Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Goed nieuws. Succes! Even de koperen ringetjes goed uitgloeien voor het hergebruik en je bent het mannetje.
Ben zelf ook best tevreden met hoe het tot zover gaat.
En Mathieu ik denk niet dat ik Loctite 542 ga gebruiken. Ben veel te bang dat de kleine gaatjes in de bout verstopt raken.
Mijn vriend die de nieuwe bout gaat maken heb ik alle tijd gegeven. Jullie horen nog van me.
Ik hoop wel dat de cilinderkop geen scheurtjes heeft. Een professional zij dat zij nooit een kop lieten afpersen.
Groet Kees
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Hmm, het blok in mijn auto heeft een kop die flink gelast is, omdat er een serieus rotte hoek in zat. Het koelwater liep er gewoon aan de zijkant uit…
Krelis schreef:En Mathieu ik denk niet dat ik Loctite 542 ga gebruiken. Ben veel te bang dat de kleine gaatjes in de bout verstopt raken.
Mooi als het niet nodig is loctite te gebruiken Kees. Mocht het wel nodig zijn met beleid gebruiken dan val de kans op verstoppingen erg mee.
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
graddus schreef:Hmm, het blok in mijn auto heeft een kop die flink gelast is, omdat er een serieus rotte hoek in zat. Het koelwater liep er gewoon aan de zijkant uit…
Ik weet nog dat het in de jaren 70 best lastig was om een ds-kop te vinden die niet zwaar aangetast was door het gebruik van leidingwater.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Hallo citroenvrienden,
Vanmorgen eerst een M7 tap in het boutgat (met vet) gedraaid want de draad zat voor de langere bout net niet diep genoeg.
Toen de nieuwe banjobout met de bubbele (uitgegloeide) koperen ring er in en goed vastgezet.
Starten en geen lekkage meer. Hoera, pak van mijn hart. Natuurlijk even een rondje gereden want daar gaat het om.
Zo nodig nog koelwater bijvullen en nog een keer olie verversen omdat er nog resten olie verontreinigd met koelwater in het carter zitten.
En nu maar hopen dat de kop heel is en de alles goed blijft gaan.
Iedereen hartelijk bedankt voor alle aanwijzingen.
Groet, Kees
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Mooi. Veel rijplezier. Ik hoop dat die van mij deze week ook weer wil draaien…