Traditioneel zit er een stof op, af fabriek, met een zwarte waterdichte film over een ‘jute’ ondergrond rondom.
Nu werd er me vroeger (toen de gemiddelde DS nog niet zo goed was), verteld dat je die er best zo snel mogelijk uitgooit, omdat dat water opzuigt en dat dat water er nergens meer kan uitdampen.
Een roestmagneet, met andere woorden.
Wat hebben jullie gedaan? Wat is jullie ervaring?
Zwart poreus vilt dat vocht laat verdampen? Kaal gelaten?
mvg
Walther
DS 1966
ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Kaal gelaten.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Haal je niet 2 dingen door elkaar ?
Kofferdeksel : vroeger (toen de gemiddelde DS nog niet zo goed was), verteld dat je die er best zo snel mogelijk uitgooit, omdat dat water opzuigt (spons) en dat dat water er nergens meer kan uitdampen.
Kofferbak : Traditioneel zit er een stof op, af fabriek, met een zwarte waterdichte film over een ‘jute’ ondergrond rondom.
Als het de kofferbak betreft : Het vilt er gewoon opdoen zoals dat bij een pallas hoort en weglaten zoals o.a. bij de non-pallas ds’n.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Volgens mij had alleen de pallas bekleding in de kofferbak. De ID was zeker zwart gelakt ijzer.
De klep had geen bekleding. Wel een soort schuimrand in de duurdere types.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
die schuimrand kreeg scheurtjes en zoog vocht op met alle gevolgen van dien. Franse Dssen hebben stripsin de kofferranden en roesten daar minder.