Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 18-01-2007
- SM 2.7 carb airco
Een heerlijke ardennenrit eindigde in de berm van de A2.
Oorzaak accu overladen waarschijnlijk door defecte spanningsregelaar.
De accu roken en rotte eieren lucht.
Na vervangen van accu, wat zekering en lampen. Start de auto niet meer.
Geen vonk en geen brandstof in de cilinders.
Ik vermoed dat de AEI+ het begeven heeft door de tijdelijke te hoge spanning.
Nu zoek ik een vervanger AEI+. Om te testen
Volgens mij zij er verschillende in omloop. Mijn turbo 1, serie 2 uit ‘85. Heeft een
Thomson-Brand
LA11 LD6
20 165 951
Wie weet of deze uitwisselbaar is met andere serienummers.
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 18-01-2007
- SM 2.7 carb airco
even een update.
De oorzaak was idd een defecte spanningsregelaar. De dynamo werd niet afgeregend. Deze in isolatie getest met een spanning van 20 volt op de regelaar. ( met de battery van een accuboormachine).
Dan snap ik wel dat de rit na 3 uur beeindiged is door kokende accu.
Na vervangen van de spanningsregelaar, AEI+ en brandstofpomprelais rijd het weer als van ouds. De Jetrionic heeft de spanningspiek blijkbaar overleeft.
Zit nu enkel met een defecte olie niveaumeter op het dash en een defecte board-computer. Kijken of ik deze tzt nog kan fixen. Maar dat heeft minder prio. Ik rij weer.
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Fijn dat je het gevonden heb, klein defect, jammer van de nevenschade…