Tuurlijk, het is een klassieker.
En eentje met een behoorlijk prijskaartje daaraan.
Is het dan teveel gevraagd te mogen veronderstellen dat hij wél gewoon waterdicht is op die plek?
Toch wel een punt van discussie met de leverancier?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mwa, ik til daar niet zo zwaar aan. Kleine dingetjes blijf je toch wel hebben. Ik ben niet zo’n “hier heb ik recht op..” klant. Ik los het gewoon op. Patroontje kit, 6 uurtjes vloeken, klagen en tieren en het is voor elkaar. Heen en weer rijden kost net zo veel. Daarbij, een vers gerestaureerd exemplaar kost het dubbele.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Duidelijk
Uit nieuwsgierigheid: laat je het hem nog wel weten?
Ook hij kan daarvan leren….
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wellicht als ik ze eens tegenkom, maar ik ga er geen mail aan wijden. Zoals gezegd: het interesseert me eigenlijk niet zoveel. De hele wereld zit mekaar al op de nek, een boel mensen drukken elkaar het mes op de keel om gelijk te krijgen of het recht te halen. Daar wordt de wereld niet beter van.
Ze hebben onder garantie al een serieus probleem opgelost. Zonder morren, zonder gedoe. Auto opgehaald, gemaakt, netjes en zonder gedoe keurig afgeleverd. Ik ben daar serieus tevreden mee. Moet ik dan vervolgens nog eens met de vinger wijzen en zeggen “ hier, zie je dat? Leermoment!” nee, dat past me in dit geval niet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zó zou ik een berichtje naar hen dan ook niet willen omschrijven en formuleren.
Eerder schreef je dat je zeer tevreden bent over hen. Mede naar aanleiding van de opgeloste motor perikelen.
Dat zou je kunnen herbevestigen, en er als tip bijzetten dat dit soort lekkages iets is om op te letten. Daar kunnen zij hun voordeel mee doen als ze zo’n auto inkopen.
Groet,
JW
Edit: ik zie dat je inmiddels je posting aangepast en uitgebreid hebt. Waarvan acte.
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
JW schreef:
Eerder schreef je dat je zeer tevreden bent over hen. Mede naar aanleiding van de opgeloste motor perikelen.
Dat zou je kunnen herbevestigen
Dát heb ik dan weer wél gedaan, ze hebben een kerstkaart gekregen. Met een Mercedes er op.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Dat heb je prima opgelost.
En nu even de koppeling vervangen en dat is een klusje welke als je het moet laten doen flink in de pegels gaat lopen.
Gelukkig kan je dat allemaal zelf, maar dan nog, het zijn flinke klussen. Maar het houdt je wel van de straat.
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, Han precies dat. Nou is die koppeling vooral een wens. Noodzaak is het (nog) niet maar een moderner systeem met diafragmadrukgroep kan een boel spierpijn voorkomen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Los van een lekke voorruit waren er nog twee uitgezakte zonnekleppen. Tja, als dames oud worden gaat er een en ander hangen zullen we maar zeggen. Gelukkig kan hangend vel ook in het geval van een saloon uit 58 met een eenvoudige ingreep weer worden verholpen. Zonnekleppen uit elkaar dus.
Het lijkt nog wat maar het is echt wel mottig..
Uit elkaar trekken dus, dan zie je dat het schuim vergaan is
Dat alles moet er dus af!
Ook de metalen houder moet schoon, daar komt straks alles weer aan vastgeplakt immers
Stevigheid halen we uit een stuk bekledingskarton
Dat plak ik dan vast aan de metalen houder
Nu worden de beide zijden van het karton met nieuw schuimrubber bekleed
En vervolgens komt de oude originele bekleding van vilt er weer netjes overheen. Geen nieuwe bekleding? Nee, onzin. Een auto mag leven laten zien, alles nieuwe maken is niet meer van deze tijd.
Ik heb nu afgetekend hoe het binnenwerk geplaatst moet worden
Vastplakken
En dan de bekleding er omheen vouwen en rondom aan elkaar vastplakken
En zo is het weer goed voor vele jaren
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Rechts was iets meer werk, daar zit namelijk een make-up spiegel. En die was volledig vergaan. De lokale glashandel heeft een spiegeltje op maat gemaakt.
Tadaa:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:Ja, Han precies dat. Nou is die koppeling vooral een wens. Noodzaak is het (nog) niet maar een moderner systeem met diafragmadrukgroep kan een boel spierpijn voorkomen
De bediening van de koppeling is toch hydraulisch? Mag niet zwaar gaan, ik heb er nooit een lam poot van gehad, ook niet in de file.
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, de koppeling wordt hydraulisch bediend. Echter, er zit een ouderwetse drukgroep in die nog met zware schroefveren werkt in plaats van met een moderne diafragmaveer. De 3.8 heeft dan ook nog eens de zwaarste uitvoering van die koppeling en dat is hard trappen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nadere bestudering van mijn werkplaatshandboek leerde mij dat jaguar de sierlijst rond de voorruit in de productie al met lijm vastzette op het raamrubber. Dat ga ik ook doen en daarna moet de sierlijst een beetje worden aangeklemd. Om dat te kunnen doen heb ik een stukkie gereedschap moeten bestellen.
De sierlijst ga ik vervolgens met Loctite 480 aan het rubber plakken.
https://www.henkel-adhesives.com/nl/nl/product/instant-adhesives/loctite_480.html
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Na een week wachten op een potje loctite 480, wat gewoon 30 eurootjes kost, heb ik de sierlijst van de voorruit eindelijk netjes kunnen monteren. Daarna een flinke rit in de zeikende regen en driewerf hoera, het lekt niet meer! That is, langs de voorruit…
Want ja, de achterruit lekte natuurlijk ook. Hier zat wel een mooi nieuw rubber in, geen siliconenkit maar ook geen correcte afdichtprut. Dus ook hier de sierlijst er af, de ruit afkitten met 3M 08509 en de lijst er weer op. Kon ik gelijk het koppelstukje fatsoeneren. Weer een puntje afgevinkt!
Volgende klus: even de motor er uit. Ik heb zin in een nieuwe koppeling en retour van het oliefilter is gaan lekken, dus dan kan dat gelijk meegenomen worden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste