Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:uitbouwen is 2 mandagen. inbouwen ook.
Nee man, uitbouwen is maximaal 8 uurtjes als je alleen bent. Inbouwen kost je 12 uur.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
@Stef, nu weet je bij wie je de uit- en inbouw in 20 uur kunt uitbesteden en bij wie in veel meer uur. Als je dan meteen wat extra onderhoud doet op lastig te bereiken onderdelen valt de eerste optie dus m.i. heel erg mee.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jeroen Simons schreef:@Stef, nu weet je bij wie je de uit- en inbouw in 20 uur kunt uitbesteden.
Zucht…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Quoten van het vorige bericht….. ook zucht…….
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
ben je er zeker van dat het kettingdeksel lekt en dat de lekaage niet van hogerop komt?
En als het af en toe een druppel is kunje je afvragen ofje kunt afwachten op echt groot onderhoud,zoals eerder gesuggereerd. En die werkuren die Waterman beschrijft kan ik bevestigen. Enige sleutelervaring is we vereist, evenals kennis van de te volgen stappen en volgorde.
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
waterman schreef:bogaard77 schreef:uitbouwen is 2 mandagen. inbouwen ook.
Nee man, uitbouwen is maximaal 8 uurtjes als je alleen bent. Inbouwen kost je 12 uur.
Als het je eerste keer is kost het echt meer tijd.
@jer oen. De auto staat in zuidafrika..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 19-03-2021
- GS/GSA club C-matic
- ID/DS super
- CX 25 prestige automatic
Volgens mij is het gat maken en daarna met een gepaste plaat dichtbouten (afgedicht) helemaal niet zo mis?
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jawel: er zit namelijk ook nog een geisoleerd aluminium hitteschild rondom de motor tegen het schutbord waar je dan doorheen moet. En het schutbord is een dragend deel van de auto.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
dat schild heeft niet iedere DS. Mijn DSuper had het bijv. niet.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Oeps - ik reageer te laat - tip kwam al voorbij. In elk geval heeft een Pallas dat schild, mijn break23 had het ook.
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Dank, Ja de mijne heeft ook dat blik om het blok. (dat verschil merk je wel bij een rechtsgestuurde DS! Mijn break had dat niet en daar werd het loeiheet bij mijn linkervoet!)
Dus het blok moet er toch echt uit. Dan moet ik toch echt een keer een weekje vrij nemen en een motorlift kopen
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat je die motorlift hier mag komen lenen, daar heb je niet veel aan hè
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat kost hem een extra ticket easyjet!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Dank waterman! In januari al gekomen met 14 veerbollen, vorige maand met 3 uitlaatspruitstukken, en paar weken geleden teruggevlogen naar ZA met een DS uitlaat, (vlampijp, flexstuk en demper). maar een kraan krijg ik niet langs de douane gesmokkeld denk ik….
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Vandaag inbouw lambda sonde afgerond, meteen een stuk gaan rijden. Zoals ik dacht veeeeel te rijk. Naald blijft in de 12 steken (maar het is een smalband, dat kan ookm 5 of 10 zijn; in ieder geval veeeel te rijk) Hij bleef daar staan van stationair tot volgas accelererend tot 130. Ik ben eerst maar eens begonnen met stationair afstellen op de lambda; Die mengverhouding varieert sterk, naals dlaat beide kanten uit, zonder dat je verschil hoort. Daarna grotere remluchtsproeiers; er zat primair 140 en secundair 150 Die heb ik vervangen door primair AD (ik schat 180?) en 180 secundair. Dat scheelde al wat in de lambda; Hij kwam bij normaal rijden al van de aanslag bij 12 af; 12,5 - 13, maar bij 60 in zn 5 en dan 1e stage carburateur vol open (tegen openen 2nd stage aan) veel te arm (Lambda 20) tot ongeveer 90 km/u. Tussen 90 en 110 rond de 14 en boven de 110 weer te rijk. Hij was wel voelbaar sterker in dit gebied.
Ik heb een beperkt aantal sproeiers verzameld de afgelopen jaren, dus daar moet ik het maar mee doen. Ik laat 2e stage nu maar even buiten beschouwing, alhoewel die natuurlijk wel meedoet met mengsel, vooral bij deellast (niet acceleratie) omdat stationair via deze secundaire stap loopt.
Zijn er ervaringsdeskundigen? (Ahum; Egbert!!); Wat moet ik aanpassen om tijdens acceleratie van 60 - 90 in hoogste versnelling het mengsel wat rijker te krijgen en bij geen acceleratie in dat gebied het mengsel juist armer te krijgen? Terug naar originele remluchtsproeiermaar een kleinere hoofdsproeier 1st stage?
In ieder geval; Erg leuk om te doen! en geen wonder dat ik regelmatig last had van vuile bougies en een zwarte vlek op de muur