Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De drijvende smeerput.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Mijn franse les was 150 jaar geleden en google maakte er ‘drijvende olieput’ van.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dyane_ac078 schreef:We zijn letterlijk goed de diepte in gegaan (kuil)
Ik beun in een garagebox op de eerste verdieping. Tot nu toe alles kunnen doen vanaf de vloer met gebruik van 2 goede krikken en assteunen.
Dat is een mooie strakke ruimte. Het grote voordeel van klassieke Citroëns is echt wel dat je zo’n beetje alles kunt doen zonder hefbrug of smeerput. Alleen het afstellen van de rijhoogte bij een hydraulisch geveerd model heb je absoluut een rijplatenhefbrug of smeerput nodig.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Eens. De brug was voor mij gewoon een luxe die ik mezelf cadeau heb gedaan. Nooit spijt van gehad. Daarvoor jaren met assteunen en krik. Ook geen probleem.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 30-04-2007
- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
waterman schreef:[quote
Het grote voordeel van klassieke Citroëns is echt wel dat je zo’n beetje alles kunt doen zonder hefbrug of smeerput.
Dat is in mijn geval wel iets anders.
Ik was het bijvoorbeeld zat, om onder de auto te kruipen, om vervolgens met gestrekte armen, het oliefilterhuis los te kunnen schroeven, waarbij natuurlijk gelijk een straal olie je mauw in loopt.
.Een andere optie is door het interieur, ook met grote kans op morsen.
N kan ik er prima bij, met het huis op ooghoogte.
Ook het olie pijl in de bak is nu prima te controleren.
En dan heb ik het nog niet eens over de +15 smeernippels, die alleen van af onderen te bereiken zijn.
Ook het een en ander opknappen is met de put leuk werk.
IMG_0798 by patrijsraam, on Flickr
IMG_0800 by patrijsraam, on Flickr
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Is dat de originele motor of iets anders? Het lijkt nogal op een Mercedes dieselmotor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 30-04-2007
- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
Ja, dit is de originele motor.
een Perkins type 4.236
3860 cc, 80 pk, 255 nm.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Tof!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Moe van 30 jaar (meestal) klussen op de grond én in het bezit van een aantal auto’s waar je gewoon vaak onder moet zijn voor onderhoud of reparatie, heb ik een bruggetje gekocht wat het allemaal wat makkelijke moet maken.
Voordat ik dat ding kon bestellen moest er wel een en ander geregeld worden. Begonnen met een verse vloer, vlak en van een coating voorzien. De muren ook maar ff opnieuw gestuct en daarna de hele elektrische installatie geplaatst, met een eigen groep, op 16A afgezekerd met een C-karakteristiek automaat en een verse aardlek.
Met een dag of 10 wordt dat bruggetje geleverd, ik ben benieuwd!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Mooi en lekker compact ding en inderdaad hoef je niet meer voor ieder karweitje op de grond te liggen. Ik lees graag hoe het brugje in de praktijk bevalt en of het iets voor mij zou kunnen zijn.
Ik denk namelijk ook wel eens dat het voor mij een oplossing is maar ik vraag me ook af hoe stabiel zoiets is en of ik al mijn verschillende auto’s ermee zou kunnen liften. Voor de GS GSA typen hadden we vroeger in de garage zo’n brug (met rubber blokken onder de carrosserie op 4 lifthoeken) en voor werk aan de snuit, motor en achterkant was dat een geweldig ding. Voor een A Type was er eigenlijk geen toepassing zonder de koets te belasten. Liften onder het chassis van een A type is toch fijner. Voor mijn ID zie ik de uitlaatdemper al kraken tussen beide (verstelbare??) platen. In die tijd was een 4 kolom brug de standaard.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een D-type of SM gaat top op zo’n compacte schaarbrug. Juist mijn ervaring met die modellen op dit soort brug heeft me doen besluiten om er zo een aan te schaffen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Heb al een aantal jaar zo’n ding hier in de garage.
Een van de beste uitgaves ooit. Werkt dikke prima met de cx, de outback, of wat dan ook.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Ik heb ook zo’n brug in de garage, wat een verademing voor mijn rug is dat. Nu ongeveer 5 jaar in gebruik, geen moment spijt van gehad. De 16A c-karakteristiek installatieautomaat is inderdaad een voorwaarde, anders functioneert het niet.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Inmiddels staat m’n bruggetje
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste