Bij een XM V6.24 van 1992 ( serie 1) is de rechter achterruit in het portier gevallen. ( ruit geopend en ineens gleed hij naar beneden). Dus paneel er af ( wel vergeten hoe dat moest, eerst opzoeken waar die schroeven zitten en een paar van de “pluggen” afgebroken).
Blijkt die ruit gewoon onder in de portier te staan, want de ruit is losgekomen van de “bol” die aan het hefmechanisme zit. Het hefmechanisme werkt nog prima.
Hoe krijg ik dat weer vast ? Ik zou denken lijmen, maar dan moet ik een lijm hebben die glas op plastic lijmt.
Heeft iemand dat al een gedaan, en welke lijm gebruikt ?
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Bij de BX’en deed ik dat altijd met epoxylijm. Goed schoonmaken van de oppervlakken is essentieel.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Bij het zoeken naar ‘spiegel lijm auto’ kom ik hier op uit.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Wat late reactie maar las dit nu pas. Het plastic bolletje zit door een gat in de ruit en wordt geborgd door een open plastic ring. Deze breekt vaak los van het plastic bolletje in de ruit en zal wel onderin je deur liggen. Wanneer je deze vindt kan je hem zonder lijm terug plaatsen. Lijmen lijkt me sowieso niet zinvol aangezien er beweging zit tussen mechanisme en ruit en de lijk dus gewoon los gaat komen.
Op ebay een google staan heel veel reparatie setjes voor een appel en een ei. ik zocht op deze, maar zoek zelf even op xm. FENSTERHEBER REPARATURSATZ VORNE-LINKS FÜR CITROEN XANTIA succes !
niks vermakelijker dan een stukske gecompliceerde eenvoud