Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Let wel ff op: de trekhaak die je gebruikt is een ongekeurde trekhaak. Formeel mag je daar maximaal 750 kg mee sleuren dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 12-09-2022
- 2CV AZA
- ID/DS DS 20 Pallas
- Overig Volvo 66
- Overig Renault 4F4
Hi @waterman bedankt voor deze info. Deze trekhaak zat eronder en ik had mij er verder nog niet in verdiept.
Las toevallig wel het andere topic over de Brinks trekhaak.
Deze zomer gaat er een klein caravannetje achter die 475kg weeg en max 650kg mag hebben, dus dan komt het helemaal goed .
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 12-09-2022
- 2CV AZA
- ID/DS DS 20 Pallas
- Overig Volvo 66
- Overig Renault 4F4
Ik had een set rolgordels gekocht van een BX om deze in te bouwen in de DS.
Nu blijken deze wel echt in een bepaalde stand te moeten staan om te kunnen rollen. Daarbij moeten we ze ook vermaken of aan de hoedenplank bevestigen, maar daarover heb ik nu wel genoeg gelezen op het forum.
Plus we moeten de isofix-beugel ook nog maken en de vakantie komt er toch wel snel aan .
Dus dat heeft me doen besluiten om de gordels te bestellen voor zowel voor als achter.
Nu kan ik voor voor kiezen tussen de 450 mm of 600 mm gordels. Welke moet ik nemen?
Die 450 mm of 600 mm, dat hangt af van hoe je voorstoelen staan. Heb je die ver naar achteren, dan is de 450 mm de beste, meer dan lang genoeg.
Alleen voor erg ver naar voren staan de stoelen zou de 600 mm te overwegen zijn.
Ik zou zeggen: pak even een meetlat/rolmaat, en kijk wat de beste positie zou kunnen zijn voor de gordelgesp.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Mocht je denken nog ooit een kinderzitje/maxi cosy vooraan te gebruiken: Neem de 600 mm.
To err is human, not to err is divine.
Misschien dan alleen voor de rechter stoel?
Belangrijk(ste) is dat de gesp bij de bestuurder ver genoeg naar achter zit, niet op de heup of nog verder naar links. Dan zit de gordel niet goed, biedt minder bescherming en je hebt er last van.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 12-09-2022
- 2CV AZA
- ID/DS DS 20 Pallas
- Overig Volvo 66
- Overig Renault 4F4
Goed punt wat betreft de kinderstoel! En ook de opmerking over alleen de bijrijders stoel.
De auto staat nu bij de garage dus ik kan niet opmeten welke maat ik moet hebben. Dat zal ik na het weekend doen en dan weet ik wat ik moet hebben.
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 12-09-2022
- 2CV AZA
- ID/DS DS 20 Pallas
- Overig Volvo 66
- Overig Renault 4F4
De nieuwe benzinetank zit erin en de DS is weer terug.
Nu kon ik de gordels opmeten en 450 mm is ruim voldoende ook met kinderstoel. Bij 600 mm zou het veelste veel uitsteken, wat er niet uitziet, maar ook in de weg zit. Ze zijn besteld.
Vandaag ook materiaal gehaald om de isofix te maken, maar bij thuiskomst bedacht dat ik veel beter een u-klem kan gebruiken. Dat scheelt weer een hoop buigen.
Meten is weten
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 12-09-2022
- 2CV AZA
- ID/DS DS 20 Pallas
- Overig Volvo 66
- Overig Renault 4F4
Gister een poging gedaan om de gordels te monteren. Ik had kant en klare gekocht, maar die zijn toch niet kant en klaar. Je moet nog best veel vermaken / toevoegen zodat de gordels gemonteerd kunnen worden. Neem bijvoorbeeld de bevestiging aan de onderkant van de voorgordels. Deze zitten op de bodem, maar deze waren niet voor de bodem gemaakt.
Het plan voor de achterbank + isofix is gemaakt, maar ook daar passen de rolgordels niet op de bevestigingspunten. Dus daar zitten we nu toch te kijken om ze op de hoede plank te maken.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De hoedenplank is eigenlijk niet sterk genoeg. Gordel montagepunten zitten in de C stijl bij latere bouwjaren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 12-09-2022
- 2CV AZA
- ID/DS DS 20 Pallas
- Overig Volvo 66
- Overig Renault 4F4
@watermann dat klopt helemaal en heb ik eerder ook al gelezen in verschillende posts, daarom baal ik ook een beetje dat het niet goed past.
Foto van een soortgelijke gordel.
Deze komt niet helemaal in de hoek, waardoor ik het dus moet aanpassen.
Optie A) Heeft de voorkeur en is een stalen plaat van C stijl naar C stijl en verbonden aan de C stijl via de de gordelbouten. En op die plaat nieuwe gaten maken voor de rolgorden.
Optie B) Hoeklijn onder de hoedenplank en daarop de rolgordels monteren, maar dat kan eigenlijk niet de kracht opvangen die nodig is.
Optie C) Nieuwe gordels bestellen die wel ervoor zijn gemaakt, maar die zijn niet op tijd leverbaar…
Misschien een tip die te laat komt.
In m’n vorige DS en toen de kinderen klein waren, heb ik achter heupgordels gemonteerd. Daar kon ik prima de maxicosi en stoelverhogers op de achterbank vastzetten. Daar kan je de originele gordelbevestiging voor gebruiken die onder de zitting zitten.
Succes.
Dsuper ‘73
Eerder DS 23IE Pallas ‘73 18-29-XK
Foutje
Dsuper ‘73
Eerder DS 23IE Pallas ‘73 18-29-XK
Totaal aantal Berichten: 9368
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
In mijn Break heb ik destijds tweepuntsrolgordels gemonteerd.
Zaten origineel op een Toyota heftruck.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986