2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Laadspanning plotseling veel te hoog - wat kan de oorzaak zijn?
Erixelf
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 23-09-2019

Gepost: 08 mei 2023 08:00 PM
  [ # 16 ]

Bedankt camemBert. Komt goed.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25545
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 mei 2023 08:52 AM
  [ # 17 ]

Ik vind bijna 14,5 volt best wel veel. Heb zelf jaren ds op langere afstanden gereden met een laadspanning van 13,8 a 9. Gaat de accu 10 jaar mee en geen 3.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 mei 2023 10:15 AM
  [ # 18 ]

14,5 volt is voor een moderne accu juist een pre. Ouwe accu’s kun je met 13,8 prima laden, een moderne gaat dan kapot.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4906
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 09 mei 2023 06:55 PM
  [ # 19 ]

Heb je het over de normale loodaccu?

If so, wat is dan het verschil tussen de moderne en de oudere accu?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43253
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 mei 2023 07:15 PM
  [ # 20 ]

Een moderne calcium accu zoals nu overal worden verkocht/gebruikt wordt namelijk permanent met 14,4v geladen en via de computer (jawel, die controleert ook het laden tegenwoordig) wordt er af en toe eens kortstondig met hogere spanning (15+ volt) geladen. Met die boost brand je de platen schoon en blijft de accu heel. Sommige merken doen dat boosten ook nog eens tijdens onderhoud in de werkplaats. Onze ouwe barrels hebben die voorzieningen niet en als je daar dus een moderne accu in propt gaat ie snel stuk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4906
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 09 mei 2023 07:51 PM
  [ # 21 ]

Okee, prima antwoord. Dus in onze oude meuk auto moet een oude meuk accu.

Ik heb Bosch Silver loodaccu’s en die gaan bij mij zo’n 10 jaar mee.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook