Op autovisie vond ik dit artikel: https://www.autovisie.nl/nieuws/fan-van-de-klassieke-citroen-cx-dan-moet-je-deze-c5-x-zien/.
Wat vinden jullie van dit idee? Ik hoor het graag.
Du pain, du vin et… du Citroën
Totaal aantal Berichten: 117
- CX 25 GTi Turbo
- C5 2.0i Exclusive
Ik zag dit gedrocht al op Autoblog, harde nee van mijn kant!
EX: Xantia 1.8 16v plus 2001 ORGA:8934
Totaal aantal Berichten: 1800
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Idd, wat een gedrocht ....
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Inderdaad. Niets ten nadele van de ontwerpers, maar mijns inziens is het een stupide idee om de CX weer nieuw leven in te blazen.
Totaal aantal Berichten: 15704
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Het slaat ook helemaal nergens op, men neme een moderne auto. plakken er wat plastic strips op en beweren dat het op een klassiek model lijkt. Werkte bij de HY niet, onlangs bij de besteleend ook niet en hier bij de CX al helemaal niet.
Totaal aantal Berichten: 1357
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Het werkt bij de mini, 500 en new Beetle ook niet. Terwijl die eerste 2 wel succesvol zijn
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 15704
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat is niet te vergelijken, dat zijn moderne auto’s die ontworpen zijn met de looks van een illustere voorganger. Je moet er voor zijn, maar ik vind de vergelijking van een plastic kit om je C5 op een CX te laten lijken met deze zorgvuldig door de fabrikanten ontworpen modellen nogal vergezocht.
Mijns inziens zijn de bouwkits om een HY of een besteleend nieuwe stijl te creëren beter gelukt dan die kit van de chinezen om een C5-X om te beunen tot CX (niet dat die bouwkits voor de HY en de besteleend nou zo super zijn, maar goed)
Totaal aantal Berichten: 27926
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als je een auto al op een CX wil laten lijken moet je ervoor aan zorgen dat er niets rond bij de achterwielen zit. De CX heeft hier een strakke slanke lijn, hier een ronde plaat waardoor het optisch heel rommelig en dik doet ogen.
Bij de C6 was er ook zoiets probeert, al weet ik even niet meer of het een Photoshop was. Maar wel iets met een ronde plaat aan de achterkant.
De C6 heeft qua lijn nog iets weg van een CX, maar Citroën heeft naar mijn weten een C6 nooit als moderne CX neergezet qua marketing.
Bij de introductie van de DS lijn werd er dan wel weer een klassieke DS bij gehaald, dat had ook niet nodig geweest.
Bijgaand ontwerp kan er wat mij betreft wel in productie worden genomen
Straks komen ze nog met een Fiat 500.
Totaal aantal Berichten: 1226
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Flottanteur schreef:https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/de-citroen-cx-als-retrodroom/
Ik vind dit niet in productie genomen model eigenlijk best wel geslaagd.