Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Als daar alleen de mat over het staal lag, zal dit inderdaad een flink verschil maken. In mijn Rover licht een dikke viltlaag. Toen ik die weghaalde om bij draaiende motor de olie in de versnellingsbak te pijlen (dat moet vanuit het interieur) was ik al verbaasd hoeveel geluid dat scheelt. Wordt jouw volgende stap een geluiddempende mat op de versnellingsbak of valt het geluid daarvan wel mee?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat dikke vilt heb ik ook. Dat lag op de bodemplaat en ligt op de tunnel ook. Die tunnel ga ik nu niet extra isoleren, het voegt niet zoveel toe denk ik.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Matten liggen er netjes in. Wat voor spul is het?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat spul heet “Easymass”
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1223
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Ik vind dat dit toch niet in de categorie “prutswerk” thuis hoort…..
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vandaag heb ik madam waterman, ons nageslacht én die viervoeter die ze hond noemen meegenomen op wereldreis in de Shaguar. De moderne gezinsmercedes staat (weer eens, lang verhaal) bij de garage en ik had geen zin in de cabriolet. Dus met de Jag naar Het Noorden. Een mooi moment om hun kennis te laten maken met de kwaliteit van de engineering uit Coventry en voor draagvlak te zorgen. Ik zou namelijk best graag met dat ding op vakantie gaan. Soit, wij op pad.
Met 160 km enkele reis in het verschiet ook een mooi moment om het brandstofverbruik nog eens te meten. Na weken van gezeik met benzinemeur en lekkages die nu verholpen zijn wilde ik ook eens weten wat dat met het verbruik doet. Zo had ik vorige week de tank afgevuld. Er gaan zo’n 60 litertjes E5 in. Daarna ben ik er 1 dag mee naar kantoor gereden, dat is heen en weer 60 km waarvan zo’n 45 km op de snelweg met 100-130, stukje file enz enz. Na het dagje kantoor nog wat garage in, garage uit, garage in, garage uit ritjes gedaan en vandaag dus 160 km. Zo kwam ik ergens rond de 225 km uit. Bij aankomst in Het Noorden stond de brandatofmeter op half. Tijd om te gaan tanken, 29 liter E5 er bij. Geen verkeerd resultaat, al zeg ik het zelf.
Met een volle tank weer naar huis, 160 km snelweg. Thuis staat de meter nu strak op driekwart, wat ongeveer zou betekenen dat er iets van 16-17-18 liter verbruikt moet zijn. Helemaal prima.
Oordeel van de reisgenoten: prima auto, ook prima voor de vakantie mits het een beetje doenbaar qua reistemperaturen is. Zal wel niet, dus ik ga de cabriolet ook nog maar even nalopen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Een cabriolet zorgt toch ook voor een mooi vakantiegevoel? Alhoewel - dat is soms alleen maar warmer
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ouwe Jaguars markeren graag hun plek. Zo ook die van mij. Zo’n beetje alles wat je er aan vloeistoffen in kiept wordt óf opgestookt of gelekt. Kwaaltje van Engelse hokken zullen we maar zeggen.
Irritant wordt het pas als het een echte bende wordt. Met koelvloeistof bijvoorbeeld. Het overlooppijpje van de radiateur was bv pleite. Dat geeft rotzooi als ie er een beetje koelvloeistof uit gaat kotsen, dat komt dan overal waar je het niet wil hebben terecht. Een nieuw pijpje met een nieuwe slang naar beneden moest er dus op. Dat heb ik vandaag gefixt.
Hier moest dus iets in
Bij een vriend een pijpje gescoord en daar een klein randje opgetrompt met behulp van de draaibank
Dat paste dan weer van binnenuit in het vulnekje
De brander er bij en het pijpje netjes vast solderen in de vulnek
Even afwerken met een beetje verf..
Slang er op en klaar!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Netjes!
Als er onder een Engelse auto geen vloeistof ligt houdt dat meestal in dat die vloeistof op is.
Het zal jullie verbazen, maar ook deze oude XK motor kan zo goed als lekvrij worden.
Er zijn veel plekjes waar hij een beetje kan lekken en alles bij elkaar kan dat een plasje worden. De klepdekselpakkingen zijn van een soort papier en die heb ik er niet meer tussen. Dat is moderne vloeibare pakking geworden en daar blijft het droog.
Een bekend lekpunt is de achterste krukaskeerring en daar is een alternatief voor met een echte oliekeerring, niet goedkoop, maar wel lekvrij.
De carterpakking wil ook wel eens wat doorlaten en daar is die vloeibare pakking ook de redding. De slang tussen het carter en het oliefilter heeft Yuri al voor elkaar gemaakt.
Als je al die puntjes geregeld hebt zal je nog sporadisch een drupje vinden.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Han S schreef:
Een bekend lekpunt is de achterste krukaskeerring en daar is een alternatief voor met een echte oliekeerring, niet goedkoop, maar wel lekvrij.
Dan moet de motor er weer uit, moet ie helemaal uit elkaar èn moet de krukas bewerkt worden. De set kost 400, het werk kan oplopen tot 5000. Gaan we niet doen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De MGA heeft ook een dergelijk probleem en een oplossing. Is dat dezelfde soort aanpassing? Het staat me niet bij dat daar de krukas bewerkt hoefde te worden. Maar de motor moet er wel uit en daar moet je trek in hebben. Mijn Traction heeft daar ook een zweetplek, vooral als ik op een helling sta. Maar het is al vele jaren hetzelfde en ik heb nog geen behoefte om daar iets aan te doen.
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Bij mijn Rover hoeft ‘alleen’ de bak er uit - via het interieur. Ik zie het ook maar eens aan.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nog een klusje: de rembekrachtiging zit bij deze auto “remote”, wat wil zeggen dat er achter het pedaal een normale hoofdremcilinder zit die druk geeft aan een twee hoofdremcilinder waar de rembekrachtiging op vast zit.
Die hele set zit dan ergens in het rechter binnen scherm achter het voorwiel geklust. De bekrachtiging was een keer vervangen, door de nu gangbare generieke bekrachtingingset. Hele mooi, maar dan moet je hem wel goed monteren. Was niet helemaal gegaan zoals het moest want de bladen van de koelfan liepen tegen de beluchting aan… zucht.
Dus wiel er af, kap er af en de unit 5mm verplaatsen.
Nu loopt de koelfan helemaal vrij, er is ruim 15mm ruimte. Alleen nog ff een nieuw stukje slang er tussen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste