klinkenbijl schreef:Ik heb gebeld met de leverancier van 123 ignition. Hij zegt dat elke bobine met 1,5 tot 3 ohm weerstand tussen de polen het moet doen. De bobine die erop zit heeft een weerstand van 3,4 Ohm. Nou heb ik weinig verstand van elektra maar zou te hoge weerstand in de bobine de oorzaak kunnen zijn?
Nul Ohm is totale kortsluiting, dus hoe dichter naar nul, hoe meer stroom er loopt en hoe sterker het magnetisme zal zijn in de metalen kern van de bobine.
En als de stroom wordt onderbroken door de 123, zal de puls ook sterker zijn in de secundaire winding en dus heb je een hogere spanning en een betere vonk.
Kan ook nog vapourlock zijn, “kokende” benzine in de benzinepomp.
Dat kan bij warm weer. Vaak is het wel weer over als de motor is afgekoeld of als de motor wat meer prestatie (dus koele benzine) moet gebruiken.
Of als je water over de benzinepomp spoelt.
Als je een toerenteller hebt zou die bij ontstekingsproblemen denk ik wel moeten stuiteren.
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 21-01-2016
- Berlingo MF
- ID/DS ID
- ID/DS DS 21
H@ns, het doet zich zowel op benzine als op lpg voor. Hr Boogaard U beveelt Bosch red aan (0 221 119 030). Nergens staat dat deze bobine geschikt is voor DS21. Ik neem aan dat ik er met een gerust hart 1 kan monteren?
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bobines zijn eigenlijk niet merk afhankelijk. Elektronische ontstekingen kunnen nog wel eens een bepaald type eisen wegens de intern primaire weerstand. De Red kan prima in een Ds.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>