Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 12-09-2022
- 2CV AZA
- ID/DS DS 20 Pallas
- Overig Volvo 66
- Overig Renault 4F4
Vandaag de isofix gemaakt, deze gaat op de bouten van de gordels en pakt ook nog een paar bouten mee van de plaat boven de benzine tank.
Daarna nog even gespoten met Heat Resistance aangezien er geen airco in de auto zit .
Klaar voor montage met de 3-punts rolgordel
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Netjes gemaakt!
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 12-09-2022
- 2CV AZA
- ID/DS DS 20 Pallas
- Overig Volvo 66
- Overig Renault 4F4
Het is bijna vakantie dus de laatste dingen moesten nog geregeld worden. Waaronder nog een controle bij de garage, waar nog wat dingen zijn vervangen en ik nog een lijstje mee kreeg om zelf aan te pakken. En natuurlijk de isofix. De DS rijdt nu echt heel erg lekker!
De beugel is gemonteerd op de bouten van de gordels en de gordels ook direct meegenomen.
En dan testen of het idee ook echt werkt. En ja hoor!
In de achterbak heb ik een dubbele bodem gemaakt, zodat onderin het gereedschap en de olieën kunnen en daarboven de vakantie spullen.
Zo’n plaat had ik destijds ook gemaakt voor mijn DS-en, van een plaat multiplex.
En die beplakt met donkergrijze viltachtige vloerbedekking.
Aan de zijde aan de achterkant had ik er een gat in geboord, dan kon ik ‘m makkelijk optillen om er wat onderuit te halen.
Dat werkte prima
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
De oliën kunnen toch onder de motorkap? Dan in de kofferbak alleen nog een klein kistje met gereedschap voor wat niet in het reservewiel past en wat je in de praktijk onderweg eigenlijk nooit nodig hebt als alles goed gaat.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Waar laat je 5 liter LHM onder de kap?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 12-09-2022
- 2CV AZA
- ID/DS DS 20 Pallas
- Overig Volvo 66
- Overig Renault 4F4
Wanneer wij op vakantie gaan, zitten de spullen in rode kratjes. De bodem is zo gemaakt, dat het laatste gedeelte los is. Zodat ik 1 deel eruit kan halen, zonder dat de kratten eruit moeten. Ik moet alleen nog wel even een gat maken, zodat ik het deel er makkelijk uit kan halen.
Wat betreft de olieën die kan ik inderdaad in het reservewiel leggen, maar ik heb meestal ook een gereedschapskist mee. Niet zo zeer voor de DS, maar ook andere zaken.
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 12-09-2022
- 2CV AZA
- ID/DS DS 20 Pallas
- Overig Volvo 66
- Overig Renault 4F4
En weer even een update.
We hebben een mooie zomer gehad met een rondje Frankrijk met en zonder caravan. Voor vertrek werd mij wel verteld dat ik een oude radiator had en dat die eigelijk wel het beste vervangen kon worden. Mijn definitie van oud is niet persé op of verrot. Iets mag best oud zijn, dat is de DS ook , maar met oud werd verstopt bedoelt.
Maar helaas met caravannetje toch een aantal keer langs de weg moeten staan met de rode STOP op het dashboard. Gelukkig gebruikten we WAZE als navigatie en hadden we ook uitgevonden hoe we een stilstaande auto konden doorgeven. Uiteindelijk na relatief snel achter elkaar het stop teken (het was buiten wel 32+ graden), besloten om voor de laatste 16 km klimmen de caravan te laten staan om alleen met de zwemspullen en de DS door te rijden, zodat de kinderen konden zwemmen en afkoelen. Later op de dag nadat de DS goed was afgekoeld de caravan opgehaald.
Daarna direct een nieuwe radiator besteld en bij een DS specialist in Boucoiran (Zuid-Frankrijk) laten vervangen. Daarna geen problemen meer gehad. Het was ook direct een 3-rijen geworden.
Bij deze garage stonden ooit 250 DS’sen en nu nog steeds, maar compleet weg te rotten en te verdwijnen in het landschap.
Nog een leuk artikeltje over de vader van de huidige garagist.
https://www.ladepeche.fr/article/2001/04/18/176329-il-veille-sur-deux-cent-cinquante-ds.html
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
waterman schreef:Waar laat je 5 liter LHM onder de kap?
Ik neem onder de kap een litertje groen voor nood mee want LHM is overal ruim te verkrijgen waar ik kom.
Ook een liter 20w50 motorolie in het klassieke Total GTS twee liter blik is voor mijn auto genoeg als reserve. En die bidon past in het standaard houdertje. Als ik ineens meer nodig heb, dan rij ik beter niet verder. Dan wordt het repareren.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 12-09-2022
- 2CV AZA
- ID/DS DS 20 Pallas
- Overig Volvo 66
- Overig Renault 4F4
Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets gepost heb, maar de lente is gekomen. De DS is weer uit de opslag.
Eerder schreef ik al dat vorige zomer de radiator was vervangen. Toen was er een panty als filter geplaatst voor het laatste vuil in de de motor en de thermostaat verwijderd. Het was immers dik over de 30 graden.
De panty is er inmiddels uit en ik heb de thermostaat opnieuw geplaatst, maar nu is de vraag of ik deze wel goed heb geplaatst.
De thermostaat ging er eigenlijk maar op één manier lekker in om te monteren. Met de veer naar beneden richting motorblok, maar kan iemand bevestigen dat ik het goed heb gedaan.
Na montage heb ik de motor een tijdje laten draaien, test-rondje gereden en toen naar huis. Geen warmte issues, maar het zal wel fijn als straks niet stil sta met het gezin. Hebben ze afgelopen zomer al genoeg meegemaakt .
Verder zijn er vier veerbollen vervangen, 2 lekzakken en zal er binnenkort 123-ontsteking in komen.
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Het waselement moet naar de motor gericht zijn. Ook er voor zorgen dat er in de rand een gaatje zit van ongeveer 2 a 3 mm. Er moet namelijk wel enige doorstroming zijn zodat het warme water de thermostaat kan bereiken.
Voor zover ik kan zien zit hij zo goed.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 12-09-2022
- 2CV AZA
- ID/DS DS 20 Pallas
- Overig Volvo 66
- Overig Renault 4F4
Hi @jantje1948 dank voor je antwoord. Inmiddels al een paar dagen rond gereden en het lijkt erop dat ie goed zit.
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik dacht even dat hij fout zat, totdat ik zag dat ik in de slang naar binnen keek en nioet boven in de waterpomp.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 12-09-2022
- 2CV AZA
- ID/DS DS 20 Pallas
- Overig Volvo 66
- Overig Renault 4F4
We zijn inmiddels alweer een tijdje verder en ze heeft nieuwe veerbollen, dat was ook wel nodig, wat was ze stug toen ze uit de garage kwam.
Ik heb een nieuw hemeltje wat gemonteerd moet gaan worden, maar dat komt van het voorjaar nog wel en ze moet gepoetst worden.
Ze heeft jaren in een opslag gestaan en ze zit vol met vuil in de lak. Ik heb zelf geprobeerd om dit eruit te krijgen, maar helaas is mij dat niet gelukt. Wie weet een goed adres waar ik dit zou kunnen laten doen.
Ze hoeft niet helemaal nieuw te zijn, maar als het vuil eruit is ben ik al heel erg blij, aangezien dat al echt een upgrade is.
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Ik weet niet hoeveel je zelf verder wil gaan met proberen. Er zijn veel producten te koop om de lak weer schoon en glanzend te krijgen, ben je bijvoorbeeld al bezig geweest met klei? Er zijn heel veel enthousiaste hobbyisten die helemaal los gaan op het mooi maken van de auto, er zijn veel filmpjes op youtube te bekijken. Ik heb het zelf een keer gedaan samen met - en onder begeleiding van zo’n enthousiast. Daarmee was mijn DS toen super blinkend voor mijn eigen bruiloft. Ik heb er ook nog wel een artikel over geschreven in la Bombe Citroën, ergens in 2013. Daarna heb ik de auto alleen bijgehouden met wassen.
zie bijvoorbeeld ook deze post: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/218583/P330/#1741735 daar worden een aantal producten benoemd. Het forum wat daar genoemd wordt is nu hier te vinden: https://forum.carclean.com/
Als je het wil laten doen, zou ik op zoek gaan naar een autopoetsbedrijf in de buurt. Vraag van tevoren naar de kosten, want die kunnen flink oplopen, ze zijn zo maar een dag of twee bezig om alles weer mooi te krijgen.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!