Een license key heb je alleen nodig wanneer je de firmware wilt updaten.
Voor de kaarten moet je het bestand Wave 2 versie 25.0 (6/6/2023) downloaden.
Daarna het bestand uitpakken en de directory SWL naar de root van een geformatteerde USB stick kopiëren.
Stick in de auto en de aanwijzingen volgen.
Dacht trouwens dat wanneer je nog geen update hebt uitgevoerd, je altijd nog via de citroen app op je pc opnieuw een downlaod kan doen, inclusief een handleiding. Pas na een geslaagde update krijg je geen meldingen meer.
Citroen C3 AIRCROSS
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 03-11-2017
- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso PureTech 130 EAT 6
JW schreef:
En voor de goede orde: dat moet op een Windows PC, met een MAC levert dat problemen op.
Werkt bij mij prima op de Mac mbv de Citroën Update app.
Voor degenen die door de bomen het bos niet meer zien:
https://media.citroen.fr/manual/2/benl/noticeNAC.pdf
Dan heb jij, naar ik aanneem die PDF instructie gevolgd, en eerst CleanMyDrive geïnstalleerd en gebruikt.
Het probleem met de Mac is namelijk dat hij een aparte root aanmaakt op de USB, en daar komt de file dan in te staan. Daar gaat het fout, als je gewoon de CitroenUpdate volgt, en niet eerst je USB schoonveegt.
Bij een Windows PC levert dat geen probleem op.
Vandaar mijn opmerking, maar jij hebt dat keurig opgelost
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Voor degenen met een WAVE4 systeem, er is deze week weer een firmware update beschikbaar gekomen via het update programma. Deze heb ik gisteren geïnstalleerd, duurde ongeveer 25min. Een belangrijke wijziging die mij direct opviel, is dat nu in ieder geval Amsterdam op de kaart helemaal knal geel is geworden. Waarschijnlijk geeft dit de milieuzone aan. Heb helaas nog niet kunnen vinden of en waar dit weer uit te zetten is, want echt prettig vind ik het niet.
Citroën BX 19TZi 1992 - C4 Cactus 1.2 PureTech 110 Origins 2019
Totaal aantal Berichten: 285
Geregistreerd: 27-04-2007
- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Dat ze het niet groen gemaakt hebben ...
2mman schreef:Op de website van citroen staat nu onder MyCitroen een link naar de software benodigd voor de updates en een bijbehorende handleiding. Voor mijn C3 is een nieuwe kaartupdate beschikbaar (25.0.0-r0).
JW schreef:Dat is de kaartupdate van 18/5/2023, die sinds 6 juni beschikbaar is voor het NAC Wave 2 systeem.
Groet,
JW
Deze heb ik onlangs in mijn wagen geïnstalleerd.
Gedownload via de ‘MyCitroën’ app en zonder problemen via de stick in de auto.
Met vriendelijke groeten,
Aquaman
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 29-09-2017
- C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Business Plus
Hebben jullie na de laatste update 44.07.05.22_NAC-r0 ook onderstaande kleur? het schijnt iets te maken met emissieloze zones?
[/size]
2020 Citroën C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Business Plus, Grijs (Metallic)
2017 Citroën C3 PureTech 82 Feel Edition, Almond Green (verkocht)
2016 DS DS4 PureTech 130 S&S Chic, Gris Artense (verkocht)
.....en steden zijn dan vaak oranje/rood gekleurd, heb ik gelezen.
Gelukkig heb ik er nog de vorige versie firmware op staan.
En dat hou ik ook maar zo
Op Planète zie ik ook al de vraag langskomen of er teruggegaan kan worden naar die vorige versie.
Bij mijn weten gaat dat niet, maar misschien vindt iemand toch nog een mogelijkheid.
Als dat zo is, laat ik het hier weten.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 29-09-2017
- C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Business Plus
update handleiding met nieuwe citroen logo
https://media.citroen.fr/manual/2/en/noticeNAC.pdf
2020 Citroën C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Business Plus, Grijs (Metallic)
2017 Citroën C3 PureTech 82 Feel Edition, Almond Green (verkocht)
2016 DS DS4 PureTech 130 S&S Chic, Gris Artense (verkocht)
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 29-09-2017
- C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Business Plus
Oops.. dit is de juiste link.
https://www.citroen.co.uk/content/dam/citroen/master/citroenupdate/Citroen-user-manual_NAC_EN.pdf
2020 Citroën C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Business Plus, Grijs (Metallic)
2017 Citroën C3 PureTech 82 Feel Edition, Almond Green (verkocht)
2016 DS DS4 PureTech 130 S&S Chic, Gris Artense (verkocht)
En het blijft merkwaardig, die tegenstrijdigheid.
Er staat eerst dat je de motor niet mag uitzetten tijdens de update.
En vervolgens dat je de update toch wel kunt doen tijdens het rijden.
Hoe moet dat dan, met het S&S systeem dat de motor telkens uitzet?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 03-11-2017
- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso PureTech 130 EAT 6
>Hoe moet dat dan, met het S&S systeem dat de motor telkens uitzet?
S&S systeem kun je even uitzetten in instellingen van de auto.
Overigens vermoed ik dat S&S automatisch tijdelijk uitgezet wordt tijdens de update.
Ik heb mijn updates altijd tijdens het rijden gedaan en nooit problemen gehad.
Totaal aantal Berichten: 232
Geregistreerd: 05-06-2004
- ID/DS DSuper
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 110PK
Laatste Europa kaart voor Connect Nav (Nac) Wave 4 (versie 15.0.0)
http://download.tomtom.com/OEM/PSA/MAP/PSA_map-eur_15.0.0-r0-NAC_EUR_WAVE4.tar
Inmiddels geïnstalleerd in mijn C5AC-Hy.
Het downloaden kostte een klein uur, dat zal wel komen door drukte op de server. Vervolgens op de USB zetten ging in 10 minuten.
Daarna in de auto, dat deed ‘ie in zo’n 3 kwartier.
Ik heb niet alle landen geïnstalleerd, onder andere Rusland heb ik er maar niet op gezet
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Heeft er iemand ook problemen met de Connected Navigation Pack? Of weet iemand of er een storing is?
Sinds 24-12-2022 heb ik dit betaalde pack op ijn C3 zitten en tot vandaag werkte het probleemloos. Vanmorgen geen enkele melding van flitskasjes langs de weg een geen TomTom tekst rechtonder de kaart. In de MyCitroën app stond ineend dat deze service geldig was tot 06-10-2023. Vreemd want ik betaal gewoon elke maand het abonnementsgeld. De app opnieuw gestart en toen ston er ineens dat deze service geldig was tot 09-10-2023.
Vanmiddag via de knop met de vier vierkantjes op de middenconsole en dan in het scherm connected apps het pack weer aan de praat gekregen.
Op verschillende momenten de klantenservice van Citroën Nederland proberen te bellen, maar na drie keer 20 minuten in de wacht met een jengeled muziekje maar de verbinding verbroken. Op weg naar huis even naar de dealer gereden, maar die heeft ook geen telefoonnumer voor me van Citroën Nederland waarop ze wel bereikbaar zijn. Ook kon hij me inhoudelijk niet verder helpen en vind hij het ook maar vreemd.
Ben benieuwd of het morgen nog werkt.