Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dank jullie wel!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Klein puntje: er is een sierrand van m’n wiel afgetyft. En die is weg. Dat is enorm balen want die velgsierranden zijn geen Jaguar onderdelen maar komen van een accessoirefabrikant, Ace. Die dingen zijn dus erg zeldzaam.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Da’s balen. Niet meer terug te vinden?
Ik had ooit de mazzel dat in bij het raken van een Portugees gat in de weg m’n Pallas sierdop eraf hoorde vliegen en hem uit de struiken kon vissen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Als je nog weet waar het was en daar niets meer te vinden is zou je gevonden voorwerpen kunnen vragen. Kleine kans maar je weet maar nooit.
Of een oproepje aan een lantaarnpaal ophangen. Doen ze met (echte dieren-)katten ook
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het probleem is dat ik er gisteren pas achter ben gekomen. De routes die ik gereden heb die heb ik vervolgens uit de gps blackbox van de auto gelezen en twee daarvan heb ik inmiddels kunnen narijden. Het lastige is wel dat daar hele stukken snelweg in zitten en langs die wegen staat het gras inmiddels 30 cm hoog. Is een dingetje. Wat ook niet helpt is dat ik zo veel mogelijk links rijd en met name in de ochtend op die trajecten forse snelheden haal. Springt er dan een sierring weg dan ben je de lul dus. Vanavond laat ik de eerste route die ik vrijdag reed nog even narijden, wellicht wordt ie dan gevonden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hopelijk vind het nog, het is echt zoeken naar een speld in een hooiberg.
Ik heb wel eens gehad dat de dop van de DS eraf plopte en dat hoor je dan redelijk goed. Rustig stuk en direct kunnen stoppen. Dan loop je nog even te zoeken. Voor degene die er geen ervaring mee hebben, als het de ruimte heeft kan het zomaar ruim 10 meter van de weg af liggen, het ligt niet altijd precies langs de lijn van de weg.
Soms is er een behulpzaam iemand die een verloren wieldop rechtop tegen een paal aan zet, dan zie je ze vaak wel weer goed.
Ik heb even naar je foto’s gekeken en dat zijn idd zeldzame sierringen. Ik heb ze wel van een XJ, maar die zijn totaal verschillend van de jouwe.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De afgelopen week heb ik de Jaguar als dagelijks vervoer ingezet. De moderne auto staat bij de garage voor wat onderhoudsgeneuzel en madam wilde graag met de cabrio op pad, dus kon de ik de saloon mooi even een paar dagen goed op z’n lazer geven. 450 km in een week, waar hebben we het over. Nou, over 55 liter benzine (valt reuze mee), een olieretourslang die toch weer is gaan zweten omdat de klemmen echt vaster moesten en verder een hele boel bekijks. Het is een geweldige auto om mee op pad te zijn. Woon-werk, files, stadsverkeer en een snelle rit op een hele vroege zaterdag. Boodschappen doen, naar een cursus, het normale werk.
Dat ding loopt echt goed en snel, zuipt niet echt veel benzine en doet wat ie moet doen. Vandaag gebruikt om te kijken naar een paar puntjes. Ten eerste de olielekkage. Nou lekken dit soort auto’s volgens de kenners echt altijd, ik hoop het toch een beetje binnen de perken te kunnen houden. Slangetje opnieuw vastgezet, kijken wat dat doet.
Dan was er benzinemeur. En ik heb echt een hekel aan benzinelucht. Bleek dat er wat lekte, de afdichtingen van de externe startcarburateur. Dus dat hele ding losgesleuteld en bij de buurman, een loodgieter van de oude stempel, nieuwe fiber ringen gescoord. De oude waren echt hard en op..
Benzinelek opgelost, zaakje weer in elkaar, klaar voor de volgende week. Maar nog ff wat foto’s.
Samen met m’n 8mm Bolex filmcamera,
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik rijd nog heel weinig met de Jag, maar ben nog iedere keer verbaasd over hoe fijn dat rijdt en vooral de motor, wat een soepele motor is dat. Je kunt rustig met 1000 rpm in de vierde een rotonde nemen en hij geeft geen krimp.
Ik heb drie keer een MK2 gehad en een oude S type met de 3.8 motor, maar dat was een automaat. Maar de 3.8 motor vond ik wel de fijnste. Hij is idd behoorlijk snel en heel gretig. De 4.2 is wat lomper wat dat betreft, veel koppel, maar gaat niet graag hoog in de toeren.
De 2.8 is wat dat betreft wat wilder als het in de toeren gaat, heeft niet het vermogen van de 4.2 en de 3.8, maar is ook geen slak. Dat heeft te maken met de boring/slag verhouding welke bij de 2.8 83 om 86 mm zijn en dat komt dus in de buurt van een ‘vierkante’ motor.
De 3.8 heeft een boring van 87 mm en een slag van 106 mm. De 4.2 heeft een boring van 92 mm en ook 106 mm slag. En eigenlijk vind ik de 4.2 de minst fijne motor, hij zuipt, heeft wel veel vermogen en koppel, maar de 3.8 loopt mooier omdat de spoeling beter is.
Ik denk er ook over om mijn 2.8 motor deze zomer goed voor elkaar te maken en die er weer in te beunen. Dan is de Jag weer helemaal origineel op een paar kleine puntjes na. Zo heb ik het koelsysteem wat aangepast, want de 4.2 kan het benauwd krijgen.
Veel plezier met de Jag Yuri.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De lekkage van de startcarburateur lijkt verleden tijd. Het meurt ook niet meer. Ik heb voor de zekerheid, en omdat het allemaal niets kost, bij SNG Barrat een hele verzameling fiber afdichtingen besteld. Ik heb geen zin om mis te grijpen als er weer eens iets gaat lekken namelijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Die startcarburateur zit er bij mij ook nog op, heeft alleen de vroege XJ. Later kwam er een AED welke wordt gestuurd met hete lucht van het uitlaatspruitstuk en daar zijn veel klachten over.
Het mooie van deze startcarb is dat hij elektrisch is, dus als je op LPG rijdt haal je er een stekkertje van los.
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
AED? https://www.hartstichting.nl/reanimatie/mist-jouw-buurt-een-aed/wat-een-aed
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vandaag even een rondje 020-071-0252-020 gemaakt. Ging helemaal soepel, geen lekkage. Gelijk weer even 30 liter getankt, kunnen we weer 250 km vooruit. Super98,E5, voor rond de 2 euro per liter is nog te doen maar het is goed dat de moderne gasbak zo weer thuiskomt van de garage.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jeroen Simons schreef:AED?
Automatic Enrichment Device.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hopelijk heb jij deze niet in je auto.