Daar heb je helemaal gelijk mee. Waar ik op doel is dat bij de meeste moderne motorfietsen de motor en versnellingsbak gecombineerd zijn en dus de tandwielen worden gesmeerd door dezelfde olie als de krukaslagers en zuigers.
En ze mogen het vermogen krijgen bij hoge toeren, maar een 1000 cc motorfiets heeft tegenwoordig een hoger vermogen dan de gemiddelde 1000 cc automotor en vijf kleppen per cilinder is geen uitzondering.
Hij gaat er morgen weer in.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Lekker bezig Han.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 24-10-2011
- 2CV AK350
- Dyane Acadiane
Mooi werk Han!
Bedankt voor je uiteenzetting op pagina 17 van dit tpic. Ik heb nog een bak liggen, wie weet ga ik die nog s proberen te reviseren en dan kan ik jouw technische info mooi toepassen.
Over de bakolie is al veel gezegd.van Bert kreeg ik deze gl5 bakolie bij de gereviseerde bak.
IMG_0643 by Dirk2cv, on Flickr
Ik was zo ver dat ik het spul kon uitproberen. De auto nog met de voorkant van de grond en even kijken of hij goed door alle versnellingen schakelt met lopende motor.
Maar het motortje pufte wel wat, maar wilde niet blijven lopen en ik had een donkerbruin vermoeden dat het alles te maken heeft met de brandstofvoorziening.
Dus het benzineslangetje even van de carburateur en in een glazen potje, even starten en jawel hoor, hij heeft benzine zat.
Carburateurtje er even af en open gemaakt en de vlotterkamer zat vol. Dus de hoofdsproeier er uit en verdomd, die was verstopt en in de bodem van de carburateur zit een soort aanslag.
Hij staat natuurlijk alweer een hele tijd stil en ik heb lang geleden getankt bij de Tango in Enkhuizen en uiteraard ron 98. Maar of er zit alcohol in die benzine, of ze hebben er al dan niet per ongeluk cq expres ron 95 in die tank zitten en als dat zo is verdienen ze meer.
Ik tank er iig niet meer en ga met de Estafette voortaan naar de BP, want die hebben geen alcohol in de 98 zegt men.
Morgen loopt hij en als het meezit rijden we.
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Verstandige keuze om alleen nog maar naar de BP te gaan.
Klinkt al met al wel veelbelovend, gaat vast goed werken!
Ook de Shell V-power 98 is alcoholvrij….
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Ik begin me wel af te vragen of er wel eens wordt gecontroleerd welke benzine er uit welke pomp komt, want 98 kost vaak wel 20 cent meer dan 95.
Ik blijk door het motortje op het verkeerde been te zijn gezet. Gisteren spoot ik met een injectiespuitje tijdens het starten benzine direct in de inlaat en hij maakte een jubelgeluid en vloog in de toeren.
Dus vanmorgen de carburateur gedemonteerd en alles schoon gemaakt, maar niet willen lopen, beetje pruttelen en dat was alles.En vanmiddag kreeg ik bezoek van een forumvriendje die lekker met de motor aan het toeren was en die zei dat het ook de ontsteking kon zijn.
De verdeelkap er af gehaald en de rotor even verwijderd en even rond starten en verdomd, hevig vonkenwerk tussen de contactpunten en dat, waarde vriendjes en vriendinnetjes, wijst op een defecte condensator.
En die heb ik gewoon her en der liggen slingeren, dus een condensatortje aangesloten aan de verdeler en ergens aan massa, starten en lopen als een nieuwe.
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Han S schreef:Ik begin me wel af te vragen of er wel eens wordt gecontroleerd welke benzine er uit welke pomp komt, want 98 kost vaak wel 20 cent meer dan 95.
Dat wordt gecontroleerd en ermee knoeien is een economisch delict.
Ik tank zowel benzine als LPG uitslutend bij BP. Ultimate voor de benzine en het LPG merk dat het betreffende station toevallig voert. Ik heb eigenlijk het liefst BK, maar niet iedere BP pomp levert dat.
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Han S schreef:Daar heb je helemaal gelijk mee. Waar ik op doel is dat bij de meeste moderne motorfietsen de motor en versnellingsbak gecombineerd zijn en dus de tandwielen worden gesmeerd door dezelfde olie als de krukaslagers en zuigers.
En ze mogen het vermogen krijgen bij hoge toeren, maar een 1000 cc motorfiets heeft tegenwoordig een hoger vermogen dan de gemiddelde 1000 cc automotor en vijf kleppen per cilinder is geen uitzondering.
Dat kan omdat je niet de EP olie nodig hebt die odig is in kroonwiel/pignon.
Bij dt soort vertandingen zijn de drukken op de tandflanken namelijk extreem hoog.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ik heb twee motoren met kardanaandrijving en de uitgaande aandrijfas heeft in het blok een haakse overbrenging. Kweenie of daar drukken op komen zoals bij een differentieel.
Vanmiddag met de Estafette gereden. Hij schakelt perfect en de bak is helemaal stil, goegedaanjochie.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Helemaal mooi Han!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste