Op termijn zou een C5 Aircross de vervanger kunnen worden van onze heerlijke C6 diesel uit 2006.Er is hier in den Haag dreiging van invoering van een milieuzone aan de kust, en daar zou ons huis in komen te liggen en dan is het klaar met onze dame!
Maar…. ik heb vandaag even proef gezeten in een Aircross en er is één ding dat erg irriteert en dat is de te brede middenconsole. Daardoor wordt je rechter been teveel naar links geduwd naar mijn smaak. Oncomfortabel!
Zijn er hier forumleden met dezelfde ervaring?
Totaal niet, mijn ervaring is juist zeer positief.
Ik ben 1.90m, met tamelijk lange benen. De stoel staat in de achterste positie, en zo hoog mogelijk ingesteld. Met de goede verdeling van de steun onder m’n benen.
Vanavond heb ik er nog zo’n 200 km mee gereden, de benen zitten zo in de optimale positie.
Het rechter been heel licht leunend tegen de middenconsole, maar niet meer dan dat.
In het verleden heb ik heel wat verschillende Cit’s gehad en gereden, bij elkaar ver over de miljoen kilometers.
Maar geen enkele zat/zit zo comfortabel en ontspannen als deze C5AC-Hy die ik nu heb
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Ook ik heb enkele jaren geleden de overstap gemaakt van een C6 naar een C5 Aircross. Ik herken na meer dan 100k km niet wat jij schetst. Wel vind ik de zitting van de voorstoel wat kort, terwijl ik zelf niet eens de langste ben. Wat helpt, is (bij electrisch verstelbare stoelen) de voorzijde van de zitting omhoog te zetten/te kantelen.
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
Eens, die zittingen zijn wat kort.
Dat kan ik, net als in m’n vorige twee Cit’s, een Xantia T2 en een C5 PH2 “compenseren” door de kanteling van de zitting te optimaliseren.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 22-03-2009
- CX GTi 25 (automaat)
- ID/DS DS23 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- Panhard Dyna X
- Overig Peugeot P4 pick-up
- C4 (1928-1932) C4F pick-up
Ik heb zelf een C5 Aircross van het “oude model” hierin geen last maar laatst in het nieuwe model gezeten bij de dealer en daar kon ik mijn rechterbeen ook niet goed kwijt. Ik had echt de indruk dat de tunnel daarin breder was.
De Motorhuis verkoper vertelde me dat meer geïnteresseerden aangaven niet lekker te zitten door de te brede console…
Herken dit ook niet.
Herken dit wel in de nieuwe DS7. Een C5 Aircross zit toch wat ruimer en rijdt comfortabeler.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Ik ben nog eens gaan proefritten en inderdaad, als de stoel wat verder naar achter staat komt mijn been in een meer relaxte stand.
Binnenkort maar eens een proefrit maken!
Voor de zekerheid even gecheckt op Service.Citroen: de middenconsole zelf is niet veranderd bij de facelift.
De bedieningen bovenop wel, maar niet de console zelf. Er is dan ook maar één artikelnummer voor:
98 222 592 CONSOLE HZD - ZWART MISTRAL
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor