Over welke motor heb je het hier?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Een dx4 dus 2300 carb. Maar, ik dacht wellicht heeft p.olyslager nog wat in zijn boekje staan en daar vond ik 70Nm. Mocht je een andere waarde tegenkomen laat het me dan weten !!!
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
In de RTA DS23 wordt voor deze bouten een moment genoemd van 65-70 Nm.
Overigens wordt daar voor de 6 drukgroep bouten een moment genoemd van 25 Nm (21-28 Nm) , niet 35 Nm zoals je schreef.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Ik heb de diafragma drukgroep en niet de vinger drukgroep en daar hoort 35Nm bij. Toch bedankt voor de info
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
In de RTA laten ze bij die 25 Nm de diafragma koppeling zien…...
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
35 Nm is voor de M9’s om de bak op het blok te monteren.
Die drukgroepbouten staan inderdaad op 25-27. Als je de originele “8.8” heb dan draai je die met gemak kapot met 35, een 10.9 kan dat wel hebben.
To err is human, not to err is divine.
Dan zijn mijn 6 inbus boutjes dus 10.9. Vanmiddag al vastgezet met 35Nm conform P.Olyslager en WPHB.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Je hebt gelijk, staat er echt.
Nagekeken: Met 35 nm, moet je wel zeker weten dat je goede inbus bouten hebt, 8.8 met 35 nm is aan de limiet, maar technisch kan het. Ik neem altijd 10.9 , heb je ook minder problemen dat je de “inbus” gaten ooit beschadigd.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De originele inbusboutjes zijn al van 10.9.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Daar heb je zeker gelijk in, maar het staat er vaak niet op.
To err is human, not to err is divine.