de gaten zijn niet heel erg ruim, en als je in komt, heb je weinig bewegingsruimte. Had ik al verteld dat je met je andere hand een lamp moet vasthouden? Enfin, een dremel bood uitkomst, maar de Hornbach heeft ook deze handige cilinder staalborstel in het assortiment. Die laat zich prima in de gaten manouvreren en daarmee kreeg ik de meeste ellende prima weg. Vervolgens goed schoonmaken en roestomvormer erover heen:

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4892
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 08 maart 2023 09:03 PM
  [ # 2507 ]

Dan iets waar ik al sinds ik de auto heb me aan stoorde: de staat van de velgen. Niet slecht, maar ook niet echt mooi. Nog erger: twee verschillende versies. Ja, ik hoor jullie ook schreeuwen in afschuw. Enfin, een tijd terug al 2 correcte exemplaren erbij gevonden. Deze winter vond ik het maar eens tijd: nieuw rubber en nieuwe verf. Het rubber, dat is al eerder besloten, is Uniroyal RainExpert geworden. Betaalbaar, serie 2 maat én vooral: verkrijgbaar. De volgende keer zal ik wel aan de beurt zijn en aan de classic range van Michelin ‘moeten’.

De velgen heb ik laten stralen, schoperen en vervolgens laten poedercoaten (is dat eigenlijk wel een toegestane verNederlandsing van dat woord?). Komende zaterdag ga ik ze ophalen, maar hierbij al een voorproefje:

Voor:

Na:

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Dyane_ac078
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005

- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Gepost: 09 maart 2023 11:38 AM
  [ # 2508 ]

Ja dat knapt lekker op!

De randjes blijven altijd lastig omdat daar toch “vuil” blijft hangen. Na stralen/poedercoaten krijg je hier meestal kleine blaasjes. Ook op de foto bij zichtbaar.

Die vallen bij jou weg onder de wieldeksels denk ik? Dus dat is niet zo heel erg.
Uit voorzorg heb ik de wielen nog even op de rug gelegd en in dat randje een beetje owatrol aangebracht met een penseel.
Dit uit angst dat er wellicht toch een roestrandje zou kunnen verschijnen daar. (Bij zowel de DS, Dyane, 250 en CX gaat het tot nu toe nog goed)

Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 maart 2023 12:38 PM
  [ # 2509 ]

Bij mijn DS zijn ze afgekit en gespoten, dan heb je geen last meer van roest bij grote doppen zie je daar niets van.

Dat zal bij een poedercoating geen optie zijn.

Ziet er verder goed uit, daar ga je veel plezier van hebben Smile

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2315
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 09 maart 2023 01:01 PM
  [ # 2510 ]

Door dat schoperen krijg je een heel andere, en sterke basis voor het poedercoaten.

Ik heb dat een jaar of 20 geleden laten doen met een paar verroeste Franse tuinstoeltjes.
Eerst laten stralen, vervolgens geschopeerd, en tenslotte laten poedercoaten.
Die staan sinds die actie altijd buiten, nog geen spoortje roest op te ontdekken Smile

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4892
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 10 maart 2023 12:03 PM
  [ # 2511 ]

Ja, de randjes, daar heb ik ook al over nagedacht. Het afkitten wordt vaker genoemd, maar dat lijkt me ook niet heilig. Kit heeft immers ook maar een beperkte levensduur m.b.t. flexibiliteit. Het gaat altijd krimpen / craquelé vertonen. En wat is het effect dan op je verflaag of bescherming? En dat krijg je er dan niet lekker tussen uit om bij te werken. Verder hebben die velgen van oorsprong daar ook geen kit tussen en laten we wel wezen: ze zijn al 45 jaar oud. Ik denk dat het allemaal wel mee valt. En er gaat een grote wieldop over, én ik kan ook nog wat vettigs tussen laten lopen. Mocht het gebeuren nu echt slecht worden, dan kan ik altijd laten overdoen mét kit.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4892
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 10 maart 2023 12:20 PM
  [ # 2512 ]

De autoradio dan. Ik heb een paar jaar met deze parel rond gereden:

Ziet er goed uit, radio is ook aardig. Cassette helaas wat minder geworden met de tijd. Wat me het meest stoort is dat je elke 100 meter als je rijdt de frequentie van je zender moet gaan bijstellen. De positie van de radio in de auto is suboptimaal te noemen en aangezien ik geen armen van anderhalve meter heb, moest er een oplossing komen in de vorm van een andere radio. Dat was even wikken en wegen. De geluidskwaliteit is in een CX altijd matig: slechte kabels, slechte speakers, waardeloze deurpanelen, etc. Ik besloot dat ik moderne radio wilde, met semi-correct uiterlijk. Minstens bluetooth. Geen DAB+, ik geloof niet dat dat een succes wordt. Muziek streamen via de telefoon wordt steeds goedkoper en ik heb dat ding atlijd bij me, bluetooth dus.

Deze is het geworden:

En dan moet het ding er nog in. De middenconsole is één geheel aan onderzijde met een aantal boutjes vastzit, en aan de bovenzijde middels een montageplaat, aan een montageplaat, aan het dashboard wordt bevestigd. De montage van de oude radio was hangend aan een montageplaat, van onderen gemonteerd. De nieuwe radio heeft een moderne (ISO) bouwvorm, dus met de dremel de boel heel netjes op maat gemaakt. Een paar verloopkabels van DIN naar ISO en kan weer ingebouwd worden. Nou, dat past prima. De looks vind ik ook acceptabel en het geluid is vanwegede speakers nog steeds erg ‘period correct’. ahum. Doen we later wel wat aan.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 10 maart 2023 02:10 PM
  [ # 2513 ]

Nice! In mijn 1978’r had ik extra kabels getrokken naar de achterdeuren. Rondom dan 13cm goede Pioneer-coax-speakers erin en het geluid werd best OK.

Nooit top top top natuurlijk, maar prima boven de C-matic uit te krijgen Wink

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 maart 2023 02:22 PM
  [ # 2514 ]
Nielsje schreef:

Ik zou als de wiedeweerga eens het juiste schakelschemaplaatje monteren. Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 10 maart 2023 02:25 PM
  [ # 2515 ]

Nee joh, dat is de diefstalbeveiliging.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4892
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 10 maart 2023 02:34 PM
  [ # 2516 ]

Nergens voor nodig: ik weet hoe ik moet schakelen.
En gejat wordt het ding ook niet: ik heb de wagen wel eens drie dagen met de sleutel in de auto en deur open op de oprit laten staan. Niemand wil zoiets.

Overigens héb ik nog wel een NOS schakelplaatje liggen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4892
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 26 maart 2023 11:34 PM
  [ # 2517 ]

Bij een maat van me met een garagebedrijf de banden op de velgen laten leggen. Ik wilde plaklood in plaats van slaglood, en heb dat allemaal aan de binnenkant laten plakken. Dat ziet er aan de buitenkant mooi uit en de coating blijft er heel bij:

Bij de handremkabel gaat dat ruim goed:

[

Bij de remklauw was het iets spannender, geen idee of dat ging passen, maar die zorgen bleken nergens voor nodig:

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 maart 2023 10:47 AM
  [ # 2518 ]

mooi niels.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 maart 2023 10:53 AM
  [ # 2519 ]
Nielsje schreef:

Made in China? Welk merk band ligt er nu om?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 27 maart 2023 11:16 AM
  [ # 2520 ]
Nielsje schreef:

Het rubber, dat is al eerder besloten, is Uniroyal RainExpert geworden

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
168 van de 175
« Eerste  < Vorige 166 167 168 169 170 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook