Hallo,
Mijn Berlingo 2003 DW8 (wjy) heeft het volgende probleem.
Al enige tijd wil hij soms niet aanspringen. Door even de handpomp te bedienen sprong hij dat weer aan en bleef lopen.
Sinds vanochtend springt hij niet meer aan. Alleen als ik de handpomp bedien, springt hij aan, maar gaat ook meteen weer uit.
Filter is nieuw.
Iemand een idee?
Ik sluit overigens niet uit dat een of ander beest (marter gepost) hier iets mee te maken.
Groet,
Roger
Grt.
Roger
Citroën Berlingo (2003, DW8), Volvo V70 (1997, 2,5 Turbo, automaat)
Totaal aantal Berichten: 9369
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Lucht in de dieseltoevoer?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Inspuitsysteem zou moeten zijn : DELPHI DCN 2.2
Lucht in de pomp is zeker niet uit te sluiten, dus met de handpomp wat langer pompen en kijken of de retourleiding geen luchtblaasjes meer levert.
Andere mogelijkheid is de potentiometer van de gashevel. Deze zit boven aan de zijkant van de pomp en is verbonden met het motor stuur apparaat.
Potentiemeter heeft 3 kabels en gaat naar de zwarte stekker van het motor stuur apparaat met de volgende aansluitingen:
1 = +5 Volt verzorging = klem H4 in de zwarte stekker
2 = Signaaldraad = klem D4 in de zwarte stekker
3 = Massa = klem E2 in de zwarte stekker.
Controle met twee mogelijkheden.
1. Spanningsmeting tussen D4 en E2 : 0,2Volt tot 4,9 Volt. Hierbij het gaspedaal langzaam bewegen, contact aan en er op letten dat de spanning regelmatig zonder sprongen zijn maximum bereikt.
2. Ohm meting als volgt : contact uit , meten tussen H4 en E2 en gaspedaal langzaam bewegen en letten op sprongen.
Meetwaarde ligt tussen 3320 en 4980 Ohm.
Beide bedankt voor jullie reactie. Ik ga vandaag op onderzoek.
Grt.
Roger
Citroën Berlingo (2003, DW8), Volvo V70 (1997, 2,5 Turbo, automaat)