Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
hallo, ik ben momenteel aan het stoeien met de blower. Deze gaf de geest een paar dagen terug.
nu ben ik met de multimeer aan de gang om het probleem te vinden, maar nu alles uit elkaar ligt vraag ik me af wat ik moet meten. er zitten 2 stekkers aan de blower. 1 stekker met een groene en gele draad. deze voedt de blower? aan de achterkant zit een grotere stekker met 2 blauwe, een bruine en een groene draad. de unit waar deze stekker aan vastzat heb ik er ook uitgeschroefd.
Tevens heb ik het paneel in de auto met de drie knopen losgehaald. ik begrijp echter niet hoeveel spanning ik waar moet meten.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
ik merk nu ook dat de achteruitrijd lichten het niet doen. Deze zit samen met o.a. de blower op dezelfde zekering (10A) maar de zekering is nog goed. Ik heb de blower op een 12V gezet van de sigarettenaansteker, en de blower functioneert gewoon.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
nou, deze kan op slot. problem solved.
het bleek dat de massa van het sleepcontact op de print (achter de drie knoppen) geen goed contact maakte. ik heb daarom de massa van de twee lampjes op ditzelfde printje maar gebruikt. deze werkte wel goed, en de blower werkt weer, zelfs de verschillende snelheden zijn behoorlijk in te stellen.
wat ik nog wil weten is of iemand weet waarvoor het printje dient dat in het luchtkanaal van de blower (in de paravant-bak dus) zit.
groet,
peter
Dit is de aanjagermodule ; een transistor die dient als regelbare weerstand om de snelheid v.d aanjager te kunnen veranderen.