Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Ondertussen rijd ik al een jaar met een glimlach in de C6, veel punten zijn verholpen, de meeste onder garantie, anderen op eigen kosten.
Vorige week met glans door de APK. Tegelijk de turboslang vervangen (14 op het plaatje). Het bleek nodig, zat onder de olie en was poreus. Een nieuwe was alleen aftermarket te krijgen, wel geheel rubber dan in plaats van dat gammele plastic, het mocht uit Kroatië komen en de prijs was alleszins redelijk.
Wat ik had gehoopt lijkt uit te komen, de gammele slang lijkt de oorzaak te zijn van de emissiestoring. Vandaag een paar keer flink doorgetrokken in toeren, gas vol in en geen lampjes, piepjes en noodloop. Ik heb de voorzichtige hoop dat dat probleem opgelost is.
Ik houd jullie op de hoogte.
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Dat klinkt veelbelovend! Heb je wat meer details voor ons van de leverancier en prijs bijvoorbeeld?
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Jazeker, ik heb hem via e-bay besteld, zoek in Google op het OEM nummer 0384J2 en je vindt het wel.
De originele slang is een soort hard plastic, nou ja, in mijn geval was, hard was veranderd in zacht en poreus. Deze is van dik rubber met een stoffen mantel. Wel even goed kijken bij het monteren, de slang zit erg dicht bij de multiriem maar het kan wel.
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Hm, weer een emissie storing bij vol gas geven in de sportstand…. Is dit een toevalstreffer of???
Totaal aantal Berichten: 625
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Ed, je moet de dames netjes behandelen. Geen vol gas dus
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Zou dat het zijn? Ik heb met beleid het gaspedaal ingetrapt richting bodem, dat zou toch vriendelijk genoeg moeten zijn?
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Natuurlijk kan je dat ding af en toe flink op z’n lazer geven. Dat zou zeker geen emissiestoring tot gevolg moeten hebben!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Nou ja, op haar lazer, maar af en toe even flink in toeren doortrekken is volgens mij niet verkeerd (mits de motor op temperatuur is natuurlijk).
Afgelopen weekend de dame voorzien van nieuwe olie en filter, brandstoffilter en de MAP sensor gereinigd. De luchtmassameters ook gereinigd en ik heb het gevoel dat de motor mooier loopt nu en iets beter reageert op het gaspedaal. De emissiestoring komt wel terug, tenminste bij de eerste test, dat is dan wel balen.
Binnenkort het luchtinlaathuis maar eens zien te reinigen, als de MAP sensor zo smerig is zal de rest ook wel goor zijn. Kan ik dat huis zo van het blok halen? Van de twee luchthuizen die bovenop het blok zitten? Nadat ik de nodige sensoren, stekers en bouten heb losgedraaid natuurlijk? Ik dacht dat ik beide luchthuizen boven op het blok moest demonteren maar dat zag ik even niet zitten.
Ik kwam ook wat kvs tegen. Hij zweet wat. Heeft iemand dit eerder bij de hand gehad? (zie foto). Het is volgens mij het ontluchtings slangetje en ik vermoed een lekke rubber ring maar durf de slang er niet af te halen. Het lijkt alsof ik het ronde plasticje in kan drukken en dan de slang er af kan trekken maar ben bang de boel te slopen bij demontage en heb niks vervangends op voorraad. Iemand tips?
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb laatst carbon cleaning laten doen bij Oldenhage, daar lijkt de motor ook nog beter van te zijn gaan lopen.
Tank ook premium diesel, dat scheelt ook veel.
Ed P schreef:Hm, weer een emissie storing bij vol gas geven in de sportstand…. Is dit een toevalstreffer of???
Membramen van de bediening van de swirl-kleppen kapot? Gebeurde met enige regelmaat.
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 06-03-2008
- CX Gti Turbo 2
Wat betreft de koelvloeistof lekkage. Slang met drukvaatje vervangen. Is nr 6 op het plaatje. Bij mij lekte die precies op de naad van het plastic drukvaatje.
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Slangetje 6 is overal zo ongeveer NFP. Bij mij lijkt het alsof hij lekt op de plek waar slangetje 17 op het vaatje gekoppeld zit. Anders maar eens kijken of ik ze beide kan krijgen. Ik zag ook ergens een alternatief, iemand die het vaatje van RVS had gemaakt en het vaatje los verkoopt voor €112, het mag wat kosten….
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Autofan schreef:Ed P schreef:Hm, weer een emissie storing bij vol gas geven in de sportstand…. Is dit een toevalstreffer of???
Membramen van de bediening van de swirl-kleppen kapot? Gebeurde met enige regelmaat.
Waar zitten die swirl kleppen en waar de membramen en wat kan ik er aan doen? En hoe test ik ze? Met de Lexia?
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Het RVS vaatje maar besteld, originele slang is vrijwel nergens meer te krijgen, ja, in Engeland maar dan is die nog duurder dan de handgemaakte RVS uitvoering. De RVS gaat vast langer mee….
Totaal aantal Berichten: 1226
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
De swirl kleppen zijn ook gedetecteerd ondertussen….
Best wel een interessante site trouwens, ook voor de eigenaars van een C6