Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Er zijn prototypen van gemaakt en het was wel degelijk het plan om de 22 in productie te nemen. De zescilinder 15 kwam namelijk pas in 1938 uit. Maar na het failissement hebben de zuinig ingestelde Michelins de 22 meteen geschrapt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Het grappige is dat zo’n 22 dan weer helemaal niet langer was dan een 11, omdat de V8 niet zoveel lengteruimte nodig had als de 6 in lijn.
Totaal aantal Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
@Jantje, altijd weer een interessante vraag hoe het nou precies zat met de Michelins .
Zoals: De Michelins dachten meer te verdienen aan heel veel banden voor de grote hoop dan op enkele banden voor het hoge segment. Vandaar de vrije baan voor een 2CV. Iedere auto heeft 5 banden. Liefst in een afwijkende maat. Beleven we nu de gevolgen nog van (niet leverbaar, heel duur).
Ik ga weer terug on topic. Hoe zit het met de banden onder de Six? Want die kunnen ook een aardige kostenpost zijn. Of bijvoorbeeld lastig leverbaar. Zijn ze hetzelfde als van de andere TA’s?
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dezelfde velgmaat, maar 185 ipv 165.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Zag toevallig dit te koop staan: https://www.leboncoin.fr/collection/2263918890.htm
Om eerlijk te zijn kom ik tot de volgende conclusie: Ja, ze zijn duurder, maar ook weer niet extreem veel duurder. Ze zijn wel vele malen bijzonderer, doorgaans is dat iets wat een goeie maat is voor hoe waardevast een investering is. Maw: elke euro die je er in steekt, blijft het ook waard.
Natuurlijk, ik snap, dat met de weinige 6 cilinders in NL en de lange historie van de club, daar door genoeg mensen anders tegen aan gekeken kan worden.
Toch blijf ik nieuwsgierig naar het verschil van een sportje en een six. Gelukkig sluit het een het ander niet uit!
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Wordt het dan gewoon niet eens tijd dat je met verschillende exemplaren een ritje regelt? De enige manier om aan te voelen wat het beste bij jou past is toch gewoon er mee rijden.
Totaal aantal Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Dat zeggen ze over de liefde ook maar enige garantie op langere termijn succes is er niet
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Proefritjes worden ook niet altijd gewaardeerd…
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Wat een flauwekul. Je kunt het toch gewoon vragen? Nee heb je, ja kun je krijgen. En om het eerste antwoord te pareren, het gaat er in dit geval vooral om een beeld te krijgen bij het verschil in rijden tussen de kleinste 4-cilinder en de grote 6-cilinder. Dat zijn twee totaal verschillende auto’s, dus dat ga je door middel van een testrit echt wel aan den lijve ondervinden. Al het andere is gebaseerd op meningen van anderen en niet je eigen gevoel.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik reageerde op Jeroen, het ging niet om een proefritje in een auto.
Bij een auto doorgaans idd makkelijker te regelen, zeker bij liefhebbers onder elkaar.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik denk al…
Totaal aantal Berichten: 1345
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Jongens, precies. Ik maakte een grapje.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
graddus schreef:een 4-cylinder met een conventionele achteras rijdt echt als een grote kart,
Mij staat nog steeds de eerste bocht bij. Eerst het ornamentje boven op de grille de hoek om zien gaan en daarna de rest. Fantastisch!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Dat is zeker wel eens gedaan maar dan moet je de hele voorwielophanging ombouwen, de motorophanging, etc. Spatborden, motorkap en grille zijn ook afwijkend. Waarom zou je dit doen? De coque van een 11BN heeft dezelfde afmeting als de 15CV dus voor de binnenruimte hoef je het niet te doen. In een 11BL past een zescilinder trouwens niet.
PuckVTS schreef:Dat is natuurlijk ook wel aantrekkelijk aan een 4 cilinder.
Is dat wel eens gebeurt: een 6 cilinder in een 11 gelegd? Of is daar de ruimte totaal niet voor? (Meer om te weten wat ik tegen kan komen dan om het zelf te willen uitvoeren).